Gå til innhold

5,57 i snitt :D


oycob

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5,57 er meget bra snitt, selv hadde jeg tett opp mot 5,5 da jeg gikk ut fra ungdomskolen i fjord og jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om at du ikke gjør lekser hjemme.

 

Men så landet jeg på vgs. etter sommeren nå, derfra går alt bare nedover og selv om jeg jobber dobbelt så hardt som jeg gjorde så kommer jeg til å lande på ca 4,8-4,9 i snitt. (spørs litt hvor snille lærerene er - siden vi ikke får karakterer før 20. Januar)

 

Uansett, så må du bare stå på, men ikke tro at karakterene fra ungdomskolen holder seg på vgs. uten videre.

 

foresten er det skikkelig kos å gå på videregående, timene er jo nesten underholdning og med masse kjekke mennesker som jobber seriøst.

 

Gratulerer da, jeg ønsker deg lykke til mot eksamenene og vitnemålet. :thumbup:

Endret av Dasset
Lenke til kommentar
Da var dommedag her, og karakterene skal deles ut. I fjor hadde jeg 5,4 i snitt, og bestemte meg for at jeg ikke skulle slite meg ut i år (første halvår 10.) for å forbedre det. Mao: la være å gjøre lekser hjemme (gjøre så mye som mulig av dem i timen), og samtidig la være å slite meg ut i timen.

 

Så kommer karakterene, og jeg har 5,57 i snitt :D :D

 

 

*overdrevent glad*

 

Skal jeg prøve å forbedre til neste år tro, eller skal jeg kjøre samme linja? :hmm:

 

edit: Og btw, hvordan gikk det med resten av menneskene som har mottatt sine dyrebare karakterer?

Hvordan klarer du å få 6 i Norsk? jeg får aldri mer enn en 4'er!! :thumbdown::thumbdown:

 

Enten så har du smiska deg til karakterene eller så har du betalt dem penger for å sette opp karakterene dine! Det er umulig å få så bra karakterer! :p

 

Fortell oss triksene dine a!?

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du å få 6 i Norsk? jeg får aldri mer enn en 4'er!!  :thumbdown:  :thumbdown:

 

Enten så har du smiska deg til karakterene eller så har du betalt dem penger for å sette opp karakterene dine! Det er umulig å få så bra karakterer!  :p

 

Fortell oss triksene dine a!?

Eller kanskje han bare er god i norsk? :roll:

Endret av pronoob
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden greier du å få 5 i K&H uten å jobbe hjemme? :dontgetit:

 

Jeg hadde 5 i K&H i 8., da jobbet jeg masse hjemme.

I 9. innså jeg at K&H er noe dritt og sluttet å jobbe hjemme, det eneste jeg gjorde var å sitte et kvarter med en tegning som bare var halvferdig, da fikk jeg med én gang 4.

I 10. fikk vi ny lærer og første oppgave jobbet jeg faktisk litt hjemme, men fikk bare 4+, da sluttet jeg igjen å jobbe hjemme og fikk utrolig nok 4+ på de fire neste oppgavene også. :ermm:

Hun læreren kan ikke være riktig frisk, i vår klasse gir hun 4 - 4+ til alle guttene omtrent uansett arbeid (ihvertfall ikke over 4+), mens det ikke er én jente som har under 5. :mad:

I en av klassene som gikk ut til sommeren fikk halv klassen 2'ere og 3'ere, mens andre halvparten fikk 5'ere og 6'ere. Samme læreren som vi har nå. Gjett hvilket kjønn de to halvpartene var. :nei:

 

Jaja, jeg får nøye meg med 4 i K&H, 6 i N&M og matematikk og 5 i resten. (får karakterene litt ut i januar) :)

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Hvordan i all verden greier du å få 5 i K&H uten å jobbe hjemme? :dontgetit:

Husker K&H som et møkkafag hvor vi bare gjorde kjedelige ting på skolen (altså aldri noe hjemme). :hmm:

 

Hun læreren kan ikke være riktig frisk, i vår klasse gir hun 4 - 4+ til alle guttene omtrent uansett arbeid (ihvertfall ikke over 4+), mens det ikke er én jente som har under 5.
Kjent ungdomsskolefenomen, i hvert fall for min del. Men det var utrolig digg da vi fikk vite resultatene på engelskeksamen i tiende. Trynefaktoren forsvant og hele raden med englebarna fikk 3 eller mindre (de hadde alltid hatt 5). Til gjengjeld fikk de aller fleste guttene 5.

Og enda bedre ble det på vgs. Jentene som hadde surfet gjennom ungdomsskolen med 5 i snitt pga. smisking o.l. gikk drastisk ned i snitt, mens jeg selv gikk merkbart opp.

 

 

 

Edit:

Vet om en del som har bedre snitt enn 5,57, er ikke noe og være sånn megabriefete med...
5,57 er utrolig bra... Endret av nr.4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror enkelt å greit ikke på at du har

 

blant annet droppet lekser osv. hjemme, og prata og ledd i timene- rett og slett hatt et behagelig år

 

Mulig du har et annet syn på hva som er "pes" enn meg, men jeg husker tilbake på ungdomsskolen hvor den største ultranerden på skolen fikk 5.6 i snitt.

 

Hva nivå på vgs angår, så er det sinnsykt avhengig fra skole og linje.

 

Ironisk nok staver du "karakterer" feil på hjemmesiden din (Karkaterer) :p

 

Uansett, du skal ha ros for snittet ditt. Kongebra.

Lenke til kommentar

Det er en aldri så liten myte at nivået på videregående er så enormt mye høyere. Det er det jo ikke. Tror jeg faktisk gikk opp i de fleste fagene på vgs, uten å skulle ha økt arbeidsnivået noe som helst. Karakterene fra ungdomsskolen har jo ikke altfor mye å si heller.

 

At det stilles litt andre krav betyr ikke at kravene nødvendigvis er strengere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...