Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3-Kreatin

Å kalle kreatin nødvendig vil jeg si er en veldig stor overdrivelse ;)

Når du skal bygge muskler, er kreatin en klar fordel. For de det ikke virker for, er det pga. alt for dårlig kosthold (som er det viktigste av alt), feil trening, eller billig og dårlig kvalitet på kreatinen. Kreatin er ikke et vidundermiddel som vil gjøre deg til supermann. Men av alle de preparater en kan bruke, er kreatin det eneste som du ser god effekt av, som ikke koster alt for mye penger, etter at kosthold og riktig trening er i boks.

Lenke til kommentar
Når du skal bygge muskler, er kreatin en klar fordel. For de det ikke virker for, er det pga. alt for dårlig kosthold (som er det viktigste av alt), feil trening, eller billig og dårlig kvalitet på kreatinen. Kreatin er ikke et vidundermiddel som vil gjøre deg til supermann. Men av alle de preparater en kan bruke, er kreatin det eneste som du ser god effekt av, som ikke koster alt for mye penger, etter at kosthold og riktig trening er i boks.

De kreatin ikke funker for. Har nok kreatin i musklene fra før........

Om det har noen merkbar effekt i forhold til muskelbygging stiller jeg meg tvilende til.

Lenke til kommentar

Her er mitt treningsprogram:

 

Mandag:  Skulder,nakke,mage

Tirsdag: Rygg

Onsdag:  Bein,mage

Torsdag: Bryst

Fredag:  Armer,mage

Blir som regel trening i helgene og, og av og til fler ganger om dagen. Vet de fleste vil være uenig i dette og si det blir for mye men er en god grunn til at jeg trener så mye om dagen uten å gå for mye inn på det.. :whistle::ermm:

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv kreatin. Og liker det veldig godt. Det går allikevel an å komme langt uten kreatin og weightgainer.

 

Bare se på Eugene Sandow, som veide 102 kg, og allikevel hadde lav nok fettprosent til å ha sixpack, forøvrig var ikke Sandow særlig høy, han var 178 cm høy. Dette var rett etter at proteinekstrakt ble oppfunnet. Jeg har forøvrig liten tro på at man kan oppnå en like imponerende fysikk uten proteinekstrakt som man kan med.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Jeg bruker selv kreatin. Og liker det veldig godt. Det går allikevel an å komme langt uten kreatin og weightgainer.

 

Bare se på Eugene Sandow, som veide 102 kg, og allikevel hadde lav nok fettprosent til å ha sixpack, forøvrig var ikke Sandow særlig høy, han var 178 cm høy. Dette var rett etter at proteinekstrakt ble oppfunnet. Jeg har forøvrig liten tro på at man kan oppnå en like imponerende fysikk uten proteinekstrakt som man kan med.

Du kan fint greie deg uten proteinpulver hvis du trener. Men det krever at du ikke bor hjemme hos foreldrene dine, så du kan ha ett eget mat opplegg.

 

Weightgainer er ikke noe vits i for de fleste.

Lenke til kommentar
Er det noe vits i å ta proteintilskudd hvis man driver med andre idretter enn kroppsbygning, f.eks klatring, martial arts eller fotball, bare for å ta noen, der det ikke er om å gjøre å få en størst mulig kropp ?

 

Snakker da om for dem som bor hjemme, blandt annet meg selv :p

Det spørs på behovet ditt.. Det kan nok være egna for de veldig aktive utøverne, man får jo tross alt en del energi i kroppen. Bare å prøve det.

Lenke til kommentar
Er det noe vits i å ta proteintilskudd hvis man driver med andre idretter enn kroppsbygning, f.eks klatring, martial arts eller fotball, bare for å ta noen, der det ikke er om å gjøre å få en størst mulig kropp ?

 

Snakker da om for dem som bor hjemme, blandt annet meg selv :p

For klatring, nei. Da vil du ha en lettest mulig kropp. Fotball og martial arts krever muskler, så ja. Er det snakk om tai chi, nei.

Lenke til kommentar
Trener skuldre etter bryst fordi jeg har lyst til det, syns det er digg, og det funker bra! ;)

Hvis det funker bra, da skjønner jeg ikke vitsen med å kjøre bryst med triceps og rygg med biceps. Skuldrene er jo veldig involvert i pressøvelser(som du gjerne har flere av på bryst)

Vet det, men har prøvd forkjellig øvelser sammen, og finni at detta er det som funker best for meg! Og da holder jeg meg til det! Det er uansett bare noen få øvelser på skuldre\nakke hvor triceps er involvert, og det er skulderpress, militærpress og militærpres bak hodet! Ellers brukes ikke den så mye!

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar
Er det noe vits i å ta proteintilskudd hvis man driver med andre idretter enn kroppsbygning, f.eks klatring, martial arts eller fotball, bare for å ta noen, der det ikke er om å gjøre å få en størst mulig kropp ?

 

Snakker da om for dem som bor hjemme, blandt annet meg selv  :p

For klatring, nei. Da vil du ha en lettest mulig kropp. Fotball og martial arts krever muskler, så ja. Er det snakk om tai chi, nei.

Men hvorfor ikke ? Man vil da at kroppen skal få tilstrekkelige mengder proteiner, så musklene skal bli sterkere.

 

De blir vel ikke sterkere om de ikke får protein, og hvis man får nok, eller litt mer enn nødvendig, blir vel musklene fortere sterke ? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...