Gå til innhold

Gigabyte med doble grafikkprosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare jeg som har fordommer mot dual CPU system og sånt?

Ja. Har selv hatt en 2-cpus maskin på ønskelista lenge, men økonomien og tildels ikke tilgjengelig teknologi på ønskelig tidspunkt har stoppa meg.

 

Lurer på om denne kommer i AGP-versjon også.... Men uansett, er det et morsomt kort og det gleder meg når produsenter tar litt sjanser og velger litt eksprimentielle løsninger

Lenke til kommentar

Funker denne jævelen av et skjermkort med hovedkort som ikke støtter slik da? Det burde den jo gjøre. Er, som flere andre her, spent på hvordan lyden vil bli på dette skjermkortet. Det virker unektelig nok MEGET interessant. Kanskje blir det første gigabyte del på meg i mitt dataliv.

 

Det er dog sikkert ikke noe alternativ for de av dere med sff bokser og slikt...

Lenke til kommentar
Funker denne jævelen av et skjermkort med hovedkort som ikke støtter slik da? Det burde den jo gjøre. Er, som flere andre her, spent på hvordan lyden vil bli på dette skjermkortet. Det virker unektelig nok MEGET interessant. Kanskje blir det første gigabyte del på meg i mitt dataliv.

 

Det er dog sikkert ikke noe alternativ for de av dere med sff bokser og slikt...

 

Trur nok at det er driverne som bestemmer om det skal støtte eller ikke!

Lenke til kommentar
Wow... tenk deg 2 kort i SLI, begge med 2 6800 Ultra-GPUer..  :dribble:

Det går nok ikke, desverre. SLI er allerede benyttet på kortet. Kan ikke sette 1 til kort i maskinen og bruke 4. Desverre....

THG har tidligere klart å kjøre 16xPCI-e kort på både 1x 2x 4x 8x og 16x. Dermed er det ikke utenkelig at man teknisk sett kan kjøre to slike i SLI. Altså totalt 4 GPU'er. Det kommer nok mer an på om Nvidia har skrevet driverene slik at de kan stilles inn på 4GPU'er. 4xPCI-e tilsvarer omentrent 4xAGP i båndbredde og testene til THG har vist at det ikke blir noen stor flaskehals av den grunn.

 

Dette virker langt mer fornuftig enn å ha 2 komplette skjermkort i PC'en i allefall.

Ja, det tar i hvertfall noe mindre plass i en retning og frigjør noe plass til andre kort. (dog det blir nok ganske langt) Effektforbruk, varme osv blir nok det samme som med vanlig SLI (2x1GPU)

 

"Kortet blir også det første kortet som er basert på GeForce 6600 GT med 256 MB GDDR3-minne med 256-bits båndbredde."

Det skulle da bare mangle. Det menes nok 128bit minne til hver GPU, altså det samme som på et vanlig SLI (2x1GPU). Dette kortet er nok rett og slett 2 stk 6600GT i vanlig SLI, bare at delingen av 16xPCI-e porten er gjort på skjermkortet i stedet for på hovedkortet og at begge skjermkortene er montert sammen på ett og samme kort i lengderetning i stedet for en "sandwitch" av 2 kortere skjermkort.

 

Litt trist at varmeutviklingen blir så høy at man må forvente en støyende kjøleløsning. M.a.o. Dette kortet er uaktuellt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...