Gå til innhold

5,57 i snitt :D


oycob

Anbefalte innlegg

Det er en aldri så liten myte at nivået på videregående er så enormt mye høyere.

Det går helt fint å få gode karakterer på vgs. også, men det er jo et faktum at veldig mange går ned i en del fag. Kjenner meg dog igjen i det du beskriver - jeg gikk opp karaktermessig jeg også. På ungdomsskolen jeg gikk måtte man jo smiske og være venn med læreren for å få noe bra i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du skikkelig venn med lærerne eller?

Ikke noe spesielt nei, men har en normalt hyggelig tone med de fleste av dem... Unntaket er innimellom læreren jeg har i NAM og musikk ;)

 

Uansett, så må du bare stå på, men ikke tro at karakterene fra ungdomskolen holder seg på vgs. uten videre.

Vel, jeg gleder meg over karakterene nå og så får jeg heller tenke på vgs når den tid kommer :)

 

Nicklas: Du MÅ ikke smiske for å få 6 i norsk. Skriver du noen feilfrie stiler i løpet av skoleåret og er ordentlig med i timen når du kan, så går det fort veien...

 

Hvordan i all verden greier du å få 5 i K&H uten å jobbe hjemme?

Den karakteren har jeg fått av et filmprosjekt... regner med at kunst karakteren går ned til sommeren pga. kunst delen siden vi blant annet skal male (hater tegning og maling)

 

Vet om en del som har bedre snitt enn 5,57, er ikke noe og være sånn megabriefete med...

Jo, det synes jeg ærlig talt at det er... :hmm:

 

Jeg tror enkelt å greit ikke på at du har "blant annet droppet lekser osv. hjemme, og prata og ledd i timene- rett og slett hatt et behagelig år"

Vel, selv om jeg slapper av i timene er jeg fremdeles mer med enn mange andre. Lekser gjør jeg aldri hjemme (med unntak av en og annen krl- og samfunn-lekse, men har også fått et par glemminger der... ;) I 8. klasse jobbet jeg MYE hardere enn jeg har gjort nå (riktignok med lavere snitt... :hmm: )

 

Ironisk nok staver du "karakterer" feil på hjemmesiden din (Karkaterer)

hihi, ja, stemmer det :blush: Retta det når jeg fikk kommentar. (fra deg?) Men så er det tross alt forskjell på å skrive en norsk stil og å skrive et innlegg til weblogen min ;)

 

Uansett, du skal ha ros for snittet ditt. Kongebra.

takk :)

 

 

*phew* det var mange! Jeg som trodde denne tråden skulle få et par replies og så dø ut. Så feil kan man ta! :)

 

Er mange på forumet her som har høye snitt, og de fleste har nok potensiale til å få det. Så stå på alle sammen :w00t:

 

Ang. linje så gidder jeg ikke idrett selv om jeg er ganske glad i det synes jeg det er best å drive på med det på fritiden, ikke rote det sammen med skole. Media & Kommunikasjon vet jeg ikke helt hvorfor jeg har slått fra meg, men har vel litt med at den har rykte på seg for å være "sløvelinja" ;)

Endret av oycob
Lenke til kommentar
Gratulerer. Godt å se at også en gutt kan gjøre det bra på skolen. Tenker at jeg skal operere på meg et par bryster foran tilværelsen som student - da bør vel A'ene hagle inn?

 

Beklager at jeg vinklet dette inn på en kjønnsdiskrimineringsgreie - jeg måtte bare brenne litt!

hmm, merker at mange her opplever at jenter får gode karakterer og gutter dårlige... hos oss er ikke dette spesielt tilfelle. Føler at karakterene er ganske jevnt fordelt, selv i K&H-faget...

Trist om det er tilfelle at det kjønnsdiskrimineres slik, men selv tror jeg ikke at dette er et punkt der diskriminering foregår. :hmm:

Lenke til kommentar
Vel, da er det jo fantastisk at mange jenter faktisk STÅR i gym? Eller at grå små mus får 4 eller bedre i fag de faktisk IKKE engasjerer seg i. *snerre*!

ikke helt med jeg...

 

Mener du at jenter flest ikke gjør noen innsats i gymtimen og ikke fortjener god karakter der?

 

Det at folk som ikke er med i timene i det hele tatt i muntlige fag får god karakter er jeg litt enig i at er dårlig, men det er nå blitt sånn at skriftlige prøver teller mye mer enn de skal ha det til...

Endret av oycob
Lenke til kommentar
Jeje, kjekt å få gode karakterer på ung.skolen som ikke har (nesten) en dritt å si! :D

Akkurat det samme satt jeg og tenkte på. Dere kommer til (som mange andre) å se tilbake og le. Jeg er glad jeg ikke arbeidet meg skolelei på ungdomsskolen og heller tok livet veldig med ro. :)

 

Edit: Jeg tar egentlig livet veldig med ro enda.. Har vel alltid gjort. Kommer seg alltids fremover. Motto (untatt kvelden før eksamen): "Det ekke stress.."

Endret av zimen
Lenke til kommentar
Jeje, kjekt å få gode karakterer på ung.skolen som ikke har (nesten) en dritt å si! :D

Akkurat det samme satt jeg og tenkte på. Dere kommer til (som mange andre) å se tilbake og le. Jeg er glad jeg ikke arbeidet meg skolelei på ungdomsskolen og heller tok livet veldig med ro. :)

 

Edit: Jeg tar egentlig livet veldig med ro enda.. Har vel alltid gjort. Kommer seg alltids fremover. Motto (untatt kvelden før eksamen): "Det ekke stress.."

That's the spirit :D

Lenke til kommentar
Jeje, kjekt å få gode karakterer på ung.skolen som ikke har (nesten) en dritt å si! :D

Akkurat det samme satt jeg og tenkte på. Dere kommer til (som mange andre) å se tilbake og le. Jeg er glad jeg ikke arbeidet meg skolelei på ungdomsskolen og heller tok livet veldig med ro. :)

 

Edit: Jeg tar egentlig livet veldig med ro enda.. Har vel alltid gjort. Kommer seg alltids fremover. Motto (untatt kvelden før eksamen): "Det ekke stress.."

vel, er jo akkurat derfor jeg IKKE arbeider livet av meg da :roll:

 

Vet ikke om den var retta spesielt mot meg?

Lenke til kommentar

Å få 5,57 på ungdomsskolen viser at man faktisk kan noe, noe man faktisk har nytte av når man skal begynne på videregående og sikter høyt. Det er som oftest slik at når man ihvertfall får over 5 i snitt så viser det at man har tilegnet seg tilfredstillende med pensum og derfor stiller, ikke bare karaktermessig, men også faglig/kunnskapsmessig godt foran videregående. Det er noe som er bra å ta med seg på veien.

 

*håpe på 5,08* (får karakterbøkene en gang i januar)

Lenke til kommentar

fikk 3,92 i år, 4,0 i fjord.

 

dette er snakk om 9.ende klasse. Noe som er ganske nedtur for karakterene min er at jeg bare har sure og gammle lærere. sank en hel karakter i N&M. men gikk i gjenngjeld opp en karakter i samf.

 

kommer nok til og gå på elektro og muligens allmen påbygg.

 

skal aldri gå 3 år på allmen. off og off

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...