Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte det privat, men du har uansett garanti fra forhandler, dersom den ikke har gått ut. så jeg sender nok kortet inn til komplett etterhvert. eneste de trenger er navnet til tidligere eier (han som kjøpte det hos komplett) og ordrenr.

 

eneste jeg må oasse på er å si i fra om at kortet er mitt nå, og at de ikke sender en erstatning til tidligere eier ;)

 

men siden jeg allerede har fiksa et nytt et så drøyer jeg nok litt med å sende det inn, orker ikke stesse, da det alikevel vil ta lengre tid for komplett å fikse/erstatte kortet.

Lenke til kommentar

ååh. Hatt Kortet i 1.5 år nå :) (A8n-SLI Deluxe)

Elsker det :love:

 

Måtte bare si det :D

 

Edit: Bytta cpu 1 gang, ram 2 ganger og skjermkort 2 ganger pluss at jeg selvfølgelig har bytta chipsett kjøler. Har nå en Zalman pasiv, som sikkert de fleste andre her har.

Det eneste problemen jeg har hatt med den kjøleren er da jeg kjøpte et 8800gts kort, da ble kjøleren i veien, men dette løste jeg ved og bruke pci-e port nr 2 :)

 

Hk funker fortsatt som det skal :)

Det eneste er lydkortet, som suger møkk, kjøpte nytt creative kort her om dagen. (usb)

Men, neeida det funker ikke. Instalasjonen stopper på 97%.

På stebrodarn sin pc funker det helt fint :hmm:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Krise! I går oppdaterte jeg BIOS fra 1015 til siste 1805. Bios hadde jeg lastet ned på forhånd og brukte ASUSUpdate 7.09 til å oppdatere BIOS fra fil i Windows. Alt gikk fint, og fikk beskjed om å reboote. Etter restart får jeg bare opp en svart skjerm når jeg egentlig skal få POST. Jeg koblet til projektoren min via component og der så jeg bare følgende:

i772_20070820Etterbiosoppdateringliten.jpg

What to do?? Er eneste mulighet å låne en BIOS fra en annen A8N-SLI Deluxe (kortet jeg har)? Håper bare RAID-oppsettet består.. 750GB med data jeg ikke har lyst til å miste (RAID-5).

Lenke til kommentar

Instalerte 2 Gb minne til i dag så det er 4 Gb totalt,

Det kommer frem 4 Gb i bios å 3 Gb i windows som jeg reknet med, men fant ut at minnet hadde klokket seg ned fra 400 MHz til 327 MHz så nå får jeg 7000 poeng mindre i aquamark å taper litt fps på fear.

 

Det jeg lurer på er om det er skadelig å klokke minnet opp til 400 MHz manuelt siden det er det minnet er laget for.

 

Noen kloke hoder som vet dette?

 

Har Asus a8n sli premium kortet

Endret av vrk
Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er om det er skadelig å klokke minnet opp til 400 MHz manuelt siden det er det minnet er laget for.

Ikke skadelig fysisk på noe vis, men som Malmis sier er dette noe HK gjør når man setter inn 4 brikker. Grunnen til det er at det ikke alltid kan garanteres stabil drift med 4 brikker, eller enda værre at man ikke får bootet.

 

Så du kan trygt prøve å sette minnefarten manuelt opp igjen til DDR400 (200Mhz), men vær klar over at om du opplever ustabillitet kan det hende du må ned igjen.

Selv kjørte jeg i lang tid 220Mhz med 4 brikker på A8N uten noe problem, andre får ikke bootet på 200, så du må bare prøve deg frem.

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg?

 

Har et A8N-SLI Deluxe kort og satte i helga inn ett 8800 GTS kort. Samtidig oppdaterte jeg driverene på chipset(nforce4 6.65) og bios(1016). Nå får jeg meldingen "no audio device" i kontrollpanelet og lyden fungerer ikke! Jeg bruker det innebygde AC97 lydkortet.

 

Er det connectorer som er ute? Tror ikke dette, har bare en 9-pins audio connector og den er i.

 

Er hardware ødelagt? Vil jeg i tilfelle få melding om dette om jeg bruker stemme boot up?

 

Har noen vært borte i dette problemet?

 

Beste hilsenb

tadagast

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke riktig Tadagast, men det er da en fryktelig gammel driver du har fått tak i der...?

 

Siden jeg ikke vet hvilket OS du har (formoder det er XP av noe slag) kan jeg ikke si nøyaktig, men om du laster ned chipset/platform- drivere fra Nvidia (velger Nforce4/Nforce500 series AMD) skal du få enten 6.86 for XP, eller 15.01 Vista. 6.86 kom i midten av 2006, så er ikke akkurat ny den heller, men 6.65 høres veldig gammel ut...

 

Det andre du kan gjør i forhold til lyd er å laste ned driver til ALC850 high def audio lydkortet på ditt hk fra her: Realtek download Den driveren er nok uten at jeg har sjekket i senere tid nyere enn det hos Asus, eller på CD.

 

Jeg ville prøvd å oppdatere disse tingene før videre feilsøk :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke riktig Tadagast, men det er da en fryktelig gammel driver du har fått tak i der...?

 

Siden jeg ikke vet hvilket OS du har (formoder det er XP av noe slag) kan jeg ikke si nøyaktig, men om du laster ned chipset/platform- drivere fra Nvidia (velger Nforce4/Nforce500 series AMD) skal du få enten 6.86 for XP, eller 15.01 Vista. 6.86 kom i midten av 2006, så er ikke akkurat ny den heller, men 6.65 høres veldig gammel ut...

 

Det andre du kan gjør i forhold til lyd er å laste ned driver til ALC850 high def audio lydkortet på ditt hk fra her: Realtek download Den driveren er nok uten at jeg har sjekket i senere tid nyere enn det hos Asus, eller på CD.

 

Jeg ville prøvd å oppdatere disse tingene før videre feilsøk :)

9385626[/snapback]

 

Takk for info

 

Skal prøve dette

 

Tadagast

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke riktig Tadagast, men det er da en fryktelig gammel driver du har fått tak i der...?

 

Siden jeg ikke vet hvilket OS du har (formoder det er XP av noe slag) kan jeg ikke si nøyaktig, men om du laster ned chipset/platform- drivere fra Nvidia (velger Nforce4/Nforce500 series AMD) skal du få enten 6.86 for XP, eller 15.01 Vista. 6.86 kom i midten av 2006, så er ikke akkurat ny den heller, men 6.65 høres veldig gammel ut...

 

Det andre du kan gjør i forhold til lyd er å laste ned driver til ALC850 high def audio lydkortet på ditt hk fra her: Realtek download Den driveren er nok uten at jeg har sjekket i senere tid nyere enn det hos Asus, eller på CD.

 

Jeg ville prøvd å oppdatere disse tingene før videre feilsøk :)

9385626[/snapback]

 

Takk for info

 

Skal prøve dette

 

Tadagast

9385878[/snapback]

 

Det virket dessverre ikke nå heller, pcp160. Har XP og installerte 6.86 og Realtek-driveren. Kan det være at det skal være flere ledninger enn den 9-pins audio ledningen i hovedkortet? Det er noen 1 pins ledninger i det området som ikke står i noen steder.

 

Håper noen kan hjelpe.

 

Tadagast

Lenke til kommentar

uten at jeg helt vet om jeg har alle detaljer rundt problemet ditt med lyd her, så kan jeg ikke se at du skal trenge noen annen lydkabel enn den som går fra den grønne porten ut bak og til høytaleren din.

 

innvendige kabelsystemer er som oftest for å koble lydkabel til dvd spilleren (helt unødvendig) eller å koble lyden videre til en lydmodul montert en annen plass, som f.eks jeg har mulighet til i min viftestyring. ikke at jeg bruker den

Lenke til kommentar

Du er helt sikker på at lydkortet er påskrudd i bios Tadagast?

 

Og som Spirre er inne på, hvor tar du ut lyden egentlig, bruker du hodetelefonuttak foran eller noe sånt, eller plugger du noe inn bak?

Jeg vet ikke om man kan sette den interne pluggen feil, har for det meste vært løse ledninger på de jeg har koblet...

 

Mulig jeg husker feil, men om man ikke bruker noe intern tilkobling skal det vel sitte 2 jumpere på de "lyd-pinnene", så om man ikke har de, og har koblet kontakten feil/mangelfult kan det muligens gjøre at man ikke får lyd... :hmm:

 

Men det at du ikke får opp noe lydenhet i kontrollpanel høres jo uansett litt mystisk ut. Om du høyreklikker min datamaskin og sjekker enhetsbehandling, er det ikke noe lydenhet der heller, eller noe gule utropstegn?

Lenke til kommentar

2 gb ram vil gi en boost ja, men ddr(1) er ikke så billig som ddr2, ergo er spørsmålet om det lønner seg å oppgradere. det avgjørende vil være hvor lenge du planlegger å sitte på dette systemet føre du oppgraderer.

 

geil har bra ram. du bør kjøpe samme som du har. forskjellig ram, og spesielt forskjellig hastighet/innstillinger kan eller vil skape problemer

Lenke til kommentar

@Goscinny, det er DDR minne på Nforce 4 og AMD S939 som A8N er.

Jeg vil anbefale deg og fortsette med PC3200 brikker og enten nøyaktig lik, eller i alle fall med samme timings som de du har dersom du tenker å bruke de sammen.

 

NF4 har visse problemer med 4 minnebrikker, man MÅ kjøre commandrate T2 som gir 5-10% lavere minneytelse, og ikke alle klarer full hastighet heller med 4 brikker. (Hvis det er dette som er planen, desom Geil brikken du snakker om er en 1GB brikke og ikke 2x512MB, er dette jo ikke aktuelt)

 

Om det vil "hjelpe" kommer jo an på hva du bruker maskinen til. I Vista hjelper det en del på generell ytelse med 2GB i steden for 1. Det samme gjelder jo en god del nyere spill som bruker mer enn 1GB minne om de kan.

 

Jeg ville bare kjøpt noe billig CAS 2,5 "Value" ram om jeg skulle kjøpe DDR nå.

 

Edit, Spirre var litt før, med en del av det samme :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...