Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Din mangel på motivasjon for å trene kan du gjerne holde unna denne tråden. Ingen her er interesserte i å høre på dine unnskyldninger, som stort sett har vært det du har skrevet om her. Skriv heller når du faktisk har kommet deg på trening.

Lol mangel på motivasjon kommer av medisiner. Er du helt treningsnazi eller?

 

Unnskyld for at jeg ber om råd da. Jeg trodde enkelte hadde kunnskap her inne. My bad. Denne tråden er iaf demotiverende nok.

 

Unnskyld meg, men bare på dine 7 innlegg på side 3611 så ser jeg fint lite spørsmål om råd.

Å kalle Akse treningsnazi fordi han og flere prøver faktisk å svare på det du spør om på et treningsforum blir litt drøyt frøken.

 

 

lissom:

 

Cottage Cheese med en dæsh jordbærsylte er digg :dremel: 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva bør jeg tenke på om jeg mangler litt krutt på toppen av benkinga?

Å styrke tricep. Benk med strikk, tunge lavrep dips, smalbenk f.eks. Det er dog ganske vanlig at man feiler i toppen av løftet. Man blir jo selvsagt sterkere i benk av å trene benk.

Lenke til kommentar

For eit par veker sidan bøygde eg meg ned for å løfte opp noko heime og kjente det stakk på høgresida i korsryggen. Hugsar ikkje om det var på vei ned eller opp. Det var uansett ikkje snakk om noko tung vekt. Smerten forsvann etter ei stund.

 

Sidan den gang har eg av og til kjent eit stikk når ryggen er bøygd i ein viss posisjon, utan noko belastning. Det er ikkje noko teikn på at smerten skal oppstå, det er ikkje noko som bygger seg opp, og det forsvinn med ein gang eg går ut av den posisjonen. Den kjem typisk når eg har henta grepet og skal dra meg bak i posisjon på sitjande roing. Så lenge eg held ryggen stabil under sjølve løftet er det ikkje noko problem der. Sviktar eg derimot litt fram med overkroppen så kjem det tilbake.

 

Har ellers ikkje noko problem med mobilitet eller funksjonalitet. Eg har hatt strekk i korsryggen tidlegare og då var det meir ei gradvis oppbygging der eg kjente det litt i starten av ein...bøy, for så å ta seg opp til eit punkt der det gjorde mest vondt. Då kjente eg det litt heile tida gjennom dagen og alltid når eg bøygde meg. Med det eg har i dag så kjennes det ut som det kun er ein spesifikk posisjon der det er eit problem.

 

Vart eit langt innlegg dette, skulle sikkert posta det i ein eigen tråd, men det er mykje god kunnskap her inne. Nokon som har vore borti liknande?

Lenke til kommentar

Er maks lei av prottis fra myrevolution.no, tips til noe nytt med good smak?

 

Syns man kommer langt med ¨å pimpe shaken, som et eksmpel PF sin jordbær med da faktisk å ha jordbær i. jeg brukeren neve frossene og  kjører stavmixer. blir godt og smaker mere naturlig. er vel egentlig bare fantsien som setter stopper på hva som kan tilsettes.  er man på i kalori overskudd er mulighetene mange :)

Lenke til kommentar

 

Hva bør jeg tenke på om jeg mangler litt krutt på toppen av benkinga?

Å styrke tricep. Benk med strikk, tunge lavrep dips, smalbenk f.eks. Det er dog ganske vanlig at man feiler i toppen av løftet. Man blir jo selvsagt sterkere i benk av å trene benk.

Toppen av løftet? Som i der man nesten har strake armer? Nå tar ikke jeg all verden i benk, men tror aldri noen gang jeg har feila et løft når jeg er over halvveis. Ville bare sjekke om jeg forsto deg riktig evt at du skrev feil =p
Lenke til kommentar

 

 

Hva bør jeg tenke på om jeg mangler litt krutt på toppen av benkinga?

Å styrke tricep. Benk med strikk, tunge lavrep dips, smalbenk f.eks. Det er dog ganske vanlig at man feiler i toppen av løftet. Man blir jo selvsagt sterkere i benk av å trene benk.

Toppen av løftet? Som i der man nesten har strake armer? Nå tar ikke jeg all verden i benk, men tror aldri noen gang jeg har feila et løft når jeg er over halvveis. Ville bare sjekke om jeg forsto deg riktig evt at du skrev feil =p

 

 

Han skrev ikke feil :)

Noen har sitt svakeste ledd i triceps og vil slite i den øverste delen av løftet - da er det nettoppp triceps man kan jobbe litt ekstra med, som f.eks å gjøre løftet tyngst i den delen.

Er det bunnen av løftet som er tyngst kan man jobbe med skulderstyrken - når midtdelen av løftet er tyngst kan man styrke bryst.

 

På samme måte med markløft - om man sliter i siste delen av løftet hvor man retter ut kroppen på topp kan man arbeide med belastninger over 1RM - da hente stanga via klosser under vektskivene. Eller bruke strikk slik at det blir tyngst på topp.

 

Det er nå det blir moro - nå man kan begynne med artige varianter av øvelsene :dremel:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...