Gå til innhold

Tror dere på aliens og UFO'er?


Anbefalte innlegg

hehe;)

 

Mange radioaktive stoffer som blir oppdaget ja, men vi må ikke utelukke at det finnes andre stoffer på andre planeter som er slitesterkt etc :)

 

Tror neppe det finnes noe intelligent liv i vårt solsystem men kanskje i andre, hørte for ikke så lenge siden teorier om silikon baserte livsformer, intresant!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hørte for ikke så lenge siden teorier om silikon baserte livsformer, intresant!

Var dette tilfeldigvis i Vi Menn?

Hehe, det eneste som står om silikon livsformer der er vel x antal falske celeberties:)

 

Men, var en dokumentar jeg så på discovery, husker ikke helt navnet på den, var for hmm, 3-4 måneder siden kanskje.

Lenke til kommentar
For å kunne eksistere må det observeres:)

Så en kongle som faller ned fra et tre langt inne i skogen eksisterer ikke fordi det ikke observeres? Må være en av de tåpeligste "teoriene" jeg noensinne har hørt om.

Nja, den eksisterer når den blir observert:)

 

Finnes ingen måte å motbevise teorien på:)

Mor Lille er en sten...

Sier ikke mer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-51140
Grimmy av Mike Peters

Grimmy: Det er mye intelligent liv der ute i rommet.

Atilla: Hvordan kan du vite det?

Grimmy: Ingen av dem har prøvd å ta kontakt med Jorden.

Lenke til kommentar

silikon-basert livsform er vel neppe en teori. Sjansen for at utenomjordisk liv faktisk er silikonbasert (ikke nødvendigvis silikon, men AI, dvs ikke ekte.) er større enn sjansen for organisk liv.

 

Den dagen AI ser dagens lys, vil utviklingen mot det som er mest naturlig ha startet, på godt og på vondt. Det er naturlig at robotene, med AI og langt bedre reproduksjons-muligheter og langt bedre tilpasningsevner til forskjellige miljøer, kommer til å ta over etter menneskene en dag, rett og slett fordi de kan leve ubegrenset, og kan produseres til å tåle ethvert miljø så og si.

 

Sjansen for at det samme allerede har skjedd flere steder i andre gamle sivilisasjoner er også veldig stor. AI / robot-liv er vanskelig å "utslette", det kan utnytte omgivelsene sine maksimalt, med minimalt av skade, dvs. det kan leve effektivt på omgivelsene mye lenger enn f.eks mennesker kan. Kan hele tiden utvikle sin intelligens langt over stadiet av hva mennesker kan.

 

Det er nok ingen hyggelig tanke for oss, men at vi ikke liker det, forandrer ikke sannheten om en evt. fremtid. Selvfølgelig, det kan også skje at mennesket re-oppfinner seg selv i form av maskin-symbiose, f.eks overføring av tanker / bevissthet til maskinbasert liv, og at vi dermed lever videre i ny "drakt". Allikevel, er hjernen vår begrenset, sett i universell sammenheng vil det bare være et unødvendig bremsesteg for evolusjon/ utvikling, når man kan lage AI som er langt mer intelligent og levende enn hva vår hjerne kan noensinne yte.

 

Det store spørsmålet derimot er om det går ann å lage AI i det hele tatt som "lever", dvs. som kan ha en så ekte bevissthet at det defineres som livform. Hvis ikke det er mulig, er en slik evolusjon bare rent teknisk og mer eller mindre bortkastet. AI må ha en ekte bevissthet for å kunne innta en produktiv rolle for liv i seg selv satt i universellt system.

 

En annen teori går på at mennesker og dyr selv er allerede AI, som en gang var roboter, men har reprodusert seg til å være organisk basert AI, en av de tingene som bekrefter dette sterkest er den usedvanlige ordnede strukturen i DNA som finnes i alt organisk liv. Den er så strukturert at man skulle nesten tro at den er designet slik av noe/noen.

 

En teori som går enda lenger, er at hele universet er skapt AI, at oppbygningen i universet, med noen få grunnblokker(grunnstoffene) i forskjellige byggekombinasjoner, skaper uendelige muligheter for hva man kan bygge av det. Strukturen i dette er også så trinn-formet og strukturert at det ser designet ut, akkuratt som en effektiv programmerer ville ha gjort det selv.

Lenke til kommentar

Artige teorier du kommer med Karmacom, men jeg må likevel spørre: Hvis mennesker og dyr idag er AI og designet av noen, hvem designet disse som designet oss? (siden de som designet oss må være ganske avanserte). Og hvem designet dem igjen siden de er så avanserte at de kan skape liv på jorden? (spørsmålet kan bli laaangt og uoversiktlig)

Lenke til kommentar
hvem designet disse som designet oss? (siden de som designet oss må være ganske avanserte). Og hvem designet dem igjen siden de er så avanserte at de kan skape liv på jorden? (spørsmålet kan bli laaangt og uoversiktlig)

Mennesker har skapt oss muligens, dvs. ekte organiske mennesker, fra en helt annen planet, for lenge siden, og de har sluppet ned organisk baserte nanoboter (det vi kaller bakterier) ned på en rekke steder, bl.a jorden som et eksperiment for å se hvor lang tid den organisk baserte AI-formen bruker på å utvikle seg, og evt. hvor godt den klarer seg.

 

Men igjen, jeg tror ikke på teorien, det er bare tanke-eksperimenter, ingenting annet for min del. Hva jeg tror på, det driter jeg i, ikke giddi å bestemt meg for enda her i livet :D

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg tror. Jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan fatte. Jeg tror at det finnes noe "der ute" som vi enda ikke har fått sett skikkelig på. Det som er synd er at det er utrolig mange som juger om akkurat dette temaet. De hevder å ha sett både Aliens og UFO'er, men til syvende og sist viser det seg at de bare bløffer. Dette ødelegger for de som (kanskje) snakker sant.

Lenke til kommentar

Forstår jeg deg rett når du mener sjangsen for silikonbasert liv er større en for organisk? :)

 

Kalte det teori for ingenting er jo bevist enda, men, utrolig intresant teorier du har der, syntes det også er veldig rart at mennesker er så strukturert i DNAen og oppbyggingen, er hvertfall i sterk tvil om at et stort smell i rommet skapte noe som mennesker:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Silikonbasert: vet ikke.

Silisiumbasert (elektronisk): tviler sterkt, aktiveringsenergien er rundt 300K, mens prosesser for tilstrekkelig renhetsgrad er langt, langt høyere.

Silisiumbasert (kjemisk): usikker, men har en følelse av at silisiumbasert kjemi arbeider best ved høy temperatur, som kan gjøre resten av kjemien ustabil. Oksygen vil være farlig for slike livsformer siden SiO2 (kvarts) er svært lite reaktivt.

 

Du finner mer om dette ved å Google etter "Xenobiology".

Lenke til kommentar
silikon-basert livsform er vel neppe en teori

Regner med du mener silisium?

Silikon er et blandingsprodukt av bla. silisium og oksygen, og brukes feks. som tettningsmateriale og i pupper :)

Silisium er et grunnstoff (akkurat som karbon) og brukes bla. i elektronikk.

 

Amerikanerene bruker ordet "silicon" på begge (feks. Silicon Valley henspeiler på elektronikk, ikke pupper), men på norsk blir det feil å omtale silisium som silikon.

 

Edit:

 

silicone = silikon

silicon = silisium

Endret av covah
Lenke til kommentar
For å kunne eksistere må det observeres:)

Så en kongle som faller ned fra et tre langt inne i skogen eksisterer ikke fordi det ikke observeres? Må være en av de tåpeligste "teoriene" jeg noensinne har hørt om.

Nja, den eksisterer når den blir observert:)

 

Finnes ingen måte å motbevise teorien på:)

Mor Lille er en sten...

Sier ikke mer.

Den metaforen har jeg ikke hørt før, vil du utdype?

Lenke til kommentar

Jeg tror alt her på jorda har skjedd tilfeldig og totalt uten grunn.

Hvorfor skal det alltid være en grunn til at noe skjer? Dette grunner bare i menneskets frykt for eksistensen.

Vi er redd for at kanskje vi eksisterer her uten grunn og derfor finner vi opp "teorier" om altmulig rart.

 

For å finne ut av dette må vi følge visse maler.

F.eks: Hva består liv av? Så vidt jeg vet så har det vært små kjemiske reaksjoner som skaper smått liv som igjen har mulighet til å dele seg. Dermed kan utviklingen begynne.

Vi er jo tross alt bare en bunch med celler som fungerer sammen som en kollektiv bevissthet, det er jo hodet vårt også. Men ettersom det er VI som opplever det, har vi en tendens til å tro på overnaturlige ting og Gud osv. Og f.eks at vi har fri vilje osv (noe vi IKKE har)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...