Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei dere! (Jeg er ny her og er litt usikker på om jeg kan skrive her eller må opprette ny tråd, men jeg prøver likevel.)

 

Jeg skal inn i militæret (HMKG) i april og trener 4-5 ganger i uken. Jeg er flink å spise (i mine øyne), men er forferdelig matlei. Det er et sinnsykt tiltak å lage mat om dagen. Er det noen som har en bra kostholdplan/diett jeg kan (forhåpentligvis) få litt inspirasjon fra? Helst ikke havregryn eller kylling, jeg grøsser av tanken. :eek: (Spist kylling 1-2 ganger om dagen siden juni....) Jeg ønsker å gå opp i vekt, så dersom noen har en matplan med mye og ofte mat - skrik gjerne ut!

 

Veier 61 kg. (har gått opp 7 kg. siden jeg begynte!) og er 179cm. over bakken - dersom det skulle ha noe betydning. Haha.

Lenke til kommentar

Kanskje den perfekte blandingen for muskelrestitusjon og energi også.

 

At melk er vel og bra er ikke det samme som jo mer jo bedre, hvertfall ikke når det kommer til muskelrestutisjon f.eks. Tar gjerne i mot forskning som viser til at så store mengder melk er nødvendig. 4l på bulk? Teh fuck. Da trenger man jo nesten ikke spise mat.

Lenke til kommentar

Og så må man ta hensyn til den endogene proteinturnover-metabolismen på ish 300-400g per dag som er mye høyere enn adekvat føde; jo bedre trent man er jo bedre utnytter man de resikulerende aminosyrene til proteinsyntese og husk selv om korn som f.seks havre har en begrensende faktor på 0,5 av 1(kjemisk score på kvalitet) så er det svært lite til for at den skal bli et fullverdig måltid om man slenger i litt melk/cottage cheese. Den økte mengden er rett og slett liten i forhold til behovet takket være førstenevnte faktor.

Lenke til kommentar

At melk er vel og bra er ikke det samme som jo mer jo bedre, hvertfall ikke når det kommer til muskelrestutisjon f.eks. Tar gjerne i mot forskning som viser til at så store mengder melk er nødvendig. 4l på bulk? Teh fuck. Da trenger man jo nesten ikke spise mat.

 

Nå er ikke jeg i nærheten av 4l. I underkant av 1400kcal fra melk når man ligger på ca 4k er da et fornuftig nivå. Forskningen min gjør jeg i speilet. Den viser at jeg legger på meg all slags muskler uten overflødig fett.

 

Betyr dette at alle bør drikke litervis med melk hver uke? På ingen måte, jeg sier at det funker for meg.

Lenke til kommentar

Bygg muskler reduser fett %. Og ofre helse, styrke, utsende for en liten synlig skinny-pack er bare tull.

 

 

 

Tung styrke, og nok mat til og bygge muskler.

 

Jeg har trent 4x4 og 5x5 på brystet i benkpress med manualer ca 2 ganger i uken en ganske lang periode. Burde jeg variere med å ta et par set med flere reps, eller holder det å ta en uke avbrekk som jeg har gjort nå?

Lenke til kommentar

Prøv å kjør 3x12. Det meste tyder på at reps mellom 8-12 gir deg større muskler, enn ved lavere reps.

 

Takk for svar!

 

Jeg har lest det du sier, men har tenkt at det var lurere med færre reps for min del da jeg ønsker å ikke få det for voldsomt. Jeg ønsker å få en atletisk, sterk og markert brystkasse og er "redd" for å bli som mange av de andre som jeg ser løfter kolossale mengder i benkpress, bare "digre" og store/kraftige jevnt over. Jeg er 1,89cm høy og 88 kg - ønsker ikke å bli altfor mye tyngre.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat det som var tema her, så nei jeg har ikke tenkt å måle e-penis med verken deg eller doofen. Eneste grunnen til at jeg slang med den kommentaren var fordi doofen maste om hva jeg kunne i alle sine svar. Men jeg burde holdt meg for god til å bli lokket ut på en barnslig krangel om hvem som er sterkest, så tenker vi lar det ligge der.

 

Skal passe på å ikke komme med teknikktips her igjen uten å legge ved CV, treningsvideo og flexebilder som dokumentasjon.

 

Åja, så siden du ble lokket ut i en barnslig krangel, så var ditt første svar veldig modent mener du?

 

Søte kvartchins, prøv å strekk ut arma mellom hver rep heller.

 

Og på tross av at Doof forklarte at dette var med viten så fortsatte du med ditt voksne lynne:

 

Du var kanskje av den typen som løp 60 meteren på 40 meter på barneskolen.

 

Du bidro på ingen måte til å heve nivået, så for meg er det helt uforståelig at du hever deg over en debatt du startet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg har lest det du sier, men har tenkt at det var lurere med færre reps for min del da jeg ønsker å ikke få det for voldsomt. Jeg ønsker å få en atletisk, sterk og markert brystkasse og er "redd" for å bli som mange av de andre som jeg ser løfter kolossale mengder i benkpress, bare "digre" og store/kraftige jevnt over. Jeg er 1,89cm høy og 88 kg - ønsker ikke å bli altfor mye tyngre.

Du kommer nok neppe til å våkne med en altfor stor brystkasse over natta, for å si det sånn, så ville ikke bekymret meg over at du skal bli for stor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...