Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

På SATS om dagen deler di ut flyers hvor det står: Vil du jobbe med trening?

Siden jeg godt kan tenke meg dette, tok jeg en flyer. Der står det:

 

"Du som er SATS medlem får nå et unikt tilbud:

 

Gruppetreningsutdanning

16 000 NOK - 50% rabatt = 8 000 NOK

 

Personlig Trener Utdanning:

 

44 600 NOK - 50% rabatt = 22 300 NOK"

 

Utdanningen er minimum 46 timer. Dafuq is this shit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På SATS om dagen deler di ut flyers hvor det står: Vil du jobbe med trening?

Siden jeg godt kan tenke meg dette, tok jeg en flyer. Der står det:

 

"Du som er SATS medlem får nå et unikt tilbud:

 

Gruppetreningsutdanning

16 000 NOK - 50% rabatt = 8 000 NOK

 

Personlig Trener Utdanning:

 

44 600 NOK - 50% rabatt = 22 300 NOK"

 

Utdanningen er minimum 46 timer. Dafuq is this shit?

Hvaaaaaa faen.

Det beviser bare for meg at dette tydeligvis er en industri som bryr seg mest om penger. Råttent tvers igjennom.

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at om det er noe akutt så blir man vel oftest prioritert. Ellers er det vel bare å betale for å gå til privat praksis. Der er vel køene noe kortere.

 

Jeg vet ikke om noen andre så Debatten i kveld, men den dagen jeg er ferdig med å studere og har alternativer, kommer jeg aldri til å benytte av offentlige sykehus hvis jeg får behov for hjelp.

 

Men dette er vel litt på siden av trådens tema.

 

På SATS om dagen deler di ut flyers hvor det står: Vil du jobbe med trening?

Siden jeg godt kan tenke meg dette, tok jeg en flyer. Der står det:

 

"Du som er SATS medlem får nå et unikt tilbud:

 

Gruppetreningsutdanning

16 000 NOK - 50% rabatt = 8 000 NOK

 

Personlig Trener Utdanning:

 

44 600 NOK - 50% rabatt = 22 300 NOK"

 

Utdanningen er minimum 46 timer. Dafuq is this shit?

 

Det er bare humbug. Personlig trener er ikke en beskyttet tittel, så du kan kalle deg for det allerede nå hvis du vil. Hvem som helst kan kalle seg for personlig trener helt uavhengig av bakgrunn.

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at om det er noe akutt så blir man vel oftest prioritert. Ellers er det vel bare å betale for å gå til privat praksis. Der er vel køene noe kortere.

Det er jo ganske høye skatter og avgifter i Noreg at ein skal sleppe 1 år på å komme seg te legen. Utan å trekke frem oljefondet eller noe slikt.

Polakar for trygda når dei bur i Polen, mens her te lands er det ikkje nokk med sjukehus, eldrehjem og barnehager. WTF?

 

Og det verste at det er mange nok idioter som fortsetter å stemme på AP...

Lenke til kommentar

Har aldri trodd det er en beskyttet tittel, men det blir for dumt at di gir "rabatt" på dette kurset. For meg blir PT nå nesten sidestilt med kassedame, alle kan bli det, eneste forskjellen er at du må betale for det.

 

Du er nesten sikra jobb som det, så jeg ser at flere hiver seg på. Utviklingsmulighetene er jo enorme da det er inkompetanse på høyt nivå + gjennomtrekk av ansatte.

Lenke til kommentar

Nå skal det vel sies at om det er noe akutt så blir man vel oftest prioritert. Ellers er det vel bare å betale for å gå til privat praksis. Der er vel køene noe kortere.

Det er jo ganske høye skatter og avgifter i Noreg at ein skal sleppe 1 år på å komme seg te legen. Utan å trekke frem oljefondet eller noe slikt.

Polakar for trygda når dei bur i Polen, mens her te lands er det ikkje nokk med sjukehus, eldrehjem og barnehager. WTF?

 

Og det verste at det er mange nok idioter som fortsetter å stemme på AP...

Uten at man skal snu dette til den store politikk-tråden har jeg bare lyst til å kommentere.

Det er mulig systemet som det er i dag har noen mangler, men det er langt bedre enn hvordan ting er organisert i stort sett resten av verden. Skal det være slik at alle har det samme tilbudet vil det jo nødvendigvis bli trangt. Jeg vet ikke om alternativet er noe bedre ...

Personlig er jeg nokså sikker på at enkelte ting er invariant under hvem som sitter med makta. Høyre eller AP har ikke stort å si uansett. Andre har hatt makta før, og da var nok mennesker misfornøyd til at de valgte noen andre. Slik det sikkert til neste valg også. Det er som en drakamp som beveger seg litt til høyre og litt til venstre. Store forandringene er det uansett ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er utrolig at kravene for å bli personlig trener er så lave, og at alle kan bli det uten noen form for tidligere trenings- og utdanningsbakgrunn.

 

Tanken på at noen som er nye og uten treningskunnskap skal bli opplært av noen med akkurat samme bakgrunn men med et lite kurs er for meg skremmende. For å bli PT bør man ha gjennomgående kunnskap om mange aspekter innen trening og kosthold.

Lenke til kommentar

-

Tja... Om du samanlikner land med same forutsetninger, så er det nok ein del betre andre plasser.

Du skal ikkje stort lenger enn Sverige... og dei har ikkje same ENORME resurser (les: olje) som Noreg har.

Denne instillinga "tja, andre kommer nok ikkje til å gjere noe stort anna, så kan like gjerne stemme på AP igjen", er det som er galt med dette landet og folket. Så lenge folk er pissredde for noe som helst forandring, så fortsetter Noreg å vere sosial-kontor for heile europa, mens det er meir enn nok av problemer her til lands. Trist.

 

Sorry for off-topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel... Dere synes det er galt at man kan kalle seg PT uten noen som helst bakgrunn?

 

Man kan skrive seg for ingeniør uten noen som helst bakgrunn! :omg:

 

Jo, men man får jo i utgangspunktet ikke jobb som ingeniør uten en bachelorgrad, og det er jo tross alt tre års utdanning. Jeg vet at det finnes ingeniørstillinger uten krav om grad, men er jo bare fancy stillingsnavn.

Lenke til kommentar

På SATS om dagen deler di ut flyers hvor det står: Vil du jobbe med trening?

Siden jeg godt kan tenke meg dette, tok jeg en flyer. Der står det:

 

"Du som er SATS medlem får nå et unikt tilbud:

 

Gruppetreningsutdanning

16 000 NOK - 50% rabatt = 8 000 NOK

 

Personlig Trener Utdanning:

 

44 600 NOK - 50% rabatt = 22 300 NOK"

 

Utdanningen er minimum 46 timer. Dafuq is this shit?

Ang. PT-delen: Det er vel alle tre moduler på NIH det er snakk om (Sats har samarbeidet med idrettshøgskolen i alle år). I så fall er rabatten absolutt reell.

Lenke til kommentar

Periodisk faste, elsker det!

 

Kjører det jeg har oppfattet er en ganske enkel tilnærming til det, med spisevindu mellom to og ti, med stort sett det jeg spiser til vanlig.

 

Mine bekymringer angående restitusjon er blitt gjort til skamme. Om mulig føler jeg meg mndre sliten mellom treningene nå enn før. Om dette kommer av selve PF, eller ZMA og/eller l-glutamin som jeg starta med omtrent samtidig skal jeg ikke uttale meg om. Det har ihvertfall ikke påvirket restitusjonenen negativt til en som trener tung og/eller intensivt hver eneste jævla dag.

 

I tillegg føler jeg meg om mulig enda "hardere" etter cirka to uker på PF. Fettprosenten var lav i utgangspunktet, men har nå (ifølge øyemål) beveget seg enda lavere. Om dette skal tilskrives PF/ZMA/l-glutamin/eller en "whoosh" effekt vet jeg ikke, men det ser ihvertfall ikke ut til at PF har noen negativ innvirkning på kroppssammensetningen.

 

Ved siden av antatte positive effekter på kroppssammensetning og restitusjon er jo selve opplegget også genialt praktisk. Slippe å spåise før to sparer meg for masse fuzz, jeg er lettere i kroppen på trening, og kan virkelig munche et festmåltid når jeg kommer hjem fra en lang dag.

 

Storfornøyd "bruker" av PF, og abefaler det varmt videre :)

 

Edit: Skal vi heller ta den politiske diskusjonen et annet sted? Det er til vanlig så koselig her i DST, ikke la oss ødelegge det med politisk diskusjon.

Endret av Bjarnemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...