Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye som skal til for å få six pack?

 

Ble født å oppvokst som en vanlig gutt, men begynte i 10-års alderen å legge på meg. Jeg har i de senere årene fått slanket vekk endel, men savner fortsatt six pakcen. Nå har jeg "vaskebrett", men det er ikke mye muskelfylt. Det som er det er rent flesk.

 

Så.. Må jeg trene mye sit-ups? Hjelper det? Evt. andre ting?

Situps øker vel mest utholdenheten. Det krever en del å få sixpack, det er ikke sixpack bare hvis magemusklene er litt markerte. Det viktigste for å fa sixpack er å trene med apparat/vekter og ikke ta for mange reps. Det er også viktig å ha en lav fettprosent, hvilken fettprosent det krever, varierer etter hvor store muskler du har. Flere mannlige modeller har en unaturlig, og til og med dødelig lav fettprosent. Men, f.eks fribrytere, som f.eks Dave Batista, har en lav, men ikke unaturlig lav fettprosent. 31.jpgBatista har forøvrig brukt en blanding av veksthormoner og insulin vil jeg tro...

Lenke til kommentar

trener 20reps x2 med 20kg+stangvekta når jeg trener benken, bør jeg gå litt opp i kg eller flere reps med mindre kg?

Skal du øke i volum kan du ikke ta 20 reps kompis, ta et oppvarmingssett, så mye du klarer på 15 reps. så tar du 3 sett med så mye vekt du klarer på 6-8 reps.

Da kommer volumet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...