Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hey!

 

Jeg vil jobbe med både styrke og volum. Er glad i variasjon. Stort sett blir dette da 3 økter i uka. Har tenkt på å periodisere med tre perioder:

 

- en med færre reps,

- en med middels reps og

- en med 12-15 reps.

 

Så kan jeg kjøre baseøveøsene i disse periodene med linæer progresjon og deload i de forskjellige repsområdene, og kjøre periodene om hver andre med varierende perioder, alt fra 1 uke til 6 uker før jeg rulerer.

 

Tenker å ha en økt A med knebøy, benk, roing og dips og en økt B med millitærpress, markløft og pullups. I tillegg tenker jeg å ha et fokusområde som jeg kjører litt ekstra på i etterkant av at økt A eller B er fullført. For eksempel to ekstra øvelser på bryst. Disse øvelsene etter hovedprogrammet er fullført kan jo også varieres en del.

 

Jeg synes det høres bra ut. Pratet med en eldre mann som jeg kjenner godt, som er på et meget bra nivå styrkemessig, som kjører noe ala dette.

 

Hva tror dere kompetente mennesker om dette? Hvis jeg får go så hopper keg av nåværende opplegg (halv-fornøyd) og begynner imorgen! :)

 

GO!

 

Det finnes ingen fasit for hva som fungerer best for akkurat deg.

Derfor, hvis kameraten din har et opplegg som han har en personlig, positiv erfaring med, og du synes det virker som et bra opplegg for deg er det bare å gi bånn gass.

I tillegg er du bare halvfornøyd med det du driver med nå..det går jo bare ikke :)

 

Dette er nesten som et kinderegg om du spør meg:

- Du liker variasjon - opplegget er variert

- Kameraten (han høres rutinert ut) din gir deg personlig erfaring

- Du kan hoppe av et opplegg som ikke fungerer :w00t:

 

Keep us posted!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever stor pågang av kviser, spesielt på ryggen, etter å ha startet igjen med proteinpulver. Det går i 100 % Whey Chocholate Milk fra proteinfabrikken. Vurderer å gå over til eggprotein for å sammenlikne de to mot hverandre. Noen her som har noen anbefalninger vedrørende eggprotein som ikke smaker så værst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...