Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foretrekker mandler fordi det er irriterende å skulle hakke hasselnøtter.

 

Har du prøvd å ikke hakke de opp? Det går mye fortere og smaker helt likt :)

 

Jeg setter havregryna/melk (vil aldri foreslå melk til andre enn meg, da det visstnok skal være livsfarlig) i kjøleskapet hver kveld og får da en nydelig seig og fin grøt hver morgen.

Legger i mandle/hasselnøtter (no hacking), rosiner og ferske blåbær og rører rundt - GØTT!

Lenke til kommentar

 

Foretrekker mandler fordi det er irriterende å skulle hakke hasselnøtter.

 

Har du prøvd å ikke hakke de opp? Det går mye fortere og smaker helt likt :)

 

Jeg setter havregryna/melk (vil aldri foreslå melk til andre enn meg, da det visstnok skal være livsfarlig) i kjøleskapet hver kveld og får da en nydelig seig og fin grøt hver morgen.

Legger i mandle/hasselnøtter (no hacking), rosiner og ferske blåbær og rører rundt - GØTT!

 

 

Syns nøttene blir for store, så jeg grovhakker dem først. Det tar bare noen sekunder, men mandler er utrolig mye enklere enn hasselnøtter fordi de triller ikke overalt.

Lenke til kommentar

 

vil aldri foreslå melk til andre enn meg, da det visstnok skal være livsfarlig

 

 

Ironisk nok sies det at "Melk styrker kroppen" men det egentlig er motsatt. Melk svekker bein i kroppen. litt lett forklart surner melk blodet og for å buffre dette tar kroppen fofsfat fra beinvevet.

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

vil aldri foreslå melk til andre enn meg, da det visstnok skal være livsfarlig

 

Ironisk nok sies det at "Melk styrker kroppen" men det egentlig er motsatt. Melk svekker bein i kroppen. litt lett forklart surner melk blodet og for å buffre dette tar kroppen fofsfat fra beinvevet.

Nei,dette stemmer ikke.. Hva baserer du dette på?
Lenke til kommentar

 

 

 

vil aldri foreslå melk til andre enn meg, da det visstnok skal være livsfarlig

 

Ironisk nok sies det at "Melk styrker kroppen" men det egentlig er motsatt. Melk svekker bein i kroppen. litt lett forklart surner melk blodet og for å buffre dette tar kroppen fofsfat fra beinvevet.

Nei,dette stemmer ikke.. Hva baserer du dette på?

 

http://www.news-medical.net/news/2005/09/12/13120.aspx

 

Er flere småstudier på dette, men det å forske på om melk er skadelig eller ikke er omtrent umulig da man ikke utvikler osteporose av ett glass melk, men over ganske lang tid.

 

Selv har jeg kuttet ut alt av melkeprodukter, så kan vi se om 50 år hvem av oss som har osteporose, kreft og liknende. Blir spennende :)

Lenke til kommentar

Det du linker til der er en artikkel med sekundær-kilder som er preget av artikkelens-forfatterens syn og subjektive tolkning av noe som ikke er tilgjengelig. Altså ingenting som skulle underbygge påstanden annet enn en personlig mening. Man kan finne enkelt-studier som underbygger strengt talt alle påstander. Det betyr ikke at disse ikke skal inkluderes, for det skal dem selvsagt. Men det er derfor det blir mer hensiktsmessig å se på det totale kunnskapsgrunnlaget istedenfor å fremme enkelt tilfeller. Ellers kirsebærplukker man fra et gitt standpunkt og det er uheldig fra en "vitenskapelig ånd". :)

Tror vi uansett snakker forbi hverandre her. Påstanden er at melk automatisk forstyrrer pH-balansen slik at endogent kalsium blir nødvendig for å buffre blodet i en retning. Dette stemmer ikke. Vi har så mange forskjellige buffersystemer som alle skjer samtidig og dette er en av de mest forståtte systemet innenfor humanbiologien. Vi har respirasjons syklus, nyrer, flere forskjellige metabolitter i blod etc. Blodet ér et buffret system, vårt kropp kan automatisk regulere endringer i *begge* retninger via overnevnte faktorer. Men ja, et ekstremt homogent kosthold rik på la oss si mye proteiner kan over tid allikevel føre til førstnevnte. Men det vil da ikke skyldes melk men et særdeles sært kosthold over en lengre tidsperiode.


Man kan fint leve et helsemessing bra liv uten melkeprodukter, ingen her meg inkludert har hevdet at melk er nødvendig, med litt kunnskap så lar det seg fint eliminere. Det er uansett flere andre mer plausible faktorer her. En aktuell teori er at mangelen på mettet fett kan kode for kjernereseptoter som er involvert i beinminerealiseringen uten at jeg vet mer om dette annet enn at det er foreslått. Annet er inntaket av natrium, røyking, alkohol, genetikk etc slik at det blir uheldig å isolere enkeltkomponenter når man allerede er usikker på hvilke(n) faktorer som kan ha størst betydning.
Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har e lita krise og lurer på om noen har erfaringer med å reise innenlands med fly, med kosttilskudd i reiseveska?

Jeg snakker da om en boks kreatin og Expandrox-kapsler, kun håndbagasje..

 

Jeg må visst på et hasteoppdrag med jobben til Namsos og det kan vare alt i fra 2 dager til en uke...vil ikke kutte kurene jeg er så godt i gang med nå..

 

Alt er kjøpt i Norge og er lovlige kosttilskudd.

Bør jeg la de ligge hjemme likevel? Jeg kan ikke miste dette flyet imorgen tidlig på grunn av at de må gjennomsøke pulveret mitt. Da får jeg sparken!

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...