Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Kreatin gir raskere regenerering av ATP, derfor får man bedre utholdenhet og raskere sprint, ja.

Kan du forklare hva ATP er?

Klart jeg kan forklare det. Gidder ikke gå for langt inni det.

ATP-molekylene fungerer som cellenes drivstoff og er slags batterier ved at de frigir energi til reaksjonene i cellene. Når energien i ATP blir frigitt blir ATP spaltet og omgjort til ADP, som er da et slags utladet batteri.

Ved hjelp av ny energi igjen kan ADP "lades" opp til ATP.

Trodde du visste såpass. :p

du har nok glemt det om et år, lærte det i naturfagen i fjor, husker det lett når du forklarte det men før det var jeg litt usikker, hehe. uansett fin forklaring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HuzZzla, angående det med aminosyrer i forrige tråd. Du tenkte kanskje på at aminosyrepiller blir spaltet fortere i kroppen? Slik at man f.eks slepper å gå å lukte ammoniakk når man svetter? :ermm:

Det jeg mente var, når du tar en dose proteinpulver får du i deg aminosyrer, men trener du aktivt trenger du mer en det du får i deg på 3 shaker om dagen, da hjelper det med amino piller!

Lenke til kommentar
Om man ikke gidder og lage shake så kan piller inn i mellom være greit nok det. Spaltes fortere i kroppen som sagt også.

Er det egentlig positivt at de spaltes fortere? Det mest gunstige vil vel å ha gjevn tilgang på proteiner hele dagen, bortsett fra etter trening, da det gjerne er kjekt med raske proteiner.

Lenke til kommentar

dag 1: Rygg

dag2: Bryst,Skuldre,mage

dag3: fri

dag4: lår,legger, mage

dag5: Armer (hvis de ikke er støle)

dag6:fri

dag7: fri

 

Mulig jeg gidder poste alle programmene men ikke nå.

 

Av tilskudd spiser jeg protein delight, og cellmax for tiden, skal teste kreatin en gang på nyåret. Orket ikke starte med det i julebord tia.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
dag 1: Rygg

dag2: Bryst,Skuldre,mage

dag3: fri

dag4: lår,legger, mage

dag5: Armer (hvis de ikke er støle)

dag6:fri

dag7: fri

 

Mulig jeg gidder poste alle programmene men ikke nå.

 

Av tilskudd spiser jeg protein delight, og cellmax for tiden, skal teste kreatin en gang på nyåret. Orket ikke starte med det i julebord tia.

hehe, kreatin får deg til å pisse som en gris ass!

Lenke til kommentar
dag 1: Rygg

dag2: Bryst,Skuldre,mage

dag3: fri

dag4: lår,legger, mage

dag5: Armer (hvis de ikke er støle)

dag6:fri

dag7: fri

 

Mulig jeg gidder poste alle programmene men ikke nå.

 

Av tilskudd spiser jeg protein delight, og cellmax for tiden, skal teste kreatin en gang på nyåret. Orket ikke starte med det i julebord tia.

hehe, kreatin får deg til å pisse som en gris ass!

Er jo kanskje fordi man skal ha et mye større inntak av vann mens man er på kur...

Lenke til kommentar
dag 1: Rygg

dag2: Bryst,Skuldre,mage

dag3: fri

dag4: lår,legger, mage

dag5: Armer (hvis de ikke er støle)

dag6:fri

dag7: fri

 

Mulig jeg gidder poste alle programmene men ikke nå.

 

Av tilskudd spiser jeg protein delight, og cellmax for tiden, skal teste kreatin en gang på nyåret. Orket ikke starte med det i julebord tia.

hehe, kreatin får deg til å pisse som en gris ass!

Er jo kanskje fordi man skal ha et mye større inntak av vann mens man er på kur...

Sant så sant mine gode man ;)

Lenke til kommentar
*snip*

Ikke mye forskjell...

 

Nakken har jeg ingen behov for å trene konsentrert siden den er stor nok foreløpig (litt tyr), biceps bruker jeg å kjøre litt samtidig som rygg men ikke så veldi tungt.

 

Fokuserer heller ikke på triceps når jeg trener bryst siden jeg kun bruker hantler og det tar ganske hardt på triceps. Kan ikke bruke stang siden jeg får vondt i venstre skulder, tror det er nerver som kommer i klem.

 

Må få kjørt armer tung litt frammover, å da spesielt biceps siden de er litt for små i forhold til triceps derfor tenker jeg å kjøre egen dag på dem framover.

 

Mage tåler og bli kjørt 2-3 ganger i uka, å det trenger jeg virkeli...

Lenke til kommentar

Ikke mye forskjell, men det vil gi en klar fordel hvis du gjør det, nettopp fordi de fleste ryggøvelser tar på biceps, og de fleste brystøvelser på triceps.

 

Et annet tips kan være å trene hamstrings (eller bakside lår om du vil) på ryggdagen, altså rett etter markløft. Og det seff fordi markløft tar mye på bakside lår.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...