Gå til innhold

Er det noen som har et 6800 LE kort som virker?


ASW

Anbefalte innlegg

Har et Gainward GeForce 6800LE, som ikke skal åpnes før jul og har oppdaget at veldig mange har problemer med det, er det noen som ikke har hatt det eller gjelder det alle?

Hørte noen si dette:

"Løsningen viste seg å være å skru av AGP Fastwrite i BIOS" hvordan gjør man det?

En ting til, mister man garantien om man overklokker et kort :hmm:

Endret av ASW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som Gainward har hatt den største delen av problemene med 6800LE serien. Har du sett etter i BIOS om du fant FastWrite? Hvis ikke kan det være at du kan slå det av i driveren.

 

Jeg tviler på at du vil miste garantien ved overklokking. Kan ikke helt skjønne hvordan produsentene eller webshoppene skulle se at du har overklokket et kort i allefall.

 

Det lureste du kan gjøre er vel å bytte kortet ditt i et nytt. De som har fått byttet ser ut til å ha kvittet seg med problemene.

Lenke til kommentar
Ser ut som Gainward har hatt den største delen av problemene med 6800LE serien.

Kanskje fordi de har solgt flest LE-kort? :roll:

 

Problemet som førsterevisjonen av kortet har er at maskinen henger seg etter x minutter/sekunder i 3D-modus og at skjermen går over i standby-modus. Eneste måten å få maskinen på bena igjen er å bruke svenskeknappen.

Lenke til kommentar

Mitt funker også greit. Måtte sende inn mitt første 6800LE siden jeg hadde pipeline problemet, men det jeg fikk igjen har fungert helt fint hittil. Bare noen farger som er rosa i spill, men som ikke skal være det. Det er vel bare et driverproblem ... Ikke noe stort problem uansett. De extra pipelinsene virka ikke da, men alle vertex shaderne gjorde det.

Endret av andy15
Lenke til kommentar
Ser ut som Gainward har hatt den største delen av problemene med 6800LE serien.

Kanskje fordi de har solgt flest LE-kort? :roll:

 

Problemet som førsterevisjonen av kortet har er at maskinen henger seg etter x minutter/sekunder i 3D-modus og at skjermen går over i standby-modus. Eneste måten å få maskinen på bena igjen er å bruke svenskeknappen.

Det har ingenting med dette å gjøre. Hvis du hadde fulgt litt med hadde du sett at Gainward har innrømmet at dette er pga feil i deres software. :roll:

Lenke til kommentar
Hvilken programvare? Og jeg snakker om revisjonsfeilen som er tilstedet i selve brikkesettet, trådstarter spesifiserer ikke hva slags problemer han har, så jeg antok at det var det var samme symptomer som mange andre LE-kjøpere har hatt. Jeg er da ikke synsk.

Jeg snakker om dette fra Gainward forumet:

 

Regarding the 6800-range of cards & eventual problems

 

Dear All,

 

Please notice that we are currently in the trialing & qualification stage of a whole new set of Firmwares which will be released as soon as they have passed our qualification.

 

I will post the bioses right here on the forum and brief everybody with the current status and more detailed information about it as soon as I can.

 

Taiwan is briefed with the situation and is currently working hard on solving all of the issues; please remember that this is just a software problem and will be fixed.

 

We apologize for any incovenience this may have caused you or other involved parties and hope you can understand that we have no intent of generating problems for either party.

 

Please contact me directly if I may be of any assistance at this time being; but please keep in mind that we will release new bioses shortly.

 

Kind regards,

Torbjörn Johansson

torbjorn -at- gainward.se

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med mitt Gainward 6800LE. Litt småbugging i spill ved oppstart, men la inn nyeste drivere og da ordnet alt seg.

 

Har i tillegg åpnet alle pipelines og vertex shaders, og kjører nå med 16 pipelines, 6 vertex shaders og klokket til 320/820 (originalt 300/700). Dette funker helt stabilt for meg. Har hatt noen frysninger ved høyere klokkefrekvenser, så jeg kjører litt safe nå.

 

Alt i alt veldig fornøyd med dette skjermkortkjøpet, og oppgraderingen fra 9800pro. Ikke helt store forskjellen ved standard "ut-av-pakka"-instillinger, men takket være moddingen og klokkingen har jeg fått veldig mye for pengene føler jeg!

 

Eneste jeg "mangler" er 256MB GDDR3-minne, får litt fps-drops i høye oppløsninger, AA/AF og mye som skjer.

 

Edit: Kjørte nettopp litt benching.

 

3DMark03: 10 000 (akkurat faktisk)

3DMark05: 3 633

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...