Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Eldre folk trenger proteiner i større grad enn de ofte får i seg. Han ligger på omtrentlig 0.5gkg daglig, med shaken er han oppe i nesten1g/kg. I tillegg til at våren kommer og han har begynt å gå ute med rullatoren og faktisk bruker det lille han har av muskulatur, er både protein og kalorier godt for ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Doofenschmitz jobba hardt for å sikre seg sin posisjon som nordmann.

Jeg ble født som nordmann, et resultat av foreldre og tidligere generasjoner som har utviklet seg til å takle klimaet etc. Jeg har INGEN planer om å ytre bistand til andre befolkninger som ikke har livets rett...

 

Kanskje litt kynisk tankegang men det får de som lar seg provosere av begynne å bry seg om og bekymres ved ;)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i cherrytomater (del de, for guds skyld), squash, paprika, vårløk, fersk sopp og rødløk.

 

Av krydder går det mye i de kvernkrydderne man får kjøpt til 40-50 kr stk. Den til kylling og den med chilli er best. Du kan også hive oppi noen fedd hvitløk. Er du lat kan du ha oppi noe grillolje eller soyasaus.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

hvis noen vet om fler kyllingretter så skrik ut :)

Flatbank kyllingfilét. Smør den ene siden med grønn pesto. Legg på soltørkede tomater og masse fetaost. Rull filéten(e) til en rull og stikk en pinne gjennom eller surr hyssing rundt. I ildfast form i ovnen på 150 i en halvtime. Det passer bra med risotto og asparges til. Dette er min standardrett når jeg skal lage mat til dates. Typisk reaksjon: "herregud Broseph dette er den beste kyllingen jeg har smakt, skal vi pule" ;)

 

Neida. Joda.

 

Jeg er veldig glad i cherrytomater (del de, for guds skyld)

Hele cherrytomater stekt i ovn på lav varme i 2 timer i masse olje blir kjempegodt :)

Lenke til kommentar

Spiste min siste kebab i dag på mange mnder, trist.

Hvorfor? Hvis det er såmmerfårmentjuetretten du tenker på så er jo hjemmelaga kebab ypperlig diett-mat. Pitabrød, 200g karbonadedeig, en god dæsj bjerke pizza & kebabdressing + salat, løk osv plasserer deg like over 600 kcal og rundt 50g proteiner. Kan velge magrere dressing såklart men denne er jævla god og smaker rimelig autentisk norsk-kebab.

 

post-16510-0-13783500-1365346920_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Litt nysgjerrig, hvem/hvilke er det du tenker på, ettersom du grer hele land over samme kam.

Og hvorfor er det noen som ikke har livets rett?

Er du også en sånn som "bryr seg"? ;)

 

On topic, har i helga spist MYE drit men fått dekka proteinbehovet og vel så det. Har dog vært i mye tung aktivitet og speilet påstår at jeg ikke har gaina noe snarere tvertimot... Wtf->ftw :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...