Gå til innhold

Er det rart folk hater USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er positivt at amerikanerne innser at det er ideer som beveger verden. thumbup.gif

 

Muslimer og europeisk venstreside har menneskefiendtlige ideer, og må følgelig overvinnes. Ideene deres må knuses, og forhåpentligvis kan Bush & co. gjøre noe med dette. konservativ_woot.gif

 

hurra for den Amrikansk propagandaen. kven bryr seg om kva som er sant så lenge det er Bush & co som spyr det ut!!

Lenke til kommentar

Mange er opptatt av å gi religionen skylda for krig i verden.Og religionen har også skylda,men vi glemmer hva idialistene,nasjonalistene og interessene har forårsaket av krig og jævelskap.Det blir feid under teppet.Kan det være noen som har interesse av å gjøre det?

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Det er ikke rart folk hater USA. Det er menneskelig å hate noe man ikke forstår. Det er imidlertid rart folk ikke hater for eksempel Libya eller Tyrkia for hva de bedriver.

 

I USA er det et vidstrakt kulturproblem. Dette reflekteres ved blant annet gjenvalget av George W. Bush, som er blant de verste presidentene landet har sett. Det amerikanske folk, den delen av populasjonen som tilhører den "intellektuelle" part, er rystet i likhet med oss europeere.

 

Dette er noe jeg ønsker å komme tilbake til, og som kan diskuteres nøye, men min tid er knapp.

 

Jeg kan derfor gi en kort appell:

 

Døm ikke amerikanerne for hva regjeringen i landet bedriver. Det er en stor, uutdannet og sterkt utnyttet gruppe fattige i landet, samtidig som et vidstrakt kulturproblem gir resten av innbyggerne et dårlig ry. De færreste amerikanere stemte tross alt på Bush, om vi tar de som avstod fra å stemme i betraktning. Det er ikke lett å være amerikaner, og jeg er overbevist om at dere også hadde blitt lei om Europeere og andre trakasserte dere over og over igjen mens de begikk mange av de samme feilene/udådene selv. Det er et faktum at det foregår mye "amerikansk" innenfor EU og de Europeiske landene.

 

Artikkelen du henviser til er skremmende, men ikke overraskende. Nok en grunn til at disse menneskene bør stanses. Inntil da bør vi vise vår støtte til innbyggerne i landet; våre allierte.

 

Husk:

De har det verre enn oss.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar
Muslimer og europeisk venstreside har menneskefiendtlige ideer, og må følgelig overvinnes. Ideene deres må knuses, og forhåpentligvis kan Bush & co. gjøre noe med dette. :w00t:

Er ikke da Bush&co like menneskefiendtlig hvis idéene dems går ut på akuratt det samme , å knuse og ødelegge andre mennskers idéer, relegion og samfunn?

Lenke til kommentar
Muslimer og europeisk venstreside har menneskefiendtlige ideer, og må følgelig overvinnes. Ideene deres må knuses, og forhåpentligvis kan Bush & co. gjøre noe med dette. :w00t:

Er ikke da Bush&co like menneskefiendtlig hvis idéene dems går ut på akuratt det samme , å knuse og ødelegge andre mennskers idéer, relegion og samfunn?

Kulturrelativismens ondskap viser igjen sitt stygge ansikt.

 

Hvordan kan vi si at det vi tror på er bedre enn det andre tror på? Hvordan kan vi påstå at fred og frihet er riktigere enn undertrykkelse? Hvordan kan vi påstå at demokrati er riktigere enn sharia?

 

1. Fordi hvis vi ikke tror på vår etikk, og følger opp denne i handling, så er vi enten amoralske eller umoralske mennesker. (Gjelder begge sider, og ja, da har vi en konflikt gående)

2. Mennesker som ikke lever i et demokrati har ikke valgt sitt levesett. Mennesker som lider under sharia har ikke valgt sharia for seg selv. Hvis de skal kunne velge sin kultur og sin levemåte, da må de ha et valg. Demokrati er derfor en logisk nødvendighet.

Lenke til kommentar
Det er positivt at amerikanerne innser at det er ideer som beveger verden. :thumbup:

 

Muslimer og europeisk venstreside har menneskefiendtlige ideer, og må følgelig overvinnes. Ideene deres må knuses, og forhåpentligvis kan Bush & co. gjøre noe med dette. :w00t:

Yes, nå er du igang vøtt!! :mrgreen: Kom igjen, slå oss ned med et Ayn Rand sitat! :!:

 

Til topic: Nei, jeg synes ikke det er rart at folk hater USA. De fleste burde være skeptiske til aggressive, militante kristen-fundamentalister som har atomvåpen de er villige til å bruke!

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Er det rart folk hater USA?

 

Ja, absolutt. Uten dem ville Norge kanskje vært en del av et Stor-tysk rike, eller Soviet... Hva som er best, vet ikke jeg.. Marshall-hjelpen, offensivene i WWII, etc etc, har gjort USA til et elsket land. Blandt de fleste.. Men så kommer det noen jævlige commies og tror de vet alt, og roper "kill him" og "vi hater usa" og sponser terror mot USA.

 

GOD BLESS AMERICA!

Lenke til kommentar

Hykleri kan man kalle slike artikler som det VG her serverer. VG presenterer selv masse halvsannheter om USA og på den måten sprer falske inntrykk om USA. VG gjør allerede per i dag hva de her 'anklager' USA for å vurdere.

 

Nei, det er ikke rart folk hater USA, med all den antiamerikanske propagandaen som pågår.

 

Jeg regner med over halvparten av alle nordmenn har hørt om 'for eller mot oss' og 'krigspresidenten', uten å ha anelse om konteksten til disse uttalelsene. Takket være VG og dets like.

Lenke til kommentar
Ja, absolutt. Uten dem ville Norge kanskje vært en del av et Stor-tysk rike, eller Soviet... Hva som er best, vet ikke jeg.. Marshall-hjelpen, offensivene i WWII, etc etc, har gjort USA til et elsket land. Blandt de fleste.. Men så kommer det noen jævlige commies og tror de vet alt, og roper "kill him" og "vi hater usa" og sponser terror mot USA.

 

Så det var Usa som forsvarte oss mot nazistene? Så vidt eg kan huska så tjente dei gode penger på å selge krigsutstyr til britene. Dei kom ikkje inn i krigen før dei i 42 blei tvonget inn i den med at Japan angreip. Og siden Japan angriper fortjener selfølgeli uskyldige japanere å bli bombet med atomvåpen.

 

Folk burde foresten sett propaganda filmene som blei lagget i Usa under krigen. Eg har aldri før sett ein amrikaner snake så fint om bolsjevikene. :!:

Lenke til kommentar
  Hykleri kan man kalle slike artikler som det VG her serverer. VG presenterer selv masse halvsannheter om USA og på den måten sprer falske inntrykk om USA. VG gjør allerede per i dag hva de her 'anklager' USA for å vurdere.

 

Det at VG er hykleriske er ikkje akuratt ei bombe. Er tros alt ei tabloid avis. Nett denne trur eg nok vi kan ta litt seriøst siden det var eit referat fra ein artikel som var skrevet i New York Times. (Vg er for late til å kome opp med noko sjølv. Mykje meir morro å skrive om konger og sex)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...