Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg straks på kinodate, men fargen på urinen har noe å si; f.eks Northug og Co tisser i snøen ute for å se dette, ja til og med åssen det lukter for å få en grov oversikt over elektrolytt-balansen. NHI har vel fine artikler om dette, men nå er det Twilight på ringen å høre en armé av jenter sukker over de kjekke gutta. -_-

Kult. Jeg er maskinist på Ringen i kveld. Heldigvis behøver jeg ikke rydde etter siste visning.

 

Si fra hvis du vil ha litt mer volum, da! Som takk for all informasjonen du ga meg. :D

Lenke til kommentar

Kilde?

 

Har ikke her nå, men det skal være postet i tråden før.

Det var orginalt BBC som rapportert studier hvor kreatinbruk forbedret hukommelse og evnen til å utføre kognitive oppgaver på IQ-eksamen ved å gi mer energi for hjernen.

Hvor da NTNU støttet dette, les en random person fra NTNU.

 

 

Ikke noe syting. Vampyrfilmen er bra, sett den to ganger.

Man må leve seg inn i historien og ta den for det eventyret det er og ikke tenke VS real file eller andre filmer.

Endret av War
Lenke til kommentar

Prøvde å dra 5x140kg i mark i dag, men var nyttelaust. Grepet svikta totalt etter første repen.

Prøvde å dra 5x130kg med å "låse" tommelen på et vis, men då føltes det ut som om eg skulle dra av heile tommelen etter 3 rep.

 

Nokon tips? Såg det var snakk om det her nå, men fant ikkje dei kommentarane det var snakk om...

 

Magnesium hjelper i hvert fall meg enormt. Låsegrep er jo vondt som faen, men det skal jo virke. Bruker du forresten mixed grep? Det skal også være bra, selv om jeg ikke har brukt det noe særlig selv.

Lenke til kommentar

Glømte å nevne at eg allerede brukar kalk. Det å låse tommelen var ekstremt vondt ja...

Har ikkje prøvd mixed grep, men kva slags øvingar er gode for å få bedre styrke i grepet? Bare å holde ei veldig tung stang, å holde den til eg ikkje klarer det lenger?

 

låsegrep fungerer hvertfall ikke for meg. Får det ikke til. Skifter til mixed når jeg går for 120++, med litt kalk og ei stang med grove mønstre så er det grepet godt for langt over 200kg :)

Kanskje eg skal prøve det! Den stanga eg bruka i dag var uten mønster der eg holdt, så kan nok ha veldig mykje å sei det. Har hørt negative ting om mixed grip, men hugsar ikkje kva...

Lenke til kommentar

Har hørt negative ting om mixed grip, men hugsar ikkje kva...

Bare å holde ei veldig tung stang, å holde den til eg ikkje klarer det lenger?

 

Eneste negative met mixed er at man ikke gjør de og da klarer 300 ene vegen og 120 andre vegen.

Jeg bytter etter hvert sett og sånn blir jeg like sterk i alle.

 

For å styrke grepet kan du jo legge stanga på noe som er 2-3 cm under hendene dine når du står så løfte for å holde bare i 30 sek.

Klarer du lenger , øker du vekten til du treffer 30 sek igjen.

 

1-2ganger i uka på slutten av programmet.

I mellomtiden er det vel bare til å bruke reimer så du iallefall får trent.

 

100kg klarte jeg i begynnelsen og nå klarer jeg 300.

Ikke trent den på to mnd ca pga en skulderskade jeg fikk på kampsport, men selv etter 5rep x 6 sett på for eks 150 i mark som er denne ukes program så pleier jeg å stå å holde stanga i 10 sek og hviler før jeg senker siste rep , og føler at den veier 20 kg.

Det skal bare ta uker å styrke grepet // raskere en progresjonen i selve øvelsen.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult. Jeg er maskinist på Ringen i kveld. Heldigvis behøver jeg ikke rydde etter siste visning.

 

Si fra hvis du vil ha litt mer volum, da! Som takk for all informasjonen du ga meg. :D

Kødder du? Lenge har du jobbet der? Jeg jobber jo selv på Saga og Klingenberg for det meste, men slutter nå etter Nov for å konsentrere mer mest om studiene og da slipper jeg Hobbiten også! Var du på sommerfesten i år og julebordet ifjor? Har vi faktisk pratet sammen uten å vite om det? I

Sal 1 på Ringen er uten tvil den beste salen i hele Oslo synes jeg, og volumet var litt lavt! :p

 

For å gå max off topic så var ikke filmen sååååå ille som forventet, men weird når jenter mellom 15-18 sikler har lyst å ri han derre mainvampyren i stykker, han er jo 26 på ekte, like gammel som meg. Men hun jeg var med var strålende fornøyd og aksjene har blitt børsnotert for å si det sånn, skulle bare mangle når vi får fribilletter i sofaen midten/midten.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har søkt litt, men jeg har nok letet litt dårlig etter informasjon. Jeg tenker å skjerpe meg med kostholdet mitt, men hvor bør jeg begynne? Linker til bra sider med informasjon om hvordan og hvor man begynner + steg for steg for å oppnå målet.

 

Det er så mange forskjellige og kompliserte informasjon om kosthold, det gir meg hodepine som faen.

Lenke til kommentar

Det som er så greit vett, nå sier du jo ikke opp eller ned i vekt, men grunnprinsippene er da uansett i bunn.

Glem PF og A-HC og biorytmedietten

Tenk grunnleggende:

Ned i vekt 21-28kcal pr kg

Opp i vekt 36-44kcal pr kg

 

Følg det en uke og så evt juster karben opp/ned med 200kcal om vekten viser feil veg/ ingen endring.

Her er det snakk om mengde, hvor du spiser det vil vil innenfor.

 

Neste nivå vil bli å :

  • Dekke proteinen med 1,7ish - 2,5 ( bulk /deff)
  • 30-35% av totale kcal fra fett
  • Resten karb

Først på nivå 3 etter dette kan man pirke med råvarer og tider og styre på for å tjene 10%

Men selv nivå en (mengde) og nivå to(forteling) vil være 90% og godt nok i begynnelsen.

 

Ingen vits i å gjøre det avansert i begynnelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kødder du? Lenge har du jobbet der? Jeg jobber jo selv på Saga og Klingenberg for det meste, men slutter nå etter Nov for å konsentrere mer mest om studiene og da slipper jeg Hobbiten også! Var du på sommerfesten i år og julebordet ifjor? Har vi faktisk pratet sammen uten å vite om det? I

Sal 1 på Ringen er uten tvil den beste salen i hele Oslo synes jeg, og volumet var litt lavt! :p

 

For å gå max off topic så var ikke filmen sååååå ille som forventet, men weird når jenter mellom 15-18 sikler har lyst å ri han derre mainvampyren i stykker, han er jo 26 på ekte, like gammel som meg. Men hun jeg var med var strålende fornøyd og aksjene har blitt børsnotert for å si det sånn, skulle bare mangle når vi får fribilletter i sofaen midten/midten.

Haha. Jeg har jobbet i Oslo Kino i litt over to år. :) Var på sommerfesten og julebordet både i fjor og i forifjor. Skal dit i år også. Jeg er ganske fornøyd med Ringen sjæl, sal 1 og 2 er veldig fine.

 

Fribilletter er en veldig fin frynsegode å ha date-wise :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...