Gå til innhold

Anbefal en Diablo 2 - LoD-build


Anbefalte innlegg

xeenon_ : Den builden til sorc der har ingen sjans. Selv i nightmare blir det tungt etterhvert. Gå for 1 elemental side! Enten Fire, Cold, lightning.

1. element? det er selvmord. i Hell er så og si ALT immune mot noe, så en 1 elemental char vil bli eid.

 

eks en fire only sorc ville blitt drept med en gang de gikk ut av campen. fallens er immune mot fire. en ice sorc ville blitt eid siden zombies er immune mot cold.

 

1 element er nok bra i normal, kanskje NM men i hell kan du ikke leve sunt.

Det går meget fint med bare lightning, hvis du har en god merc i tillegg. Har nå en ren light-sorc på lvl 88 og en merc med cold-aura på lvl 89. Har dårlige items, men det går nesten som en lek. Litt slit med de som er både lightning og physical imune, men men, litt jobb er det alltid. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xeenon_ : Den builden til sorc der har ingen sjans. Selv i nightmare blir det tungt etterhvert. Gå for 1 elemental side! Enten Fire, Cold, lightning.

1. element? det er selvmord. i Hell er så og si ALT immune mot noe, så en 1 elemental char vil bli eid.

 

eks en fire only sorc ville blitt drept med en gang de gikk ut av campen. fallens er immune mot fire. en ice sorc ville blitt eid siden zombies er immune mot cold.

 

1 element er nok bra i normal, kanskje NM men i hell kan du ikke leve sunt.

Det går meget fint med bare lightning, hvis du har en god merc i tillegg. Har nå en ren light-sorc på lvl 88 og en merc med cold-aura på lvl 89. Har dårlige items, men det går nesten som en lek. Litt slit med de som er både lightning og physical imune, men men, litt jobb er det alltid. :)

Jeg har en litt fucka cold sorcerer hun klarer seg fint i hell, rett og slett fordi mercen herske !!! power to act2 merc!!!

Lenke til kommentar
Alle sorcs burde ha en stats-fordeling som ligner dette

 

70STR

140AGI (hvis du spiller med shield)

 

120NRG

 

Resten i VIT.

 

Skills du bør satse på er Blizz, Frozen Orb, Cold mastery og litt Warmth. Evt også Mana Shield.

jeg bare lurer på hvor du skal få 100+ strengt ekstra for å bære de beste armorene, hjelmene osv.. ?

Lenke til kommentar

120 i NRG er altfor mye, hvis du bare har sånn noenlunde med items, så har du LETT nok energy og regeneration til at de (25?) points som er BASE er nok i massevis...

 

Det med strength: Charms og utstyr gir også + til sth, så finn ut hva slags items du skal bruke, så finner du ut hvilket item som krever mest STH, så finner du ut hvor mye +sth du får fra alle itemsene tilsammen, så trekker du fra dette, og da finner du ut hvor mye sth du trenger... eksempel:

 

Item som krever mest sth: 125 sth

Totalt sth gitt av items: 30

du trenger base: 95

Lenke til kommentar
120 i NRG er altfor mye, hvis du bare har sånn noenlunde med items, så har du LETT nok energy og regeneration til at de (25?) points som er BASE er nok i massevis...

 

Det med strength: Charms og utstyr gir også + til sth, så finn ut hva slags items du skal bruke, så finner du ut hvilket item som krever mest STH, så finner du ut hvor mye +sth du får fra alle itemsene tilsammen, så trekker du fra dette, og da finner du ut hvor mye sth du trenger... eksempel:

 

Item som krever mest sth: 125 sth

Totalt sth gitt av items: 30

du trenger base: 95

det mest krevene itemet krever 125 strengt ????? javel.. feral axe krever f.eks 196 strengt.. emm ?? hva babler du om min kjære venn.. ? :roll:

Lenke til kommentar
det mest krevene itemet krever 125 strengt ????? javel.. feral axe krever f.eks 196 strengt.. emm ?? hva babler du om min kjære venn.. ? :roll:

Hvis du leser innlegget mitt, står det "eksempel:", et "eksempel" betyr ikke nødvendigvis en reell situasjon, det bar bare for å illustrere måten å tenke på når man velger gear, og stat points allocation...

 

Og hva i skauen mener du med Feral Axe? hvem bruker det på en sorc?

 

Jeg driver å lager en sorc nå, og henne har de 35(base) nrg, resten på vita (har ikke mer enn 50 sth enda, skal se hvor mye jeg får av items først)...

 

Hun skal bruke tals set, og der krever armoren mest sth, 84... dermed må jeg da finne ut hvilke items som gir +sth, og for tals set da, blir det:

 

Item som krever mest: Tal Rasha's armor 84

+sth fra items: Tal's set: 0, rare ring: +14, soj: 0, boots: waterwalk: 0, hansker: magefist: 0

Trenger da base: 84-14=70

 

Er ikke vits å kaste bort mer poeng enn det som er nødvendig...

 

Hvis jeg skulle hatt mer MF, og bruke War Traveler, så krever de 95 sth, og da måtte jeg økt sth til 81. Ellers så kan man jo finne noen fine charms med resistance/+sth

 

En annen ting er hvis man bruker Energy Shield, da må man booste NRG så mye som mulig, siden du mister mana istedenfor liv når du blir slått, men jeg har aldri likt denne skillen, så vet ikke så mye om det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...