Gå til innhold

Harry Potter - Bøkene, filmene. *Spoileradvarsel*


Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?  

344 stemmer

  1. 1. Hva synes du om Harry Potter & The Deathly Hallows?

    • Beste boka i serien, superbra!
      90
    • Fornøyd med boka, verdig avslutning
      161
    • Helt grei, men svarte kanskje ikke helt til forventningene
      31
    • Boka innfridde ikke i hele tatt, dårlig avslutning
      12
    • Har ikke lest den
      51


Anbefalte innlegg

synes forøvrig at slutten var ganske som den burde (blei litt overaska over at slur plutselig ble en snill fyr)

"plutselig"? Det var jo eit av dei største spørsmålene (for min del det viktigaste) om Snape var god eller ond. Gjennom DD fekk me vite mykje om Snape, men når han samtidig såg ut til å jobbe med Voldemort og i tillegg tok DD av dage var mange sikre på at han var ond. Eg var rimelig sikker på at Snape var god, ellers hadde ikkje DD stolt så mykje på han.

 

Kapittelen "The Prince's tale" (elns) er det beste i heile boka, nesten heile serien for min del, las det to-tre ganger før eg fortsatte med boka.

 

Kjem dei fleire bøker, eventuelt spin-off så kjem eg til å lese dei, er ikkje så glad i seriar som går i det evige, men eg er ikkje metta på den verda.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest alle Harry Potter bøkene, kosa meg gjennom de første 6, skal innrømme at hele konseptet med magi og our world/their world fungerte ganske bra. Men bok nummer 7 så jeg tenkte bare måtte være den beste, var den alle største skuffelsen. Elendig siste kamp mellom Voldemort og Potter, og den mest corny avslutningen jeg har vært borti på lenge.

Lenke til kommentar
Hva blir navnet på filmene da? Harry Potter and the Deathly Hallows 1&2??

Selvfølgelig ikke, det blir noe originalt ala:

Harry Potter and the Fellowship of the Deathly Brooms

- tett etterfulgt av

Harry Potter and the Return of the Hallows

 

Forresten, alt det pisspreiket om at de skal gjøre dette *kun* fordi den siste boka bare _MÅ_ filmatiseres med hver eneste detalj er jo naturligvis bullshit. Alle bør vel skjønne at dette skjer kun for å melke mer penger ut av HP-franchisen. Skulle dem gjøre oss en bjørnetjeneste, så burde dem ha tenkt litt etter og lagd Order of the Phoenix som to filmer.

Lenke til kommentar
Jess mann, liker ingen HP filmer så langt, det som ødelegger mye for meg er den rævve musikken gang på gang. Dem må få til bedre actionscener og ansette f.eks: Mark Mancina, Harry Gregson Williams eller Trevor Rabin til å ta seg av musikken.

 

Heh, så delte meninger kan man ha. Jeg syns musikken er noe av det beste med filmene. Om ikke annet så har hvertfall filmene satt musikk til historien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...