Gå til innhold

Gigabyte med doble grafikkprosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt trist at varmeutviklingen blir så høy at man må forvente en støyende kjøleløsning. M.a.o. Dette kortet er uaktuellt for meg.

Utvikler 6600gt mye varme?

Tja mye og mye. Alt er mye i forhold til hva som var vanlig for bare 2-3 år siden, men jeg vil si middels i forhold til andre kort som er på markedet nå.

 

2x middels mye varme = mer enn det de mest varmeproduserende kortene på markedet avgir. Det at den har to vifter er jo selvfølgelig bedre enn en, men to varmekilder så nært hverandre har en tendens til å være vanskeligere å kjøle.

 

Mulig jeg er litt på ville veier her men jeg tar en gjetting på at en stk 6600GT utvikler rundt 50W med varme og at dette kortet med 2 stk 6600GT dermed utvikler rundt 100W.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hehe... punktering av årets store GPU-satsing nemlig 2-kort SLI....

 

Dette er nok første varsel om ATI sit motrekk, nemlig to GPU på ett kort.

 

Siden det ser ut til å ha bedre ytelse, er det ikke noen grunn for å gå tilbake til 2-kortsystemet. Dermed slår der bena unna hovedkortet også.

 

Tro om ikke dette får følger langt inn i avtalen mellom Intel og nVidia...

 

Skjønner ikke hvor nVidia har tankene når de har tillatt dette. Det kan ikke være annet enn signaler om hva ATI kommer med...... :ermm:

Lenke til kommentar
Siden det ser ut til å ha bedre ytelse, er det ikke noen grunn for å gå tilbake til 2-kortsystemet.

Pussig at du sier det. Jeg har ikke tro på at det er noen ytelsemessige fordeler av å kjøre begge GPU'ene på samme kort over å kjøre SLI med to kort med samme spesifikasjoner. Likevel ser jeg at PCworld sier at dette dual-6600GT-kortet yter 6% bedre i 3DM03 enn to stk vanlige 6600GT i SLI:

 

E0757DFD-D720-B965-A293143FFD28E6BA.jpg

 

Jeg tipper det er andre årsaker til at de ikke får samme resultat. F.eks at dual-løsningen er klokket noe høyere enn SLI-løsningen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...