Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor dukker spørsmålet om hvilket proteinpulver som er best opp gang på gang? Om det ikke er noe på førstesiden om det så burde det være det.

 

"Hei, kan noen anbefale et treningspro...

"GTFO, noob!"

"... karer, hvilket proteinpulver er best?

"Kom inn, kom inn og sett deg til rette! Vil du ha kaffe og kjeks?"

Endret av Patrick123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Best er relativt.

Kjøp isolater om man vil ha et godt pulver, tn og myrevolution oppgir iallefall verdiene i bøtta VS de fleste andre som oppgir verdien på råvaren de brukte før blandingen.

 

Myrev er bra de, smaken er som baken, ingen av de er goode som milkshake, og det er med vilje da man skal drikke dette 3-4-5-6-7 ganger pr dag uten å gå lei.

Lenke til kommentar

Morsom eller?

 

Forstår ikke greia med proteinpulver. Har ikke drukket en proteinshake på måneder. Ikke er det godt, og proteiner får man nok av uansett så lenge man spiser nok.

Støtter denne. Proteinpulver kan være fint som et supplement, men får du i deg 1.8 gram proteiner pr. kg kroppsvekt er det strengt talt unødvendig. Da ville jeg heller spist/drukket noe bedre og billigere.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen fasit på hvor mye man trenger av proteintilskuddet , noen får i seg nok igjennom kosten, mens andre spiser bare riskaker og må ha en shake til alle måltidene.

 

Proteinpulver er mat det også, for eks melk hvor laktose og vann er trukket ut og vann tilsatt etterpå.

Like mye mat som all annen mat, samme som for eks tomatsuppe.

Her er det også pulver hvor man tilsetter vann. Kan ikke si at melk er bedre på ene eller andre måten.

 

100g fra proteinbøtta eller X liter melk osv, samma ulla uansett.

 

Men enig, mer en 1,7ish g pr kg av fullverdig protein (ikke havre og pizza) så er man i mål uansett på en bulk/ vedlikehold.

 

Men ja, hadde proteinpulver smakt mc donaldmulkshake hadde man sluttet å drikke det etter 2 uker garantert.

Lenke til kommentar

Dro 200x1 i mark i går, spiste all pizzaen i hele verden da jeg kom hjem.

Vel fortjent!

 

har litt lyst til å prøve proteinpulver

har fått med meg at myrevolution har bra kvalitet

så hvordan ser dette ut?

http://myrevolution.no/myoprotein-600g

 

bonus: noen som vet hvilken smak som er best?

Tror myrev pleier å være ganske hyggelige med smaksprøver, så du kan muligens høre om du kan få det og finne ut hva du liker best selv. Det er nok "det beste" proteinpulveret på det norske markedet.

Lenke til kommentar

nice takk for svar

trenger ikke smaksprøver for jeg hater jordbærmelk, og kan putte peanøttsmør i den mocca versjonen

 

men smaker mocca versjonen kaffesjokolade eller vanlig sjokolade som oboymelk?

 

kommer til å blande med melk ja :)

Det er veldig svak smak av mocca i så fall. Du kan nesten tenke på det som vanlig sjokolade.

Lenke til kommentar

proteinpulver

Vil også anbefale deg å ta en tur innom SunKost/whatever å plukke opp en smaksprøve/porsjonspakke fra TN. De kjører en "3 for 2 og gratis frakt"-kampanje for tiden, så om du finner ut at dette er pulveret for deg kan du enten gå sammen med noen andre eller kjøpe 9kg selv.

 

Det er også det eneste proteinpulver som jeg kan si er god på smak, og eneste som jeg synes er mulig å drikke flere ganger i uken. Blitt lite proteinpulver siden jeg spiser mye mat(bulk), men er greit nå i eksamensperioden for å spe på kantinemat/matpakke.

 

Edit: Selvsagt med smak av sjokolade, blandet med h-melk.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...