Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkel måte og si det på:

 

Bulke - Er og gå opp i vekt. Mål: bli større og sterkere. Her ligger man i + med kcal (overskudd)

 

Deffe - Er og gå ned i vekt. Mål: lavere fett % - samt fokus på og holde på muskelmassen. her ligger man i - med kcal (underskudd)

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Jeg har hatt mange kostintervensjoner med din målgruppe i praksis når vi skal øve oss, jeg kan råde deg til å kontakte meg nok engang på PM om du har interesse for det, da vi har eksamen i april/mai (Oslo) i klinisk pasientbehandling så søker vi aktuelle personer : Alt ifra diabetes, kreft, metabolsk syndrom, overvekt eller rett og slett ønsker å optimalisere kosten mot trening, da vi er pålagt å ha to pasienter hver og vi er ish 40 i klassen, så har vi blitt forespurt om å sjekke våre nettverk for aktuelle personer, dette er da gratis og noe som vanligvis ville ha kostet rundt 700kr i timen. Dette gjelder forsåvidt andre personer her. :)

 

Uansett, av de jeg har hatt - så må jeg presisere at et underskudd under BMR er ikke ønskelig, i forhold til kroppens eget "motsvar" dessverre er veien tålmodighet og mange av disse går ut for hardt og statistisk klarer ikke å bevare vekttapet over tid, det er en del hormonelle reaksjoner i samspill her og overvektige dessverre har verre for å opprettholde et større vekttap over tid takket være fettvevet rolle som et endokrint organ, langsiktige mål bør du ha men du har fordel at du i utgangspunktet har fettdepositum å ta av, og når ting skjer - så vil det skje. :)

 

Tilbake til "studentcave" og lese, under 24 timer til første eksam. (Q_Q)

 

Definitivt interessant, selv om jeg fremdeles sliter med å komme ut av "skallet" mitt. Nå "outer" jeg vel på en måte meg selv, men føler at dette er på tide, da jeg igrunn ikke lenger orker å leve med den stygge hemmeligheten :)

 

Men jeg tror jeg skal skille ut dette i egen tråd for ordens skyld.

Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke. Selv fryder jeg meg stort hver gang jeg ser noen som er svakere enn meg på treningssenteret.

Hvordan kan man se at noen er svakere enn deg? Regner med ikke alle driver å tar maksløft hver eneste økt, så hvordan vet du om de ligger å trener på 60-70-80 eller 90%? Jeg lå f.eks å trente på 65% av maksen min i benk igår. Så sikkert ikke spesiellt sterk ut da ;)

 

Og jada jeg skjønner at du bare tulla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deload, perfekt!

 

Yes. Men problemet er at jeg allerede drev med det, altså lette økter fram til stevne på lørdag. (som ikke blir noe av) Men uansett det ble det en skikkelig deload da. Bare med lite mat :p

 

kroppen er ihvertfall klar for juling igjen neste uke, men lett/medium trening ut uka.

Lenke til kommentar

Jeg begynte med periodisk faste for tre uker siden. Nå blir jeg ikke sulten lenger. Jeg glemmer å begynne på spisevinduet. Det er uvant.

 

Hvordan kan man se at noen er svakere enn deg? Regner med ikke alle driver å tar maksløft hver eneste økt, så hvordan vet du om de ligger å trener på 60-70-80 eller 90%? Jeg lå f.eks å trente på 65% av maksen min i benk igår. Så sikkert ikke spesiellt sterk ut da ;)Og jada jeg skjønner at du bare tulla.

 

 

Som janovi sier, jeg ser ofte de samme folkene. Det er også lett å se hvis noen må grynte og ta i litt ekstra med hele kroppen for å klare de siste par repetisjonene.

 

 

Flere enn meg som får strekkmerker på siden av brystet? Kan bare se det når jeg strekker ut armen til siden.

 

 

Ja.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Jeg begynte med periodisk faste for tre uker siden. Nå blir jeg ikke sulten lenger. Jeg glemmer å begynne på spisevinduet. Det er uvant.

Samme her, har vært nødt flere ganger å bryte med periodisk faste bare for å få sultfølelsen tilbake. Skummelt å kunne gå flere dager uten å føle at man må ha næring...

 

Noen som har en take på hva det er som gjør til dette?

Lenke til kommentar

Som Zarac sier over her, man ser jo stort sett de samme folkene om man trener regelmessig. Jeg ser flere som går og stanger på de samme vektene måned etter måned, også er det noen få som har god progresjon.

 

Samme her, har vært nødt flere ganger å bryte med periodisk faste bare for å få sultfølelsen tilbake. Skummelt å kunne gå flere dager uten å føle at man må ha næring...

Noen som har en take på hva det er som gjør til dette?

 

Merket det samme selv på PF. Når kroppen har vendt seg til det kan jeg gå i evigheter uten å spise. Ikke akkurat gunstig for meg.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...