Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvor lang tid det vil ta å trene seg til å hoppe 10cm høyere og hva som er de beste øvelsene for å få det til?

 

Har hørt at tung bøy, tåhev og å hoppe med kettlebells er god trening for formålet.

Endret av Akse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Box squats, depth jump (stå på en boks, gå ned så eksploder opp når du lander) samt trene teknikk i avsatsen ;) Finnes også vertical jump programmer på piratbukta f.eks du kan bruke - jeg brukte det i noen uker når jeg spillte en god del mer sandvolley.

 

Supert. Hadde vært rått å kunne dunke regelmessig.

Lenke til kommentar

Ville bare fort si at en "kollega" som studerer Klinisk ernæring i Bergen på det 4 året og er for øvrig en av de mest dyktigste jeg har sett innenfor fysiologi & biologi havnet i en vannvittig diskusjon med en annen en ; om LDL rolle i form av hjertekar-metabolismen. (Vegard Lysne og Jacob)

 

Linken nedenfor viser bare uenigheten det er mellom oss og åssen man skal tolke litteraturen innenfor fett-metabolismen : https://www.facebook...556009784420426

(For øvrig som nevnt er jeg enig med Vegard her)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å ta av en to-tre kilo innen da, samtidig som jeg starter med hissig intervalltrening. I november veide jeg åtte kilo mindre, og løp lengre distanser på 4min/km, så jeg tenker jeg har et godt grunnlag. Men åtte kilo ekstra i et motbakkeløp merker man. Jeg tenker derfor at noen kilo ned også kan være fordelaktig. Planlegger å legge meg 600-700 kcal i underskudd for å oppnå det.

 

 

Men øvelsene så greie ut?

 

Edit: Så 600-700 kcal i underskudd, intervaller og noen litt lengre løp kombinert med fullkropp to dager i uka, det vil kanskje ikke koste meg SÅ mye muskler og vekter på stanga?

 

Tommelfingerregelen når det gjelder vekt/hurtighet sier "2-3sek/kg/km". Altså ett kilo vil bety mellom 2 og 3 sekunder ekstra per kilometer. Det høres ikke mye ut, men er det snakk om 10km og 10kg så er det merkbart.

Lenke til kommentar

Ville bare fort si at en "kollega" som studerer Klinisk ernæring i Bergen på det 4 året og er for øvrig en av de mest dyktigste jeg har sett innenfor fysiologi & biologi havnet i en vannvittig diskusjon med en annen en ; om LDL rolle i form av hjertekar-metabolismen. (Vegard Lysne og Jacob)

 

Linken nedenfor viser bare uenigheten det er mellom oss og åssen man skal tolke litteraturen innenfor fett-metabolismen : https://www.facebook...556009784420426

(For øvrig som nevnt er jeg enig med Vegard her)

 

Må innrømme at jeg ikke klarer å bry meg eller engasjere meg når jeg bare forstår sånn ca 70% av ordene de bruker. Men det er sikkert fett å grensesprengende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...