Gå til innhold

Tror dere på aliens og UFO'er?


Anbefalte innlegg

Jeg tror alt her på jorda har skjedd tilfeldig og totalt uten grunn.

Hvorfor skal det alltid være en grunn til at noe skjer? Dette grunner bare i menneskets frykt for eksistensen.

Vi er redd for at kanskje vi eksisterer her uten grunn og derfor finner vi opp "teorier" om altmulig rart.

 

For å finne ut av dette må vi følge visse maler.

F.eks: Hva består liv av? Så vidt jeg vet så har det vært små kjemiske reaksjoner som skaper smått liv som igjen har mulighet til å dele seg. Dermed kan utviklingen begynne.

Vi er jo tross alt bare en bunch med celler som fungerer sammen som en kollektiv bevissthet, det er jo hodet vårt også. Men ettersom det er VI som opplever det, har vi en tendens til å tro på overnaturlige ting og Gud osv. Og f.eks at vi har fri vilje osv (noe vi IKKE har)

Nja, fri vilje har vi tror jeg..

 

Jeg velger og svare på din post her på forumet, jeg valgte og ta med en flaske vann på skolen, jeg velger å gå frivillig i militæret og ikke være sleip og dimme på sesjon osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok, men det er ikke du som gjør det. Det er hele poenget.

Det er en bunch med celler som fungerer sammen i et nettverk og danner "deg"

Dermed får vi en fornemmelse av at vi har fri vilje.

 

Edit: Jeg tror i motsetning ikke at ting skjer for en grunn.

Dette tror jeg stammer i at folk har i fortiden vært så utsikre på hvorfor de lever at de finner opp ting som beroliger dem. Som at ting skjer for en grunn f.eks.

Eller at "Guds veier er uransaklige" osv.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Jeg velger og svare på din post her på forumet, jeg valgte og ta med en flaske vann på skolen, jeg velger å gå frivillig i militæret og ikke være sleip og dimme på sesjon osv..

Det er ingen tvil om at du har mulighet til å gjøre valg. Spørsmålet er hva som ligger bak dine valg, og er dette en fri vilje, eller er det fysiske lover og en samling av informasjon i din hjerne?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne karen ser da strengt tatt ikke noe aliens vel? Han beskriver noen grønne og røde lys som blinker. Det har jeg sett mange ganger og jeg tviler på at eventuelle aliens villa ha kommet hit til jorda med et lysorgel av farger på et romskip :p !

 

Sånt ser man i Amerikanske b-filmer. Men tenk da, det kan hende aliens har levd her på jorda så lenge jorda har eksistert, men kanskje de befinner seg på en annen bølgelengde eller at vår hjerne ikke er i stand til å "befinne seg" i samme parallelle univers? Eller på samme bølgelengde?

 

Nei, Aliens er nok en mye skapt av Amerikanerne. Det forklarer jo hvorfor "aliens" liker seg best der..

Lenke til kommentar
Nei, Aliens er nok en mye skapt av Amerikanerne. Det forklarer jo hvorfor "aliens" liker seg best der..

Det finnes ufattelig mye UFO materiale fra det gamle Sovjet, så akkurat den "teorien" der stemmer ikke. Både KGB og GRU hadde egne, store prosjekter om UFOer. Mye av dette materialet er tilgjengelig på nettet, så det er bare å fyre opp google og se selv.

Lenke til kommentar

Det finnes sikkert liv på andre planeter, men de ligner ikke på skapningene fra Star Wars, Dune eller Oddworld. Det er sannsynligvis snakk om livsformer som vi ikke kan forestille oss - og de ligner garantert ikke på livet på jorden.

 

Alle bildene av flyvende tallerkener fra verdensrommet er enten bilder av andre ting, eller de er ganske enkelt falske. Tross alt kan man lage fotorealistiske ting på en PC, som f.eks Gollum, som var laget i Cinema 4D.

 

Og en ting til: Hvorfor er det alltid så lav bildekvalitet på UFO-bildene? Hvis de var ekte, hadde ikke alle bildene hatt så lav kvalitet.

Lenke til kommentar

hmmm... tenk på dette:

 

Hvor kom den steinen med bakterier som vi oppstod fra i verdensrommet? Det er jo et bevis i seg selv.

 

Men jeg tror ikke UFO'er eksitsterer, de vi ser er enten falskt eller sjeldne hendelser fra naturen (strømkuler å slikt som følger etter fly)

Lenke til kommentar

Oddsen for at bare en av gudene vet hvor mange planeter som finnes der ute har liv er små. Hvilken typer liv er et annet spørsmål.

 

Uansett er det lite sansynlig vi vil finne dem (eller de oss) da vi - iallefall foreløpig - er begrenset av lysets hastighet, og selv den hastigheten er uoppnåelig for noe med masse. (Så sant at relativitetsteorien stemmer)

Lenke til kommentar
Nei, Aliens er nok en mye skapt av Amerikanerne. Det forklarer jo hvorfor "aliens" liker seg best der..

Det finnes ufattelig mye UFO materiale fra det gamle Sovjet, så akkurat den "teorien" der stemmer ikke. Både KGB og GRU hadde egne, store prosjekter om UFOer. Mye av dette materialet er tilgjengelig på nettet, så det er bare å fyre opp google og se selv.

Det var en spøk fra min side. Aliens har blitt rapportert en god del i USA.

Når det attpåtil er et godt marked for det der, er det ikke rart at mange har "observert" dem. Tror nok at de tilfellene er menneskeskapt for å trekke til seg media og turister.

 

Tenkt på det da, f.eks om jeg har vært en eller noe fra en annen planet i et annet solsystem som har kommet til jorda på besøk eller noe, så tror jeg ikke jeg ville ha valgt USA som mål uten videre.

 

Noe som jeg i motsetning lurer litt på, det er tilfellet i Rosevelt eller hva det het.

Så om det på Discovery for en tid tilbake og mye av det virket ganske så merkelig.

Det kan jo selvfølgelig ha vært et produkt fra militæret da.

Lenke til kommentar
hmmm... tenk på dette:

 

Hvor kom den steinen med bakterier som vi oppstod fra i verdensrommet? Det er jo et bevis i seg selv.

Mulig vi har forskjellig syn på og krav til bevis, men hvor er denne stenen? Og hvordan kan du være så sikker på at livet ikke oppstod på selve jorden?

 

Om du sier livet kom på en meteoritt til jorden, er det bare å flytte problemet med livets opprinnelse til et annet sted vi vet enda mindre om.

 

Og hvordan forklarer du da den kambriske eksplosjon?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det sikkert at livet på jorda kom fra en stein fra verdensrommet?

Det er jo like stor sansynlighet for at livet oppstod her på jorda som noe annet sted.

Jorda er jo også i verdensrommet.

 

Selv tror jeg at livet oppstod ved kjemiske kombinasjoner.

Kjemiske kombinasjoner skapte en primitiv form for liv og etterhvert utviklet det seg til celler som greide å dele seg. Dermed begynte evolusjonen.

 

Mer avansert enn det tror jeg ikke det er..

 

Dermed er det ikke så avansert og da er det lite sansynlig at akkurat dette har skjedd andre steder også. Det er jo egentlig uunngåelig.

Ettersom vi mennesker er intelligente har vi gjerne en tendens til å tro at vi er fantastiske og unike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...