Gå til innhold

Tror dere på aliens og UFO'er?


Anbefalte innlegg

Rart dette med UFO'er og aliens. Mange påstår at de finnes og at det dekkes over av myndighetene.

Litt merkelig at det ser ut som om at aliens liker seg best i Amerika..

Det er jo der de har blitt sett flest ganger og der store deler at myten har oppstått...

 

Hva tror dere? Finnes det liv intelligent liv utenfor vårt solsystem?

Finnes UFOs?

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt finnes det UFOer. UFO = Uidentifisert Flygende Objekt. Dvs. at alt som flyr, og som ikke er identifisert er en UFO.

 

At det finnes "aliens" har jeg ingen tvil om. Når man ser på størrelsen på universet, og antall galakser og stjerner, vil det være statistisk utrolig dersom det ikke finnes andre former for liv.

 

Men om disse andre formene for liv er på jorda, er jeg ikke så sikker på..

Lenke til kommentar

Mmm sant det. Evolusjonen har jo gjort livet på jorda og alt har vært tilfeldig, så om det finnes lignende liv på andre planeter så er nok ikke artene lik.

Vanskelig å si..

 

Hvordan vil det isåfall være med vegetasjon. Er det en selvølge at vegetasjon kommer på en planet? For i vårt tilfelle så har de fleste artene utviklet seg ETTER vegetasjonen.

 

Og på en annen planet kan det da kanskje være mulig at en eller annen livsform puster svovelgass eller noe? For det at vi puster oksygen er vel tilfeldig det også vel?

Lenke til kommentar

En ting som er verdt å tenke på når man ser for seg fremmede intelligente livsformer, er behovet for en livsform til å kunne bevege seg, og til å kunne ha et kommunikasjonsnettverk (hjerne).

 

Dette gjør at man trenger en kombinasjon av flytende og faste stoffer. Rene gassverdener, eller rene faste verdener, kan umulig ha intelligente livsformer. Dette reduserer sterkt hvilke mulige livsformer man kan ha. Om det finnes noe alternativ til vannbaserte livsformer vet jeg ikke. Og om vann vil kunne fungere like bra med noe annet enn karbon, vet jeg heller ikke.

 

Men jeg tror at skal man finne fremmede intelligente livsformer, så er sansynligheten svært stor for at de er karbonbaserte, slik som livet på jorden.

 

Enkle livsformer, som amøber, er det større sansynlighet for at er basert på andre stoffer.

Lenke til kommentar
Men hva er liv da? Stammer alt liv på jorda fra samme kilde? Har vi noen gang vært trær? Hører kanskje litt dumt ut, men det må jo være sansynlig at det stemmer vel?

Både planter og dyr har utviklet seg fra encellede organismer.

 

Men om alt liv på jorda kommer fra samme utgangspunkt, eller om livet har oppstått parallellt flere steder, det skal jeg ikke spekulere i.

Lenke til kommentar

Mmm sant. Universet er SVÆÆÆRT.

Men mener du at du tviler på at aliens har kommet langt i teknologi eller lengde?

For jeg vet at radiosignalene som sendes fra jorda går utover i universet og dette tar tid.

Så om aliens plukker opp signalet fra oss akkurat nå så tar det fortsatt enda 50 år før de kommer fram.

 

Men det mest logiske er at de ikke vet at vi finnes.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Dette gjør at man trenger en kombinasjon av flytende og faste stoffer. Rene gassverdener, eller rene faste verdener, kan umulig ha intelligente livsformer. Dette reduserer sterkt hvilke mulige livsformer man kan ha. Om det finnes noe alternativ til vannbaserte livsformer vet jeg ikke. Og om vann vil kunne fungere like bra med noe annet enn karbon, vet jeg heller ikke.

Det kan jo vaere mulig at det finnes former for liv helt forskjellig fra hva vi kan tenke oss som lever i gass/faste verdner. Er jo ogsaa mulighet for at alt "der ute" er bygd opp paa en maate vi umulig kan tenke oss.

 

Ja, jeg tror det finnes en eller annen for for liv. Det ville vaert rart om det ikke var det. :)

Lenke til kommentar
Dette gjør at man trenger en kombinasjon av flytende og faste stoffer. Rene gassverdener, eller rene faste verdener, kan umulig ha intelligente livsformer. Dette reduserer sterkt hvilke mulige livsformer man kan ha. Om det finnes noe alternativ til vannbaserte livsformer vet jeg ikke. Og om vann vil kunne fungere like bra med noe annet enn karbon, vet jeg heller ikke.

Det kan jo vaere mulig at det finnes former for liv helt forskjellig fra hva vi kan tenke oss som lever i gass/faste verdner. Er jo ogsaa mulighet for at alt "der ute" er bygd opp paa en maate vi umulig kan tenke oss.

Det jeg påpeker er visse begrensninger som man vanskelig kan omgå.

 

For å ha intelligens må man ha en form for signaloverføring. Det krever en form for solid forbindelse.

 

For å kunne bevege seg må det være bevegelighet og fleksibilitet. Det utelukker helt harde materialer, med mindre de kombineres med gass eller væske.

 

Intelligens og bevegelighet stiller visse krav til materiale, og man kan ikke bare omgå disse.

Lenke til kommentar
Det jeg påpeker er visse begrensninger som man vanskelig kan omgå.

 

For å ha intelligens må man ha en form for signaloverføring. Det krever en form for solid forbindelse.

 

For å kunne bevege seg må det være bevegelighet og fleksibilitet. Det utelukker helt harde materialer, med mindre de kombineres med gass eller væske.

 

Intelligens og bevegelighet stiller visse krav til materiale, og man kan ikke bare omgå disse.

Ikke vet jeg.

Tenker bare at alt er mulig. :)

 

Det er jo mye vitenskapsmenn idag ikke kan forklare av fenomener paa jorda.

Feks. hva "masse" og "ladning" faktisk er.

Lenke til kommentar
Eg er helt sikker på at det finnes (inteligent) liv der ute, det som eg derimot tviler på er at de har kommet så langt at de har greid å komme seg bort til jorden..

Tja, vårt solsystem er et ganske ungt solsystem. Det finnes massevis av solsystemer som er LANGT eldre enn vårt. Hvem vet hvor langt i utviklingen eventuelle aliens har kommet?

 

Mange mener vi, dersom utviklingen fortsetter, vil være i stand til å reise til andre solsystemer iløpet av noen hundre år. Tenk deg da en rase fra et solsystem som er 1 milliart år eldre enn vårt solsystem? Som sammenligning døde dinosaurusene ut for 165 millioner år siden, mens mennesket først kom for 50-60 tusen år siden. Universet påståes å være rundt 14,7 milliarder år. Dette vil si at det godt kan finnes sivilisasjoner som er flere milliarder år eldre enn oss. Det skulle derfor ikke forrundre meg om det har vært en og annen alien innom jorda.

Lenke til kommentar
Rart dette med UFO'er og aliens. Mange påstår at de finnes og at det dekkes over av myndighetene.

Litt merkelig at det ser ut som om at aliens liker seg best i Amerika..

Det er jo der de har blitt sett flest ganger og der store deler at myten har oppstått...

Man merker at som oftest finner man folk som har sett UFOer i nærheten av militære baser der det utvikles nye, hemmelige fly.

Lenke til kommentar

Stiller meg litt åpen til om det finnes intelligent liv et annet sted i universet. På en måte ville det vært rart om vi er helt alene. På den andre siden så er sjansen for at liv skal oppstå av seg selv så liten(10^76 eller noe sånnt), at det er rart at vi i det hele tatt finnes, og det ville vært enda merkeligere om liv skulle ha oppstått flere steder steder i universet, sjansene tatt i betrakning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...