Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

 

Snip.

 

Snip.

Jo, plantebasert = Plantemat utgjør størstedelen (mye), med innslag av fisk, meieriprodukter og kjøtt. Så er det personlig preferanser som legges til grunn. Her er det rom for variasjon. Det er heller ingen her som har erklært eller snakket om en "sannhet", annet enn deg. Her må du utdype hva i all verden du legger i det. Skulle jeg basert meg på tradisjon så hadde jeg hovedsakelig spist suppe hver dag. ;)

Hvordan får du dekka priteinbehovet ditt? Soya og fisk, eller kombinerer du ulike proteinkilder?

 

Lami: har ikke noe innspill på en god video, selv trekker jeg bare mot kroppen, passer på å få med skulderbladene, og ender opp i biceps-pose. Hvor riktig det er, vet jeg ikke. Konge øvelse ihvertfall, merker stor forskjell både i skulderhelse og holdning.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rikelig og rikelig... Du trenger en viss mengde EAAs fra kosten, og en ikke veldig stor mengde proteiner for å beholde muskelmassen om du ikke er særlig aktiv.

Skal du maksimere muskelvekst som en aktiv person derimot bør du ha oppmot 1.8g pr kg lean kroppsmasse.

 

Ser fra et raskt søk at gorillaer kan spise mer enn 18kg veggismat om dagen, er det omtrent samme mengde du tar inn? ;)

 

Har du vegetarianer-gener?

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Jeg spiser mye meieriprodukter og melk. :) Men det går fint å kombinere belgfrukter med korn, det gir like fullverdig proteinkvalitet som melk og kjøtt.

Du er god å ha du, Dukien :dremel: Hvis du har tid til å svare, har jeg i den anledning et par spørsmål til :yes:

 

Jeg spiser også mye meieri. Inntaket varierer, men stort sett, er det tilsvarende 50-100g protein/dagen fra ost og melk. Mener å ha lest at det er noen ulemper med for høyt kalsiuminntak og forsøker derfor å moderere meg noe. At for mye kalsium kan være negativt - BS eller fakta? Ethosen din innenfor kostholdsfeltet er forøvrig så god at det for min del holder i lange baner med et ja/nei :)

 

Det du sier om belgfrukter og korn, er gull. Har søkt meg grønn for å finne andre proteinkildekombinasjoner som gir fullverdig aminosyreprofil (det som er cluet, aight?), men ikke funnet flere enn egg og havre. Vet du om flere kombinasjoner, har du evt noen kilder slik at jeg får satt meg grundigere inn i det som kan bli en forholdsvis stor kostholdsendring?

 

Jeg elsker nemlig kjøtt. Spiser nesten alltid 400g+/dagen. Siden det stort sett er rent kjøtt jeg spiser, jeg er forholdsvis ung og litteraturen på hvorvidt et høyt kjøttinntak kan være så alvorlig for helsa at det er noe man burde ta seriøst er sprikende og usikker (er den ikke?), har jeg ikke stressa veldig med det. Men som deg, er jeg opptatt av dyrevelferd og miljø og skulle gjerne spist mindre. Det som har holdt meg tilbake, har vært at jeg ikke har ant hvordan jeg skal få dekka proteinbehovet.

 

misanthrope: sorry, men den påstanden klarer jeg rett og slett ikke å tro på. Alt jeg har lest, som kommer fra seriøse aktører, sier noe helt annet. Som Kakeshoma sier: 1.8g/kg ren muskelmasse om man skal oppi vekt. Og enda mer enn det igjen om man skal ned i vekt.

 

Det er forøvrig synd med sånt som What the health. Dét, samt horven av beint ut bat rat crazy vegetarianere, gjør det belastende å ikke spise kjøtt/minske kjøttinntaket. Gjør selv narr av både vegetarianere, crossfittere og feminister. Egentlig fine saker, unntatt crossfit, men grunnet de rabiate tilhengerne, blir det både (for) vanskelig å ikke le av dem, óg noe man helst ikke vil bli assosiert med. Og det er jo litt synd. Unntatt crossfit.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

 

Jeg spiser mye meieriprodukter og melk. :) Men det går fint å kombinere belgfrukter med korn, det gir like fullverdig proteinkvalitet som melk og kjøtt.

anledning et par spørsmål til :yes:

Som med alt annet er det snakk om mengdespørsmål, opp mot 2,5 g per dag kalsium tolereres. Spiser du CA. 300 gram gulost hver dag; som gir ish 80 g protein, gir det nesten 2,5 g (300% av daglig inntak) av kalisum. Så over tid er det en liten risiko for å få hyperkalsemi.

 

Du er innpå det, eksempel litt melk med havre er et eksempel. Som nevnt, korn og belgfrukter alene blir ikke regnet som fullverdige pga den begrensende aminosyren i korn er lysin og i belgfrukter metionin. Kombiner man bønner med korn (eks) så er det et av fler eksempler. Se mer her : https://helseogmat.net/2013/08/08/proteinkvalitet-aminosyrer-og-proteinkilder/

 

400 gram kjøtt daglig i tillegg med 50-100 gram proteiner fra meieri daglig gir deg et stort proteinntak, og du kan med fordel erstatte noe av kjøttet. Variasjon er nøkkelen her. :) De fleste som er opptatt av proteiner glemmer å ta med proteiner fra blant annet korn. Ernæringsforskning er veldig vanskelig, som stiller høye krav til tolkning og et utskifte av en matvaregruppe kan gi endringer i begge veier, avhengig av hva den respektive matvaren byttes ut med. Det er et samlet bilde av det totale som har ført til dagens anbefalinger. Det betyr ikke at en ikke anerkjenner begrensinger som medfølger. Rødt kjøtt har fortsatt en rolle i et ellers sunt kosthold. 

 

Det stemmer at en sammenheng er vanskelig å demonstrere, samtidig har man kartlagt mulige mekanismer og man ser at grupper som spiser mye rødt kjøtt over tid, har en høyere risiko for enkelte sykdommer. Derfor bruker man epidemiologi når man snakker om kreftrisiko fra rødt kjøtt, pga dette er meget vanskelig å studere i kliniske studier. Kreft har en kompleks etiologi, så kliniske forsøk for hvor man skal kontrollere for andre faktorer er mer eller mindre umulig. 

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig! Takk :D Du hever nivået i denne tråden med så mange hakk. Ikke at nivået hadde vært dårlig hvis ikke. Her er det mye kunnskap og villighet til å lære bort (bla Høna og War) og attpåtil litt humor (bla Dufen). Men det du kan om kosthold og litteratur om kosthold, er helt gull.

 

Siste spørsmål: jeg forstår det slik at proteinkildene ikke nødvendigvis må kombineres i samme måltid. De ligger i magen og godtgjør seg, også møtes aminosyrene etterhvert som du spiser fra andre proteinkilder. Men vet du hvor lang tid det kan gå mellom inntak av feks belgfrukter og korn? Holder det at det er på samme dag, eller er det snakk om timer?

 

:)

Lenke til kommentar

Lærer mye selv av å være i denne gruppen, så går begge veier. :)

Er litt usikker på hvor mye spesifikke AS i blod i tilfelle kan kompensere for. Det bør helst være i samme måltid; ved mangel eller for lite av én essensiell AS, vil proteinsyntesen stoppe opp. Over tid vil det naturligvis gi mangeltilstander. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kroppspositivisme.... Dette går for langt..... http://pluss.vg.no/2017/07/28/2876/2876_24093207?expId=df-86-fe7f13e9&varId=df-86-n3f2ee81


 

– Jeg skrev et brev, og så leverte jeg hunden til mamma og sa «ha det», forteller Carina Carlsen (30). Heldigvis dro hun hjem igjen, og bestemte seg for å gjøre noe helt annet enn å hate kroppen sin.

AV EVA HØYDALSVIK FOTO: STINA GRØNBECH, JORUNN THARALDSEN (FOTO)
PUBLISERT 28.07.2017 - OPPDATERT 28.07.2017 08:07
2578116.jpg
BULESK: I 2016 fikk Carina Carlsen prisen for beste nykommer under Galway burleskfestival i Irland, og i år skal hun og en kollega selv arrangere festival i Oslo. Foto: JORUNN THARALDSEN

– Jeg skrev et brev, og så leverte jeg hunden til mamma og sa «ha det», liksom. Så satte jeg meg i bilen og kjørte av sted for å treffe en fjellvegg.

Stemmen til Carina Carlsen (30) er lav, rolig og hverdagslig. Det er bare fem-seks år siden, men hun er kommet over det verste. Hun døde ikke den dagen, hun fant ingen fjellvegg, var ikke modig nok. Hun kjørte hjem igjen, kastet brevet og begynte å planlegge flukten.

– Jeg bestemte meg for å tenke på noe annet. Gjøre noe annet enn å hate kroppen min. Jeg flyttet, begynte å studere, og til slutt tok jeg mot til meg og meldte meg på et kurs i burleskdansing. Jeg tenkte det skulle være mitt hemmelige prosjekt, men sånn ble det jo ikke!

2578119.jpg
SLUTTET Å HATE: Carina Carlsen bestemte seg for å gjøre noe annet enn å hate kroppen min. – Jeg flyttet, begynte å studere, og til slutt tok jeg mot til meg og meldte meg på et kurs i burleskdansing, sier hun. Foto: JORUNN THARALDSEN
    BERØMT MUSIKKARTIST

En sommerdag for ti år siden kom Aud Jektvik inn på Narvesen med en venninne, men ble straks avsporet av musikkmagasinet NME. Der sto det, i hyllen. Forsiden lyste mot henne med en naken Beth Ditto – pupper, lår og magevalker – og med ordene «Kiss my Ass».

– Jeg ropte høyt at venninnen min måtte komme og se. Det var en stor opplevelse, sier Aud (37) i dag.

Hun hadde allerede brukt mange år på å tenke at det kanskje var helt greit å være stor? Hun ble overvektig som barn, og etter en tung ungdomstid begynte hun å vurdere om kanskje disse slankekurene gjorde vondt verre. Kanskje ble hun aldri tynn. God nok. Eller gikk det an å tenke annerledes på saken? Når en berømt musikkartist så sto frem og sa at hun var drittlei av å skamme seg over kroppen sin, ble det en bekreftelse.

2578125.jpg
GLAD: – I dag er jeg glad i kroppen min sånn som den er, forteller Aud Jektvik. Foto: STINA GRØNBECH

– I dag er jeg glad i kroppen min sånn som den er. Jeg får en del positiv oppmerksomhet og komplimenter, særlig for klærne mine, og det liker jeg. Jeg liker å ta meg godt ut, sier Aud.

LES OGSÅ: «Stjernekamp»-aktuelle Makeda: Vil være et kroppsforbilde for unge jenter

KNEKT KLESKODEN

Helene Drage (29) gikk ned 60 kilo og fikk masse positiv oppmerksomhet for prestasjonen. Men selv gikk hun helt i kjelleren. Det føltes ikke som en bragd, det føltes selvutslettende. I dag har hun lagt på seg noen kilo igjen, men føler at hun har det bra. Hun jobber nå som personlig trener for andre, ved siden av dagjobben i en stormotebutikk.

– Jeg er fortsatt opptatt av å ta vare på meg selv og min helse, men jeg orker ikke slankemaset lenger. Som personlig trener elsker jeg å motivere andre, men jeg er ikke alltid like flink til å motivere meg selv. Det aksepterer jeg, sier Helene.

2578123.jpg
ORKER IKKE MASET: – Jeg er fortsatt opptatt av å ta vare på meg selv og min helse, men jeg orker ikke slankemaset lenger, sier Helene Drage. Foto: PRIVAT

– Jeg liker kroppen min, og i løpet av det siste året har jeg også knekt kleskoden. Det er deilig å se bra ut og erkjenne at jeg har en fin figur.

FEIT I FRED

Helene, Aud og Carina representerer en bølge av overvektige som er lei av å bli snakket om som syke, ekle eller om sine evige slankeprosjekter. De vil bare få lov til å være feite i fred, takk.

Du møter fortsatt på utrolig mange fordommer som stor, samtidig som at folk heier på deg fordi du tør å være den du er.

Nastaran Marie Kowkabi, livsstilsblogger

De drømmer ikke lenger om å bli tynne, men om å bli elsket og verdsatt som de er. De nye kroppspositivistene vil heller fokusere på det som er vellykket.

– Jeg tror mye handler om at folk flest har sett seg lei av kun å se én type kropp i mediene. Du møter fortsatt på utrolig mange fordommer som stor, samtidig som at folk heier på deg fordi du tør å være den du er, sier Nastaran Marie Kowkabi, en populær livsstilsblogger og spaltist.

LES OGSÅ: Maria Mena åpen om sin tunge periode på Facebook – «en kropp som er i krig»

FORDOBLET FEDME

I dag klassifiseres over halvparten av befolkningen i Norge og i den vestlige verden som overvektige, det vil si med en kroppsmasseindeks (BMI) over 25.

Selv om andelen overvektige ikke har økt de siste årene, har andelen med fedme – det vil si en BMI over 30 – fordoblet seg siden 2008, ifølge Statistisk sentralbyrå. 11 prosent av kvinner og 13 prosent av menn har fedme, mens 40 prosent av kvinner og 55 prosent av menn i Norge er overvektige. Trenden er den samme i resten av den vestlige verden.

– Når det gjelder vekt, er det unormale blitt det normale, sier Jøran Hjelmesæth, leder ved Senter for sykelig overvekt ved Sykehuset i Vestfold.

TYDELIGE OG SKAMLØSE

Allerede i 1967 samlet 500 mennesker seg i Central Park i New York for å protestere mot samfunnets fedmefordommer. Det tok ikke helt av den gangen. Først etter årtusenskiftet og gjennom sosiale medier har bølgen virkelig fått fart.

I dag ser vi store mennesker på steder vi ikke har sett dem før, i alle fall ikke så tydelige og skamløse som nå. De er synligst i underholdningsbransjen, der kvinner som artisten Beth Ditto, supermodellene Ashley Graham og Tess Holliday, og skuespillerne Melissa McCarthy, Rebel Wilson og Gaborey Sidibe utfordrer oppfatningen om hvilke kropper som kan gjøre hva.

Det samme gjelder store yogalærere med flere hundre tusen følgere og disipler, som Jessamyn Stanley, Dana Falsetti og Valerie Sagun.

Jeg elsker sosiale medier. Selv om det er et sted der alt blir fremstilt som perfekt og positivt, så er det også et sted hvor du virkelig får se kropper av alle slag.

Aud Jektvik

Like synlige er de såkalte pluss size-bloggerne. De er verdenskjente jenter, som Margie Ashcroft og Nicolette Mason, samt norske Helene Drage og Nastaran Marie Kowkabi. De viser mote og skjønnhet uten innlegg av typen «kle deg slank» eller «unngå horisontale striper».

2578121.jpg
BIKINI: – Jeg blir så glad når noen forteller meg at de endelig tør å gå i shorts eller bikini, sier Helene Drage. Foto: PRIVAT
VERDIEN VEIES IKKE I KILO

– Jeg blir så glad når noen forteller meg at de endelig tør å gå i shorts eller bikini, eller hva som helst, bare fordi jeg har vist dem at det er flott å være stor, sier Helene Drage.

– Jeg tror folk begynner å bli lei fitness-fokuset, der alt handler om kropp. De vil bare føle seg bra, og flere innser nå at verdien deres ikke veies i kilo. Man blir ikke automatisk lykkelig bare fordi magen er flat.

Helene har 26 500 følgere på Instagram, hvor hun poster bilder av seg selv i fine klær og bikini. Kroppspositivismen har fått gode levevilkår på Instagram, med emneknagger som #minkropp#bodypositive og #effyourbeautystandards.

– Jeg elsker sosiale medier. Selv om det er et sted der alt blir fremstilt som perfekt og positivt, så er det også et sted hvor du virkelig får se kropper av alle slag. Da jeg var ung, følte jeg meg så alene, jeg så ikke positive bilder av folk som meg noe sted, sier Aud Jektvik.

2578126.jpg
SLANKERÅD: – Ofte får jeg uoppfordrede slankeråd, gjerne fra helt fremmede. De mener kanskje godt, men det er faktisk veldig frekt, mener Aud Jektkvik. Foto: STINA GRØNBECH
– FORKLER SINE FORDOMMER

Aud har 13 verv, deriblant som leder av Tromsø Venstre, samtidig som hun jobber på Tromsø sykehus og tar en bachelor i sosialt arbeid. Hun er mange ting, blant annet engasjert og travel. Stor kommer langt ned på listen over ting hun er.

Hun sluttet altså å slanke seg, og fant ut at det største problemet med slanking er ikke vekten, men skammen.

– Partneren min synes at jeg er fin, og det er jeg glad for. Gjensidig aksept er viktig i et forhold. Legen min maser heldigvis ikke, men hjelper meg med det jeg trenger hjelp til. Fra andre folk får jeg blandede reaksjoner, noen sier at det er bra at jeg aksepterer kroppen min som den er, mens jeg kan se at andre tenker «herregud!». Ofte får jeg uoppfordrede slankeråd, gjerne fra helt fremmede. De mener kanskje godt, men det er faktisk veldig frekt. Jeg er stor, ikke dum, sier Aud.

Det er en dårlig moralsk holdning å presse individer til slanking hvis de ellers har et godt liv.

Jøran Hjelmesæth, leder ved Senter for sykelig overvekt ved Sykehuset i Vestfold

Hun sier det tok fire år av hennes barndom før familielegen skjønte at hun ikke var lat, men syk. Eller den gangen hun gikk til legen med øyekatarr og kom ut med resept på slankepiller.

– Mange forkler sine fordommer mot feite folk som helsebekymringer, inkludert leger. Jeg vet godt at det er diverse risikoer forbundet med stor overvekt, men det er helserisiko forbundet med alkohol, tobakk og risikosport også. Likevel går ikke legen bort til sykesengen til en kulekjører eller fallskjermhopper og tilbyr terapi eller forteller dem at de har vært dumme, sier Aud.

2578117.jpg
EMPOWERMENT: Carina Carlsens plan er å ta en master i Empowerment og helsefremmende arbeid på Høyskolen i Oslo og Akershus, og på sikt vil hun jobbe med kropp og spiseforstyrrelser. Foto: JORUNN THARALDSEN

Legebesøk er ikke den eneste utfordring hun møter, det er også uniformer som ikke passer, trange flyseter og fordommer.

– Folk tenker at fordi man er stor, så er man også lat, dum og lukter vondt. Det er den største utfordringen med kroppen min. Men stort sett er den et arbeidsverktøy. Den får meg fra A til B, den er stort sett frisk, og den er sensuell og seksuell når jeg ønsker det. Jeg liker at kroppen min er tiltrekkende for andre, og at jeg noen ganger kan påvirke folk til å tenke annerledes om kropp, sier Aud.

PRIVATE MELDINGER

Flere studier viser at fysisk aktivitet ikke beskytter mot fedme. Det har likevel mye å si for å forebygge sykdommer, som diabetes og høyt eller lavt blodtrykk. Så lenge du er aktiv, spiller ikke nødvendigvis vektnivået en så stor rolle for helsen som mange har ment.

– Overvekt gir økt risiko for visse sykdommer, men vi har mange dårlige vaner som gir betydelig økt risiko for sykdom og koster samfunnet dyrt. Blant annet alkoholforbruk og inaktivitet. Samtidig kan man absolutt være aktiv og frisk som stor, sier Hjelmesæth, lederen ved Senter for sykelig overvekt.

Men for mange oppleves det fortsatt provoserende når store folk sier: «Nei, jeg slanker meg ikke». Slike reaksjoner er mest synlige i kommentarfeltene.

– Jeg får høre mye rart. Folk sender meg private meldinger og skriver kommentarer på bloggen, sier Helene Drage.

– De verste for meg er dem som sier at jeg fremmer overvekt. Det synes jeg er veldig trist. Kroppspositivisme er ikke en unnskyldning til å drite i helsen og legge seg på sofaen. Men helse har en fysisk og en psykisk del, og hvis du går rundt og hater deg selv, er dét mye mer ødeleggende enn overvekten.

2578120.jpg
FREMMER IKKE OVERVEKT: – De verste for meg er dem som sier at jeg fremmer overvekt. Det synes jeg er veldig trist. Kroppspositivisme er ikke en unnskyldning til å drite i helsen, sier Helene Drage. Foto: PRIVAT

Helene får støtte fra forskerhold.

– Det er en dårlig moralsk holdning å presse individer til slanking hvis de ellers har et godt liv, sier Jøran Hjelmesæth.

– Alle overvektige vet selv at det innebærer en økt risiko, og sannsynligvis har de prøvd mye for å gå ned, men endt opp med å akseptere sin overvekt fremfor dårligere livskvalitet med stadige dietter. Det må man respektere, det er sannsynligvis en veloverveid avgjørelse.

LES OGSÅ: Norske pluss size-modeller: Stolte av kroppen

MØTER SKOLEKLASSER

For to år siden sto Carina Carlsen foran en halv million TV-seere og snurret puppeduskene på Norske Talenter, som sitt alter ego Fifi von Tassel. Sjokket var like stor som fryden, men til slutt ble hun X-et ut i tredje program. Igjen sto Carina med et overveldende antall positive tilbakemeldinger, som druknet ut de negative.

2578115.jpg
DANSER: – Burleskdansing lærte meg først å elske meg selv, både inni og utenpå, sier Carina Carlsen. Foto: JORUNN THARALDSEN

Og Fifi danser videre. I 2016 fikk hun prisen for beste nykommer under Galway burleskfestival i Irland, og i år skal hun og en kollega selv arrangere festival i Oslo. Ikke minst har hun inspirert kjæresten sin til å prøve seg som Norges første mannlige burleskdanser.

– Bedre støttespiller kan man ikke få egentlig, ler Carina.

– Burleskdansing lærte meg først å elske meg selv, både inni og utenpå, og nå ser jeg at det hjelper andre også. Jeg drømmer om å redde verden med kroppen min, sier Carina.

Planen er å ta en master i Empowerment og helsefremmende arbeid på Høyskolen i Oslo og Akershus, og på sikt vil hun jobbe med kropp og spiseforstyrrelser. Helst som forsker.

– Noe av det morsomste, og skumleste, jeg gjør, er å holde foredrag på ungdomsskoler. En gang troppet jeg opp, forberedt trodde jeg, helt til en liten jente på første rad rakk opp hånden og spurte: «Hva er onani?» Det var et litt annet publikum enn jeg var blitt forespeilet, for å si det sånn, forteller Carina.

– Men det er fantastisk å stå foran disse unge menneskene og se at det jeg sier har effekt og virker befriende. Bare at jeg sier at jeg elsker kroppen min.

LES OGSÅ: – Drit i det og ha det fint med den kroppen du har!

 
 
Lenke til kommentar

Lærer mye selv av å være i denne gruppen, så går begge veier. :)

 

Er litt usikker på hvor mye spesifikke AS i blod i tilfelle kan kompensere for. Det bør helst være i samme måltid; ved mangel eller for lite av én essensiell AS, vil proteinsyntesen stoppe opp. Over tid vil det naturligvis gi mangeltilstander.

Hehe, bra vi er to :p

 

Aight. Takk! :) Siden jeg kan kombinere feks korn og belgfrukter, antar jeg at jeg også kan kombinere fullverdige proteiner, feks egg, med hvilket som helst annet protein, feks nøtter eller kikerter. Stemmer? :)

 

Dufen :wallbash:

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

 

Klikker av det der ass.. Det eneste de har klart er å hjernevaske seg selv. Hele tiden prøver de å fremstå som fornøyde med seg selv sånn at de til slutt skal tro på det, men selv for oss uten master i psykologi er det enkelt å se at de sliter.

Selvfølgelig skal de ikke hate kroppen sin, men de må akseptere at de er del av et økende verdensproblem som absolutt bør gjøres noe med.

 

 

Er det noen som har noen fettforbrenner å anbefale? Går på periodisk faste. Med eller uten koffein?

 

Ta deg en grønn te på morgenen, og ha litt svart pepper i maten. Har samme effekt som fettforbrennere.

Lenke til kommentar

Finnes det faktisk noe som øker fettforbrenning i noe mer en minimal grad? 

 

 

Kroppspositivisme.... Dette går for langt..... http://pluss.vg.no/2017/07/28/2876/2876_24093207?expId=df-86-fe7f13e9&varId=df-86-n3f2ee81

..*spoiler*...

uff

Jeg tenker vel at de som vil være feite skal ikke tvinges til noe annet, men her forsvares det jo med at det jo ikke er noe verre en alkoholisme. Det kan så være, men Alkoholisme, røyk/snus og inaktivitet er faktisk ting man burde redusere i størst mulig grad.

Når man forsvarer livsstilen med at "Det er ikke verre enn X" så burde man innse at livsstilen ikke er god.

 

 

 

Helene Drage (29) gikk ned 60 kilo og fikk masse positiv oppmerksomhet for prestasjonen. Men selv gikk hun helt i kjelleren. Det føltes ikke som en bragd, det føltes selvutslettende. I dag har hun lagt på seg noen kilo igjen, men føler at hun har det bra.

Gå ned 60 kilo for så å bare gå opp noen kilo må vel anses som en vellykket diett. Men det føltes ikke bra, men så gjorde det det likevel?

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har noen fettforbrenner å anbefale? Går på periodisk faste. Med eller uten koffein?

 

Joggetur.

 

 

 

Helene Drage (29) gikk ned 60 kilo og fikk masse positiv oppmerksomhet for prestasjonen. Men selv gikk hun helt i kjelleren. Det føltes ikke som en bragd, det føltes selvutslettende. I dag har hun lagt på seg noen kilo igjen, men føler at hun har det bra.[/size]

Gå ned 60 kilo for så å bare gå opp noen kilo må vel anses som en vellykket diett. Men det føltes ikke bra, men så gjorde det det likevel?

 

Ho gjekk vel opp 20kg.

Lenke til kommentar

 

Helene Drage (29) gikk ned 60 kilo og fikk masse positiv oppmerksomhet for prestasjonen. Men selv gikk hun helt i kjelleren. Det føltes ikke som en bragd, det føltes selvutslettende. I dag har hun lagt på seg noen kilo igjen, men føler at hun har det bra.[/size]

Gå ned 60 kilo for så å bare gå opp noen kilo må vel anses som en vellykket diett. Men det føltes ikke bra, men så gjorde det det likevel?

 

Ho gjekk vel opp 20kg.

 

okey, jeg antar "noen kilo" er et vidt begrep...

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...