Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytting og fin tråd dette! Keep It Going! :thumbup:

 

Men over til saken; Jeg skal bestille Asus A8N-SLI Deluxe, men er i tvil om hvilken PSU jeg skal velge....Jeg har nemlig hørt at dette kortet krever 24pin og -5V, stemmer dette?

 

Link gjerne, men helst til Komplett.no eller Psdata.no.

 

Mulig at står masse om dette i denne tråden, men jeg orker bare ikke å risikere å lese igjennom 75 sider til ingen nytte.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Har egentlig bare testet 3dmark03, SuperPI og CPUmark..

Tester de to siste nå.

 

Akkurat samme resultat som før på de to... Men finnes det noen sata drivere ? er det noen bios instillinger ? hvis ikke tester jeg andre skjermkort drivere.. merklig med tanke på at det er samme som jeg hadde da..

Endret av gsn
Lenke til kommentar

disken skal vel ikke ha noe å si i 3dmark, ihvertfall ikke 2k poeng...

 

siden de to andre testene gir samme resultat må det nesten være noe galt med skjermkortet...dvs, enten med driverne eller med klokkingen! scoren din høres ut som et 6600GT...og poengene du taper er typisk når du går fra klokket til ikke-klokket! :)

Lenke til kommentar

Dettan har blitt en laaaaaaang tråd! Litt tidkrevende for nye lesere å pløye igjennom alle innleggene, men jeg hiver meg på med ett spm:

 

Skal gjøre ett innkjøp av A8N SLI Deluxe kortet + AMD Athlon 64 3500+ prosessor.

Lurer da på om en Thermalright XP-120 kjøling med 120mm vifte blir for stor eller om den passe fint inn uten problemer?

 

Takker for en fin-fin tråd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Dettan har blitt en laaaaaaang tråd! Litt tidkrevende for nye lesere å pløye igjennom alle innleggene, men jeg hiver meg på med ett spm:

 

Skal gjøre ett innkjøp av A8N SLI Deluxe kortet + AMD Athlon 64 3500+ prosessor.

Lurer da på om en Thermalright XP-120 kjøling med 120mm vifte blir for stor eller om den passe fint inn uten problemer?

 

Takker for en fin-fin tråd! :thumbup:

Den passer som hånd i hanske på dette hovedkortet. Har dette hovedkortet kombinert med XP-120 selv, og er meget fornøyd. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dettan har blitt en laaaaaaang tråd! Litt tidkrevende for nye lesere å pløye igjennom alle innleggene, men jeg hiver meg på med ett spm:

 

Skal gjøre ett innkjøp av A8N SLI Deluxe kortet + AMD Athlon 64 3500+ prosessor.

Lurer da på om en Thermalright XP-120 kjøling med 120mm vifte blir for stor eller om den passe fint inn uten problemer?

 

Takker for en fin-fin tråd! :thumbup:

Funker fint det. men jeg anbefaler å kjøpe en zalman brikkesett kjøler. -Mye enklere å innstallere den FØR du innstallerer hovedkortet, enn etter. Koster kun 60 se forsiden.

Lenke til kommentar
Dettan har blitt en laaaaaaang tråd! Litt tidkrevende for nye lesere å pløye igjennom alle innleggene, men jeg hiver meg på med ett spm:

 

Skal gjøre ett innkjøp av A8N SLI Deluxe kortet +  AMD Athlon 64 3500+ prosessor.

Lurer da på om en Thermalright XP-120 kjøling med 120mm vifte blir for stor eller om den passe fint inn uten problemer?

 

Takker for en fin-fin tråd! :thumbup:

Funker fint det. men jeg anbefaler å kjøpe en zalman brikkesett kjøler. -Mye enklere å innstallere den FØR du innstallerer hovedkortet, enn etter. Koster kun 60 se forsiden.

 

Takk takk for svar, men jeg skummet igjennom noen innlegg og det virker som om noen har problemer med å få den passive chipset-kjøleribben til Zalman til å sitte skikkelig, eller har dere noen lure løsninger på det?

 

Andre mener også at har man den passive så bør man ha god luft-gjennomstrømning i kabinettet?! Krever det enda flere vifter i kabinettet da??

 

Tenkte på å kjøpe Swiftech MCX 159A chipsetkjøler, eller blir det for "mye av det gode" for en fattig student som egentlig ikke spiller noe særlig.... (bare Diablo LOD og Warcraft-lignende spill... :blush: )

 

Holder en passiv chipsetvifte kombinert med XP-120 eller kan man koste på seg en "aktiv" en?

Lenke til kommentar

Koste på seg swiftech kjøleren vill jeg si er bortkastede penger, jeg hadde en kabinett vifte i front (120 mm, 800rpm) dvs ca 0støy, chipsettet gikk aldri over 45 grader! Gjennomsnittlig lå den på rundt 35

 

Jeg skriver i fortid pga jeg har fått en skjermkort kjøler som flytter på litt luft rundt chipsett og en kabinett vifte bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...