Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke mye forskjell, men det vil gi en klar fordel hvis du gjør det, nettopp fordi de fleste ryggøvelser tar på biceps, og de fleste brystøvelser på triceps.

 

Et annet tips kan være å trene hamstrings (eller bakside lår om du vil) på ryggdagen, altså rett etter markløft. Og det seff fordi markløft tar mye på bakside lår.

som sagt så kjører jeg en enkelt dag kun på armer, derfor vil jeg ikke trene fokusert på dem ellers i uka siden det er lett og bli overtrent i spesielt biceps.

 

Som du sier får man jo tatt armene litt uansett når man tar rygg og bryst så orker ikke kjøre øvelser kun på dem da siden det kan bli mye og rekke over.

 

har ikke startet med markløft siden bruker stort sett apperater på bena p.g.a gammel fotballskade.

 

bryst/skulder program med hantler:

 

Benk 8x40x3

skråbenk 8x34x3

Deretter varierer jeg mellom militærpress, flies, dips, skulderpress, sidehev.

Kanskje litt apperater for og tyne litt på slutten...

Lenke til kommentar

Deretter varierer jeg mellom militærpress, flies, dips, skulderpress, sidehev.

Kanskje litt apperater for og tyne litt på slutten...

Hvordan tar du flies? Rette håndledd? prøv å bøy håndledda, sånn at knokene bøyer seg mot albuen, da trener du brystet bedre!

Som regel den siste, men er ikke alltid handleddene er i godt humør etter benk med hantler så da kjører jeg rette.

Lenke til kommentar

Deretter varierer jeg mellom militærpress, flies, dips, skulderpress, sidehev.

Kanskje litt apperater for og tyne litt på slutten...

Hvordan tar du flies? Rette håndledd? prøv å bøy håndledda, sånn at knokene bøyer seg mot albuen, da trener du brystet bedre!

Som regel den siste, men er ikke alltid handleddene er i godt humør etter benk med hantler så da kjører jeg rette.

hehe skjønner, har det sånn jeg å.. Men vanligvis så funker det? Bruker du støttebandasje for håndleddene? Jeg bruker sånn støttebandasje man bruker når man boxer, har 10 meter med binn på hvert håndledd, de blir støe som fjell da, kan anbefale det når man tar benk eller lignende. Har en god treningskamerat av meg, han tok benk, 100 kilo, han knakk høyre håndledd da han skulle sette på plass stanga etter endt serie :(

Lenke til kommentar
I dag var det tyngre å komme seg gjennom settene. Bruker som oftest å være gira når jeg trener. I dag følte jeg meg ikke helt god, klarte ikkeå yte like godt som før, men jeg antar det ikke er uvanlig med noen dager som er mer slappe enn andre.

Det er ikke uvanelig, har du sånne dager trener du med lettere vekter!

Klarte 160, men pesa litt for mye på 162,5. kanskje jeg klarer det neste uke.. :ermm:

Lenke til kommentar
Men det var store forskjeller. På de fleste andre dager bruker jeg å være skikkelig boosta og gira og kommer meg lett gjennom repetisjonene, i dag var det rett og slett bare tungt. Hadde også litt vondt i magen, følte meg ikke 100%. Men men.. vi tar det med et smil. :D

Kanskje du trener for hardt og for mye slik at kroppen ikke for bygd seg opp igjen, ta 2 dager vile, spis og drikk mye, så får du formen tilbake ;) spis sunn mat, tunfisk, ris, kylling, salat, grovt brød, melk osv. Tar du tran?

Lenke til kommentar
Men det var store forskjeller. På de fleste andre dager bruker jeg å være skikkelig boosta og gira og kommer meg lett gjennom repetisjonene, i dag var det rett og slett bare tungt. Hadde også litt vondt i magen, følte meg ikke 100%. Men men.. vi tar det med et smil. :D

På dårlige dager er det like greit å ta pause fra treninga etter min mening.

Lenke til kommentar
Men det var store forskjeller. På de fleste andre dager bruker jeg å være skikkelig boosta og gira og kommer meg lett gjennom repetisjonene, i dag var det rett og slett bare tungt. Hadde også litt vondt i magen, følte meg ikke 100%. Men men..  vi tar det med et smil.  :D

Kanskje du trener for hardt og for mye slik at kroppen ikke for bygd seg opp igjen, ta 2 dager vile, spis og drikk mye, så får du formen tilbake ;) spis sunn mat, tunfisk, ris, kylling, salat, grovt brød, melk osv. Tar du tran?

Ja, det høres fornuftig ut, men jeg skal heller prøve å få lagt meg tidligere i dag og få i meg mye god mat i stedet for. Tran tar jeg ikke men det står i kjøleskapet. Prøver though å styrke benbyggingen min mer med å drikke mye melk, der er jo rikelig med D-vitaminer også. Glutamin kjøper jeg mest sannsynlig i morgen.

Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut, når man trener hardt bør man ha ca 10 timer søvn, eller mer! Hvis du står opp ved 2 3 tia og tar en proteinshake hjelper deg mye på restureringa av musklene, men det er en hake ved det da, da er ikke bra og avbryte søvnen, det beste hadde vært om man hadde våkna "naturlig" ved 3 tia, hatt shaken på nattbordet, helt den lunkne guffa iseg, og snudd seg og sovi videre :yes:

Lenke til kommentar

:) Hehe, kan jo prøve å få det til så naturlig så bare mulig.

Er anbefalt rundt 90 gram proteiner hver dag, men jeg får bare i meg rundt 60... 2 shaker altså, 1 med 5 gram kreatin og en med bare proteiner. Ser jeg begynner å gå tom for proteiner allerede.

Men jeg skal la en shake stå vedsiden av sengen i natt å prøve å få i meg som du sier.

Lenke til kommentar

Bra, har hørt at det er ganske viktig, for det er når du sover at musklene bygger seg opp igjen! Og når du da får i deg litt extra proteiner får du litt fart på det :D

Har gjort det selv nå 8-9 ganger, det hjelper, men er ikke alltid jeg klarer å våkne, så en varm shake klokka 8 er ikke så digg :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...