Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Men jeg bare spørr (no hard feelings)

 

Hvordan setter du dine mål og hvordan arbeider du i mot dem? :)

Har ingen store, faste, spesifikke mål, og de målene jeg setter handler som regel mer om selvdisiplin/noe å jobbe med enn noe annet. Eksempler: Lese til eksamen i seks timer sammenlagt. Skrive to sider til en oppgave. Jobbe med riktig drag i rykk.

 

Dette er ting som bare går fra dag til dag, som jeg kan oppnå nesten uansett. Jeg vil bli sterkere, flinkere og gladere, og det er ikke ting som man kan slutte å arbeide med, og jeg synes at det til syvende og sist er prosessen som er det viktige, og ikke resultatet.

 

Jeg vet at det funker for mange å sette seg store mål, men personlig så er det ganske verdiløst.

Endret av boffeeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i all videste verden er hensikten din med å diskutere selvsagtheter?

 

Man setter seg mål. Hva andre måtte synes om de målene er knekkende likegyldig!

Men! Man setter opp et overordnet mål som er generelt. Hovedmål settes for prosjekter med delmål for å måle progresjon mot hovedmålet.

Om du ikke forstår dette så skjønner jeg ikke hvordan du kan ha personalansvar...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å bare presisere en ting, jeg har aldri undervurdert målsetninger, men målsetninger uten verdier er meningsløse, om du er uenig i dette så må du gjerne være det. En ting har jeg derimot lært med personalansvar, det er at ingenting er en selvfølge og selvsagtheter er ikke nødvendigvis best usagt.

 

At du konkluderer med at jeg ikke forstår det og derfor setter spørsmål rundt min jobb må du gjerne gjøre, det betyr egentlig fint lite.

Lenke til kommentar

- men målsetninger uten verdier er meningsløse - - det er at ingenting er en selvfølge og selvsagtheter er ikke nødvendigvis best usagt. -

 

 

Helt enig. Men bare så det er sagt, selv om du har overordnede mål du er avhengig av at dine ansatte når, så kommer du mye lengre om du klarer å få dine medarbeidere til å utvikle et eierskap til disse overordnede målene.

 

Til en helt annen ting:

 

Min opplevelse er at "de aller fleste" viderkomne trener etter en slags splitt. Personlig trener jeg hele kroppen hver gang, og opplever god fremgang på det. Har Googlet litt, men utover han Børge og en gammel artikkel på Fitnesbloggen som jeg ikke husker lenken til så finner jeg sparsomt med stoff hva angår hva som er "best", evt hva til hvilket formål.

 

Hva er fordelene med å splitte opp løftingen til forskjellige muskelgrupper kontra å kjøre samme økta hver trening (i mitt tilfelle hele kroppen tre ganger i uka)?

 

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

dumma meg ut og glemte å legge til shaker når jeg bestilte pulver

får man kjøpt det i fysisk butikk?

 

Nei, eneste muligheten for å få tak i shaker er å bestille det på nettet, og da i kombinasjon med proteinpulver.

 

Ihvertfall i Osloområdet selger ALLE sportsbutikker jeg har vært borti shakere. Selv Bunnpris på Blindern selger shakere. Burde ikke være for vanskelig å finne :)

Lenke til kommentar

Helt enig. Men bare så det er sagt, selv om du har overordnede mål du er avhengig av at dine ansatte når, så kommer du mye lengre om du klarer å få dine medarbeidere til å utvikle et eierskap til disse overordnede målene.

 

Til en helt annen ting:

 

Min opplevelse er at "de aller fleste" viderkomne trener etter en slags splitt. Personlig trener jeg hele kroppen hver gang, og opplever god fremgang på det. Har Googlet litt, men utover han Børge og en gammel artikkel på Fitnesbloggen som jeg ikke husker lenken til så finner jeg sparsomt med stoff hva angår hva som er "best", evt hva til hvilket formål.

 

Hva er fordelene med å splitte opp løftingen til forskjellige muskelgrupper kontra å kjøre samme økta hver trening (i mitt tilfelle hele kroppen tre ganger i uka)?

 

:)

For meg, som hovedsaklig bygger, føler jeg ikke at jeg får kjørt hver kroppsdel skikkelig på en helkroppsøkt. Og hvis jeg skal få kjørt alt helt ut, hadde det tatt for mye tid, og jeg hadde ikke hatt energi til en sånn økt heller.

 

Årsaken er jo at baseøvelsene skal kjøres i tillegg til at muskler skal isoleres, og da tar det tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min opplevelse er at "de aller fleste" viderkomne trener etter en slags splitt. Personlig trener jeg hele kroppen hver gang, og opplever god fremgang på det. Har Googlet litt, men utover han Børge og en gammel artikkel på Fitnesbloggen som jeg ikke husker lenken til så finner jeg sparsomt med stoff hva angår hva som er "best", evt hva til hvilket formål.

 

Hva er fordelene med å splitte opp løftingen til forskjellige muskelgrupper kontra å kjøre samme økta hver trening (i mitt tilfelle hele kroppen tre ganger i uka)?

 

:)

De aller fleste kroppsbyggere gjør kanskje det, men for styrkeutøvere (strongman, vektløfting, styrkeløft o.l.) er det langt vanligere å trene hele kroppen hver gang, særlig om man er en utøver i en eller flere av styrkesportene. De som deler det opp, gjør det i så fall ofte på bakgrunn av øvelsen, og ikke kroppsdelen.

 

Hva du bør gjøre kommer ann på hva du vil gjøre, og hvordan du ligger ann per dags dato.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...