Gå til innhold

"Den store TT BigWater threaden"


Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?  

363 stemmer

  1. 1. Har din TT BigWater alltid fungert perfekt?

    • Ja, det fungerer glimrende og er i bruk!
      190
    • Ja, men jeg har sluttet å bruke det (f.eks i frykt for at det skal bli ødelagt)
      37
    • Nei, har hatt problemer med pumpa
      58
    • Nei, har hatt problemer med lekkasjer
      59
    • Nei, har hatt andre problemer med det
      19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg returnerte den gamle pumpen da den stoppet og fikk ny i retur (den typen uten innebygget tank). Funket fint i et par uker men den har begynt å dure mer og mer.. og nå har durelyden blitt helt uutholdelig! Hva er galt?? Er jeg nødt til å sende pumpen inn igjen?

 

Kan ikke hapå pcn oom natta nå da den bråker og durer no helt jævlig! :nei:

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Dette er den utgaven av kabbiset som har plass for 2x120mm vifter foran, selvfølgelig. Måtte lage hull til indre slange på nederste radiator for å unngå knekk, og 3 1/2 holder i øverkant ble fjernet for å få plass til øverste radiator. Utenom det var det bare å skru rett på.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

hipp hurra, da gikk pc'en min til hælvette. gikk ut døra i går, og da jeg kom hjem 3 timer senere stod pc'en på, og peip som faen. jeg skjønte ingen ting helt til jeg åpnet side døra på kabinettet. og så vann i bånn. cpu blokka mi i tt settet hadde begynt å lekke. hoved kortet cpu og ram ble ødelagt, fantastisk kjipt. alt var kjøpt på netshop. hva gjør jeg nå.. hadde et dfi lanparty nf4 sli-d, en amd 3200+ og 512 mb twinmos minne som alt gikk opp i røyk. har jeg rett til noen form for erstatning av netshop. siden produktet deres lakk som en sil etter 2 mdns bruk? hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar

Om det var BW du brukte så burde du egentlig vist bedre en å gå ifra det... Sorry, slemet å si, men BW er ikke til å stole på rett og slett. Tiden jeg hadde BW så skrude jeg av pc når jeg skulle ut og om natten.

 

Men er jævli kjipt ja. Blokka til BW er skikklig råten etter mitt syn.

 

Aner ikke om du har krav på noe erstatnig, men du kan skrive en fin mail til netshp og håpe på litt vel vlije (Hver høflig med dem). Rabatt på nytt hk etc. bør du kunne få i det minste + nytt kjølesystem (ikke BW!)

 

Du har testet ram og cpu? Oftes så er det vel bare HK som tar kveld (og skjermkort)..

Lenke til kommentar

Ja slik jeg har fortstått reglene simvik, så har du krav på/rett til full erstatning for det som har blitt ødelagt, også følgeskader, så lenge det ikke skyldes feil bruk/feil montering. Det er jo ellers mange erfariner rundt dette om du blar litt bakover i denne tråden.

 

Men du er jo på et eller annet vis nødt til å få testet og fastslått hva som faktisk har gått i stykker, før du legger frem noe krav da. Selv om lamper tilsier at cpu er defekt kan det like gjerne være hk bare. Så enten må du få testet del for del mot en annen pc, eller sende den til noen som kan gjøre dette.

 

Ellers kan jeg ikke la vær å være ening med Blacki, med det vi nå vet om dette settet bør det være en kalkulert risiko, snarere enn overaskelse, når man får lekkasje/pumpestopp med dette. Man kan jo kort og godt ikke stole på det.

Lenke til kommentar

Herregud....

 

Nå må folk ta til vett å slutte å bruke dette settet! Og ikke minst, det bør ikke selges lenger!

 

Jeg personlig hadde BigWater men sluttet å bruke det etter den ene pumpa gikk gaiken og på den andre sprakk plexi'n i tanken.

 

Etter dette brukte jeg lenge Asetek WaterChill settet på en av maskinene mine. Dette funket glimrende. Men akkurat nå bruker jeg ikke vannavkjøling på noen av maskinene mine. Grunnet at den ene som hadde WaterChill ble solgt. Men dog solgt uten vannavkjølingen. Jeg er dog i tvil om jeg skal orke å ta i bruk dette settet på 1 av de 2 maskinene jeg har igjen. Synes det funker helt greit med luftkjøling. Ærlig talt, så ser jeg ikke den store nytten i vannavkjøling lenger. Synes rett og slett ikke det er verdt det. Stillegående? Tja... Man må jo fortsatt ha Radiatorvifter og noen kabinettvifter. Man kan få det nesten like stillegående med luftkjøling. Stor Kjøleribbe med stillegående vifte til CPU og NV Silencer 5 til skjermkort. Overklokking? Vel, man greier ikke særlig mye mer på f.eks et 6800GT med vannavkjøling enn med en NV Silencer 5. Og CPU? Vel, er jo alt etter hvilke konfigurasjon man har. Men min erfaring på Athlon 64 sier meg at jeg toppen greier 100MHz mer på vannavkjøling.

 

Men men, artig å forske litt...

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Ja slik jeg har fortstått reglene simvik, så har du krav på/rett til full erstatning for det som har blitt ødelagt, også følgeskader, så lenge det ikke skyldes feil bruk/feil montering. Det er jo ellers mange erfariner rundt dette om du blar litt bakover i denne tråden.

 

Men du er jo på et eller annet vis nødt til å få testet og fastslått hva som faktisk har gått i stykker, før du legger frem noe krav da. Selv om lamper tilsier at cpu er defekt kan det like gjerne være hk bare. Så enten må du få testet del for del mot en annen pc, eller sende den til noen som kan gjøre dette.

 

Ellers kan jeg ikke la vær å være ening med Blacki, med det vi nå vet om dette settet bør det være en kalkulert risiko, snarere enn overaskelse, når man får lekkasje/pumpestopp med dette. Man kan jo kort og godt ikke stole på det.

5386156[/snapback]

 

skal få testet delene i morgen. får tak i en annen cpu, ram og hk av en kompis. og nei man burde ikke stole på dette settet. det er et møkka sett. rett og slett

Lenke til kommentar

Er jo klart at en har krav på erstatning, og så lenge stedet vi har kjøpt det fra ikke kommer med noen advarsel om at settet er dårlig er det bare å fortsette å bruke det.

 

Dersom butikkene kommer med en advarsel om at settet er for dårlig, så må de jo neste gi oss pengene igjen for å ha solgt oss ett produkt som ikke virker som det skal.

 

Jeg har hatt mitt sett gående nå siden januar 2005, og enda ikke opplevd noen problemer. Har montert en ekstra vannblokk til skjermkortet, og jeg bruker bare orginale deler til BW settet. Tempraturene er helt grei, ikke noen kjempe lave resultater, men det er stille om ikke annet.

 

Fram til forhandler ber meg slutte å bruke dette, og gir meg en fullgod erstatning kommer jeg til å bruke BW. Går deler i pcen tapt pga feil i BW har jeg krav på erstatning, så er ikke så veldig bekymret.

 

Eneste som er synd er at jeg må klare meg uten den stasjonære pcen i noen uker, ellers ikke noe problem her.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe en denne til BW-settet mitt, og i den forbindelse tenker jeg på å ordne meg nye slanger også. Kanskje de tykkere slangene fra TT. Problemet er da at jeg sikkert også må ha overganger mellom gammel og ny slange. Jeg har ikke lyst til å bytte nipler på blokkene da de sikkert står fint der de er og rører jeg dem ikke, er det mindre sjanse for lekkasje. Så mitt spørsmål er da hvor jeg bør plassere overgangene. Så nært som mulig det gamle (minst mulige lengder med tynn slange)? Eller bare så jeg får koblet til den nye radiatoren (bare korte stubber med ny slange)?

 

Jeg regner med at den radiatoren bør fores slik at vannet går inn nede. Rekkefølgen jeg tenkte på er pumpe->stor raddis->cpu->original raddis->gpu->pumpe

 

Høres dette ut som en god utvidelse av systemet? Har hatt systemet i 10-11 måneder nå og det funker som rakkern! :p

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig turt å gå til innkjøp av TT BigWater SE. Jeg ble overasket da jeg åpnet esken settet lå i. Forventet meg noe jalla greier med skrøpelig kvalitet, men synes det virket som et langt dyrere sett.

 

Har testet settet før jeg satt det inn i maskinen, uten lekkasjer eller noe som helst problem. Eneste var noen lustbobler i slangene jeg slet litt med å få ut, men gikk til slutt. :) Satt det så inn i maskinen. CPU blokka gikk som en lek å montere. GPU blokka derimot (kjøpte den ekstra ja, TT GPU blokk), hadde jeg litt problemer med å montere, men gikk fint det å etter litt knoting. Satte så alt inn i maskinen. Radiatoren ble plassert i bunnen foran i kabinettet, festet med dobbelsidig teip.

 

Startet opp PC'en og alt gik som en drøm. Vannet sirkulerte fint i slangene uten noen luftbobler denne gangen (brukte vanlig vann til å teste med første gangen, kanskje det var grunnen til luftboblene). Pumpa hadde noen rare sirkle lyder, akkurat som i et akvarium, men det gikk over etter ca 10 min.

 

Så langt er jeg utrolig fornøyd med settet, mye bedre enn jeg hadde forventet meg!

Så gjenstår det bare å se, om herligheten kjører problemfritt de neste månedene/årene. :)

post-69960-1136638404_thumb.jpg

post-69960-1136638426_thumb.jpg

post-69960-1136638446_thumb.jpg

post-69960-1136638474_thumb.jpg

Lenke til kommentar

De eneste forskjellene jeg ser på de bildene og det settet jeg kjøpte for et år siden er at den gamle pumpa med innebygget vanntank er erstattet av en ny pluss en vanntank. Ellers virker det helt likt.

 

PS. Vær oppmerksom på de problemene som har blitt avdekket tidligere i tråden:

- Væska gror lett igjen vannblokka

- Det har lett for å bli lekkasjer/sprekker rundt niplene på vannblokka

- Pumpa kan feile, men jeg vet ikke om det er like risikofyllt på den nye pumpa

Lenke til kommentar

Er klar over at mange har hatt problemer med dette settet, men jeg tar allikevel sjansen. Om jeg skulle få problemer så skal jeg klare å få erstatning for ødelagte komponenter. Mange som kjører problemfritt med BW. Tror nok at en del av de som har hatt problemer ikke har vært så forsiktig med montasje/behandling av settet.

Er vel en grunn til at TT har lagd en SE versjon av settet, ettersom det har vært mye problemer med den første versjonen?

 

Lurer på om jeg skal lage en ny tråd med poll, for å se hvor mange som har hatt problemer med SE versjonen, så kan vi kanskje få sett om TT virkelig har gjort en forbedring her. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har vondt for å tro at det har blitt så mye bedre.

Settet burde etter min mening ha vært trukket fra markedet forlengst, selv om det nok er en god del som kjører problemfritt med BW-settet.

 

Men det stopper ikke det faktum om at skremmende mange har hatt problemer, og med en såpass stor feilrate hadde i alle fall jeg aldri tatt sjansen på å bruke noe så middelmådig.

Noen av tilfellene kan ganske sikkert skyldes feil behandling av utstyret, men i det store og hele bør i alle fall delene produseres såpass solid at de kan tåle en litt røff behandling.

Jeg har sjøl et BW-sett liggende her, og er lite imponert over kvaliteten! Pent sagt.

En såpass viktig detalj som f.eks gjengene for niplene i plexitoppen, er jo så elendig laga at det nærmest er bare flaksen som får niplene til å sitte!

Hadde det ikke vært for at niplene er utstyrt med et usedvanlig langt gjengeparti, så hadde vi nok opplevd enda flere lekkasjer.......

Lenke til kommentar

Pga en feil fikk jeg ikke settet og fikk i stedet et fullt watercool sett med eheim osv til en verdi av 2.500,- kostnadsfritt. Beste opplevelsen jeg har hatt nå som jeg har litt erfaring med det.

 

Hadde jeg hatt mer erfaring med vannkjøling når jeg vurderte BW hadde jeg heller betalt 2500,- for det settet jeg nå har, på egenhånd. Disse hurtigkoblingene på nipplene i settet er også helt fantastiske.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...