Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Det splitter nye A8N SLI-kortet til venninna mi hyler når man skrur på strømmen! Dvs at det kommer et langt pip med to sekunders mellomrom...hva kan være galt? Finner ikke noe om feilkodene på nett, muligens er det bare jeg som er horribelt dårlig til å søke :p

 

EDIT: Må legges til at det ikke kommer noe bilde på skjermen heller.

Endret av Ny i gamet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svar, JimRamse!

 

Men en ting til:

Vi må være helt, helt sikre på at det fungerer optimalt. Jeg ønsker ikke å påkoste meg et grafikkort til godt over 5000 spenn, for så å oppdage at det ikke støttes av hovedkortet som har et nForce-brikkesett. Er du 100% sikker, JimRamse? :dontgetit:

 

Så vidt jeg husker så var det ikke tegn til ustabilitet i Asus kortet så lå lenge man forholdt seg til Gforce grafikkort,men sammen med Radeon så kunne det visst være et eller annet.Men de som skrev reviewet mente det ikke var noe å bry seg om da de som kjøper et kort med støtte for SLI ikke kjøper Radeonkort?

Leste litt fort igjennom dette reviewet.

Sjekk her:Hothardware

Jer har radeon x800xl og det fungerer utmerket. Vil selvfølgelig aldri få brukt SLI men der trenger ikke jeg.

Lenke til kommentar
Takk for svar, JimRamse!

 

Men en ting til:

Vi må være helt, helt sikre på at det fungerer optimalt. Jeg ønsker ikke å påkoste meg et grafikkort til godt over 5000 spenn, for så å oppdage at det ikke støttes av hovedkortet som har et nForce-brikkesett. Er du 100% sikker, JimRamse? :dontgetit:

 

Så vidt jeg husker så var det ikke tegn til ustabilitet i Asus kortet så lå lenge man forholdt seg til Gforce grafikkort,men sammen med Radeon så kunne det visst være et eller annet.Men de som skrev reviewet mente det ikke var noe å bry seg om da de som kjøper et kort med støtte for SLI ikke kjøper Radeonkort?

Leste litt fort igjennom dette reviewet.

Sjekk her:Hothardware

Jer har radeon x800xl og det fungerer utmerket. Vil selvfølgelig aldri få brukt SLI men der trenger ikke jeg.

SLI kan vi få bruk for ;)

Lenke til kommentar

Minneproblemer!

 

Har ASUS A8N Deluxe...

 

Har nettopp fått meg nytt Minne!

 

Maskinen starter men nekter å instalere windows!!!

 

Klarer å instalera win med en annen brikke... men når eg bytter tilbake til de nye brikkene klikker heile driten!

Får bare masse feilmeldinger på en blåskjem...

 

Noen som vet hvorfor???

 

Når jeg kjører singel 512ram står d PC3200 400MHz 64-bit

 

men med de nye står det 128-bit istede for 64... er det galt?

Lenke til kommentar
Trodde det var det du var usikker på sorry

 

Jeg leste fort igjennom reviewet(hothardware) som det er henvist til i det gamle innlegget mitt og der sto et eller annet om Radeon,mulig det hadde noe med størrelsen på Radeon kortene å gjøre.

Jeg har GT6600 så jeg undersøkte ikke saken nærmere.

Joda,jeg ble litt usikker på vegne av de som ville ha Radeon. :yes:

Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort nesten alt som er mulig... redet cmos kjørt memtest osv...

 

Men jeg får bare blåskjerm opp når eg har insalert window...

 

Det står at eg må skru av BIOS memery buffering og noe til....

 

Noen sov vet hva som kan ver galt?

Lenke til kommentar

Dette er den eksakte feilmeldigen eg får!

 

 

Det er oppdaget er problem, og Widows er avsluttetfor å hindre skade på datamaskinen.

 

Hvis det er førstegang du ser denne stoppfeilmeldingen,

starter du maskinen på nytt, gjør du følgende:

 

Kontroller at du har nok diskplass. Hvis det er angitt en driver i stoppmeldingen, deaktiverer du driveren eller kontakt produsenten for å få driveroppdateringer. Prøv å bytte videokort.

 

Ta kontakt med maskinvareforhandleren for å få BIOS-oppdatering. Deaktiver alternativer BOIS-minne, som for eksempel buffering eller skygging. Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivre komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykk F8 for å velge avansert pååstarsalternativer og vlg sikkermodus.

 

Teknisk informasjon:

 

***STOP: 0c0000008E (9xC0000005, 0x8056518E, oxF7C4ED30, 0x0000000)

___________________________________________________________________

 

 

Problemet oppstod når eg satt i de nye minnebrikkene

 

Vis jeg bruker min gamle, en 512 brikke funker alt fint....

 

Har oppdatert til BIOS 0006

Har kjørt memtest

Reset cmos

 

Vet ikke mer... noen som har god peiling?

 

 

:no:

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har problemer med de usb portene som er på briketter. Dem vil ikke virke. Har prøvd å bytte dem med briketter til en annen asus kort, men resultatet var det samme. Noen som vet hva kan årsaken være? Håper bare på at det ikke er hovedkortet....

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har problemer med de usb portene som er på briketter. Dem vil ikke virke. Har prøvd å bytte dem med briketter til en annen asus kort, men resultatet var det samme. Noen som vet hva kan årsaken være? Håper bare på at det ikke er hovedkortet....

Prøv å dobbel sjekke at du har koblet ledningene til rett sted. Sjekk at usb ikke er disablet i bios. Og hvis du har windows xp uten servicpakke, eller tidligere windowser er det ikke sikkert usb2.0 funker.

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...p1/default.mspx

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

KeGa Prøv å sette ned hastigheten på minnet, til feks DDR333 CL3 T2, slik at du får startet windows, deretter prøver du ett minnesjekkings program. Mulig du har fått delvis defekt minne.

 

PS Du har vel ikke overklokket minnet?

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
KeGa: Hvor lenge har du kjørt memetest? En runde holder sjeldent, det bør kjøres i noen timer, gjerne over natten!

 

Og, får du denne feilen når du bruker bare en av disse brikkene? Har du prøvd begge brikkene hver for seg? I flere porter?

 

:)

Vis jeg bare kjører med en av brikkene funker det fint!

 

Men med eg gang eg starter den med begge vil den ikke inn i windows...

 

memtest er ikke dat bare når minne blir telt i dos da?

Lenke til kommentar
Vis jeg bare kjører med en av brikkene funker det fint!

 

Men med eg gang eg starter den med begge vil den ikke inn i windows...

 

memtest er ikke dat bare når minne blir telt i dos da?

En kompis av meg har samme problem med den rammen, men det er med et Gigabyte nforce 2 eller 3 hovedkort, kan ikke si at vi fikk det til å fungere, men tror det er rammen din det er noe feil med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...