Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg har en 50%-stilling som kommentarfeltleser og det ser ut som at samtlige helserelaterte artikler har to grupper; 1) de som er helt enig og ikke forstår hvorfor vitenskap ikke har kommet fram til dette før, og 2) de som gang på gang poengterer at "det er viktig å leve godt også og ikke bare sunt" og som er stolte over at de "er litt runde, men det gjør jo ikke noe".

 

Spot on.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har null problemer med å skjønne at mange ikke forstår en dritt av hva man skal eller ikke skal spise når ernæringsfysiologi til tider kan se ut til å være en like sikker vitenskap som astrologi.

Du får heller skylde på mediene som absolutt skal presentere stoffet på den måten selv om det ikke er store indikasjonene på at det er det som blir sagt.

Lenke til kommentar

Opplever man store effekt av å trene med dropsett på de fleste øvelser?

Jeg kjører nesten alltid dropset. Da kan jeg kombinere høy- og lavbelastning.

Personlig er jeg skeptisk til å trene til failure, men for all del, det kan fortsatt være det er en hensikt. Har bare hørt om en del som får belastningsskader etter å ha prøvd det.

Kjører ofte til failure/-1 på skuldre og isolasjon. Har fungert veldig bra til nå.

Lenke til kommentar

Det kan være at det fungerer bra, har ikke allverdens kjennskap til det siden jeg aldri har prøvd det selv :-)

 

Har du aldri trent til failure, allikevel så gir du råd om det???

 

Bro-tip:

 

Har funnet en shake-ingrediens som jeg bare MÅ dele.

Har du blender (seff har du blender, vi leker jo faen ikke)?

Hell 5 dl h-melk oppi, 1-2 egg (alt ettersom hvor tjukk du vil ha den), 2-3 scoops med Big Mass eller Prozyme/Whey tech med jordbær-smak (bruker Prozyme på treningsdager, big mass på off dager) og 1 stor spiseskjei med honning.

 

La det blende i 1-2 minutt, og voila. Ikke engang michelin-resturanter kan tilby noe så digg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les engang til, og lat som det ikke er fanden som leser bibelen :-)

 

Ja, jeg leste faktisk den biten også.

Det blir bare veldig feil i mitt hode å gi råd om noe som jeg har ingen og/eller liten kunnskap om.

 

Det blir som om jeg skulle sagt:

Personlig er jeg skeptisk til å trene til Clean & Jerk, men for all del, det kan fortsatt være det er en hensikt. Har bare hørt om en del som får belastningsskader etter å ha prøvd det.

 

See what I did there? Jeg har ingen kunnskap om det, derfor er det bedre å overlate det til noen som sitter inne med kunnskapen, enn å skrive noe for å få opp innleggstelleren!

 

Men, for å bidra til kjernen i debatten: Min erfaring med failure er mest relevant i forhold tl hypertrofi trening, og liten i forhold til styrke. Det er visstnok velkjent i bb-verden at failure aktiverer mer muskelfibre enn feks dropset og superset. Man bør være forsiktig med failure i forhold til hvor ofte man kjører det. 1 gang pr. mnd. bør holde hvis du spør meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...