Gå til innhold

Anbefal en Diablo 2 - LoD-build


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
okei, nå er det ei stund siden jeg har spilt diablo, hva er denne ladder greia? leser på arreat summit på blizzard siden, noen items som er ladders only, hva er det? hva har skjedd siden 1.09?

ladder only item er ting i spillet som du bare kan få når du spiller med en ladder char. En ladder char er en som spiller for å komme inn på lista over høyeste lvl char. Når du spiller på battle.net lager du vandligvis ladder charer, men ladderen blir resat en gang i blandt(har ikke skjedde enda) og da blir alle ladder charer non-ladder.

Lenke til kommentar

Beklager dobbelpost, men liker å ha builds på egen post:p

 

Wrath of Heaven sorceress (themed)

 

Dette er en sorc som kan drepe det meste, og ikke har noen svakheter siden hun bruker alle tre elements. Hun blir da riktignok ikke så sterk som et-element-sorcs men hun er veldig gøy å spille med. Kommer ikke til å poste equipment og mercenary med en gang. Bruker ikke de beste / sterkeste skillene, men har et tema som gjør det morsommere å spille.

 

20 Blizzard

20 Meteor

20 Thunderstorm

5 Ice mastery

18 Fire mastery

18 Lightning mastery

1 Teleport

1 Warmth

 

Equipment: (kommer mer hvis dere vil ha det)

 

Tal Rasha's Wrappings hvis du får tak i det, eller Ondal's Wisdom som våpen, Frostburn gauntlets og Rattlecage armor (eller tilsvarende) er bra å ha.

 

Som mercenary bør du bruke en fra act 2 eller en fra act 5, siden de kan tanke.

 

Si fra hvis dere vil ha fler så setter jeg opp flere builds.. hvis ikke gidder jeg ikke :dontgetit:

 

edit2: Doffar: Noted :thumbup:

Endret av Xeenon_
Lenke til kommentar
edit: Eventuelt kan dere ofre litt av blizzard/meteor/thunderstorm (to eller tre av hver er nok) for å ha points i Warmth, som er en ekstremt bra skill senere i spillet.

Det er bare sløsing av skillpoints å bruke mer enn 1 på warmth... items gjør jobben her...

 

 

Er det noen som vet hvor det er best å finne runer? finner ikke bedre enn ko og det holder ikke til så mye.

Lenke til kommentar
Beklager dobbelpost, men liker å ha builds på egen post:p

 

Wrath of Heaven sorceress (themed)

 

Dette er en sorc som kan drepe det meste, og ikke har noen svakheter siden hun bruker alle tre elements. Hun blir da riktignok ikke så sterk som et-element-sorcs men hun er veldig gøy å spille med. Kommer ikke til å poste equipment og mercenary med en gang. Bruker ikke de beste / sterkeste skillene, men har et tema som gjør det morsommere å spille.

 

20 Blizzard

20 Meteor

20 Thunderstorm

5 Ice mastery

18 Fire mastery

18 Lightning mastery

1 Teleport

1 Warmth

 

Equipment: (kommer mer hvis dere vil ha det)

 

Tal Rasha's Wrappings hvis du får tak i det, eller Ondal's Wisdom som våpen, Frostburn gauntlets og Rattlecage armor (eller tilsvarende) er bra å ha.

 

Som mercenary bør du bruke en fra act 2 eller en fra act 5, siden de kan tanke.

 

Si fra hvis dere vil ha fler så setter jeg opp flere builds.. hvis ikke gidder jeg ikke  :dontgetit:

 

edit2: Doffar: Noted  :thumbup:

no offence men.....

 

det er idiotisk å bruke blizzard på annet enn dedikerte cold sorcer, det blir rett og slett ikke nok skade per sekund på den. Frozen orb er langt mer effektiv og krever ingen synergies i motsetning til blizzard.

 

Samme gjelder thunderstorm, selv om den får bra skade(i motsetning til blizzard) så er den ubruklig når det kommer til skade per sekund. Chain lightning eller charged bolts(de er faktisk svært effektive i høyt lvl) mener jeg vil være et langt bedre valg.

 

Den builden din vil nok kunne skape mye morro på nm, men på hell så har den ikke sjangs.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Beste våpenet i spillet kommer veldig an på hva du er - for barbs er det vel lightsaber eller baranar's star x2, for spearmen er det oriacs needle (?), for sorceresses er det ondal's wisdom, for necros er det Wizardspike etc-etc-etc. Det har også veldig mye med builden din å gjøre.

Hvis man tenker til sorc, så er nok Death's Fathom, Oculus eller Eschuta's Temper det beste til de, man må tenke bruk av skjold også.

 

Necro: En god "White" wand eller "Arm of King Leoric", eller for en PN necro "Death's Web"

 

Unnskyld "spearmen"?

 

Barbarians: De har så mange masteries, så anbefale et våpen til de er ganske håpløst.

 

Bowazons: De har fått et par nye RW's (ladder only), så de har fått et nytt oppsving nå, men av de unike kan man jo nevne WF eller "upped" WWS.

 

Paladins: Eth BotD Zerker, HotO, Eth upgraded "Zod" ribcracker, widowmaker, Schaefer's hammer, Stormlash. Alt etter hva slags "build" man har tenkt seg.

 

Druider: Har ikke spillt de i noe særlig utstrekking

 

Assasins: Det samme gjelder her, selv om en "Chaos" og "Fury" combo er ganske vanlig, ellers kan man shoppe en (eller to) "trapp claw(s)"

 

Javazons: "upped" Titans eller Thunderstroke.

 

Må nevne att "rare items" har fått en ganske så stor push i 1.10 att det er mulig å få ganske så gode mods på de.

 

- D.J.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
hehe er jo seff barbar med maul og leap attack som eier  :yes:   hehe er en stund siden jeg ahr spilt d2 så jeg husker ikke navna  :blush:

Maul er et druide angrep, brukes i sammenheng med Wherebear. Jeg personelig foretrekker Zealot "close and personal"

 

- D.J.

Nåh, han snakket faktisk om maul som i slegge, altså våpenet. Det var ikke en referanse til werebear skillen.

Ouch, den tenkte jeg ikke på, det er ikke så vanlig å bruke maul i de kretser jeg vanker.

 

- D.J.

Lenke til kommentar
xeenon_ : Den builden til sorc der har ingen sjans. Selv i nightmare blir det tungt etterhvert. Gå for 1 elemental side! Enten Fire, Cold, lightning.

1. element? det er selvmord. i Hell er så og si ALT immune mot noe, så en 1 elemental char vil bli eid.

 

eks en fire only sorc ville blitt drept med en gang de gikk ut av campen. fallens er immune mot fire. en ice sorc ville blitt eid siden zombies er immune mot cold.

 

1 element er nok bra i normal, kanskje NM men i hell kan du ikke leve sunt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...