Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

er det noen andre enn meg som har problemer med scroll lock på tastaturer koblet til dette hovedkortet (a8n sli delux)? Jeg mottok Bzerk/mist tastatur fra Microplex i går og til min fortvilelse funket ikke lyset (funksjonelt koblet til scroll lock tasten) når jeg koblet det til dette HKet. På et annet virket det helt fint. Hverken lyset eller scroll lock dioden tennes. Så tok jeg en titt på det gamle tastaturet som jeg hadde fra før og oppdager at heller ikke der tenner scroll lock dioden. Dette har jo ikke vært noe problem før nå, men det er litt kjipt. Fint å finne ut om det er andre som har problemet elelr om det bare er noe jeg må endre i bios eller noe.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som har hatt problemer med lydkortet?

Jeg får nesten ingen lyd ut, til tross for å ha testet alle mulige steder..

 

Når Jacken står i rett hull, å jeg fjøler alle volumkontrollene i XP så hører jeg knapt lyd, i mellom all susinga på høytalere som er skrudd til topps også..

Lenke til kommentar
Noen andre som har hatt problemer med lydkortet?

Jeg får nesten ingen lyd ut, til tross for å ha testet alle mulige steder..

 

Når Jacken står i rett hull, å jeg fjøler alle volumkontrollene i XP så hører jeg knapt lyd, i mellom all susinga på høytalere som er skrudd til topps også..

Bare litt råtips her. Har du sjekket at lydkortet (for det er vel det integrerte lydkortet?) ikke er disablet i BIOS. Samt at det ikke er dempet i lydkontrollere i Windows?.

Lenke til kommentar
Bios og alle lyd settinger i windows er sjekket..

Har hatt integrerte løsninger før, men "no go" for denne altså..

Prøvd å resette CMOS også? Eneste jeg kan komme på siden du har sjekket bios, oppdatert/nedgradert BIOS, sjekket drivere og samtidig lydoppsettet i Windows. Prøvd å formatere og reinstallere også eller?

Lenke til kommentar
Noen andre som har hatt problemer med lydkortet?

Jeg får nesten ingen lyd ut, til tross for å ha testet alle mulige steder..

 

Når Jacken står i rett hull, å jeg fjøler alle volumkontrollene i XP så hører jeg knapt lyd, i mellom all susinga på høytalere som er skrudd til topps også..

Har du to lydkort? -I såfall må du inn i hvert program å stille om til onboard lyden hvis du skal bruke den

Lenke til kommentar
Noen andre som har hatt problemer med lydkortet?

Jeg får nesten ingen lyd ut, til tross for å ha testet alle mulige steder..

 

Når Jacken står i rett hull, å jeg fjøler alle volumkontrollene i XP så hører jeg knapt lyd, i mellom all susinga på høytalere som er skrudd til topps også..

Har du to lydkort? -I såfall må du inn i hvert program å stille om til onboard lyden hvis du skal bruke den

Det er bare et stk integrert lydkort..

Får jakte på ASUS på TG.. ;)

Lenke til kommentar

Noen som har fått med seg at det har kommet nye nForce4 drivere?

Laster i skrivende stund....

 

[EDIT]

Vil anbefale alle om IKKE å laste ned de nyeste driverne, etter jeg installerte de fikk jeg ikke startet maskinen uten å skru av powerknappen på baksiden av PSU'n.

Maskinen klikket gang etter gang under loading av Windows.

 

(Dette er min erfaring, andre behøver ikke å få noen problemer i det heletatt)

Endret av morgus
Lenke til kommentar

Hmmm, kanskje det bare ble en feil ved installering av driverne?

Tror jeg kommer til å prøve de igjen, er det noen merkbare forskjeller med disse driverne?

Syns det er rart at drivere skal bugge loading av windows så mye som det gjorde....

 

*Sjekke om det står noe på nVidia sine sider*

Lenke til kommentar

Har prøvd begge drivere. Alt ser ok ut i Devicemanager med begge. Det detekteres at jeg plugger i line out (grønn plugg) men ingen lyd kun litt susing dersom jeg skrur på fult. Har selvsagt Realtek 97 enable i bios. Tror jeg returnerer hovedkortet. Var et demokort fra komplett

Lenke til kommentar

Har nettopp fått Asus A8N-SLI kortet, og sammen med et Gforce 6600GT og Xp3200+ har jeg hatt masser av problemer. Bluescreens ved boot-up i windows, reboots ved bootup fra Xp cd, men det funker hvis jeg bare skrur av pcen og strømforskyningen, også starter opp igjen, da klarer jeg feks å enten boote opp i windows eller fra Xp cd. men hittil har jeg ikke klart å feks først boote opp i windows XP cd, formatere, restarte også boote opp til resten av winxp setup, nei da får jeg bluescreen og pc`en restarter, noen som har noen løsning? er helt fortvilet her!

Lenke til kommentar

men nå har jeg funnet ut av problemet mitt, eller jeg har funnet ut hva det er.

 

Når jeg plugger inn noen av de andre IDE hardiskene mine, altså noe annet enn c:\ (system disken) min, klikker alt! aner ikke hva som er galt, men det er det som skjer!

 

EDIT: Det er bare en av diskene som er problemet, men det var der jeg tok backup av ting og tang før jeg formaterte C:\, noen forslag? :)

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...