Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kreatin er da ikke ulovlig?

Det var ein her inne som meinte at det kom til å bli tatt i tollen, eller at det var veldig stor sjanse ettersom det var kosttilskudd. Ikkje veit eg, men er kanskje strenge reglar for import av slike type varer til Norge?

 

Hvorfor kjøpe kreatin fra utlandet? Hvis du skal ha vanlig kreatin monohydrat så er det like greit å kjøpe i Norge mtp at det koster nesten ingenting i forhold til mengde (sammenlignet med annet kosttilskudd). Så lenge du ikke spiser 100g kreatin daglig så vil en boks 500g for ett par hundre kr ved nærmeste sportsbutikk holde en god stund.

Lenke til kommentar

Hellu!

 

Skal ha Coopertest og ønsker å ha mest som mulig energi når jeg skal jogge i 12 min, med best som mulig tid. Derfor lurte jeg på om dere kunne fortelle meg noen matretter som gir utrolig mye energi til gymøkta/coopertesten.Ønsker ikke drikke sånn pulver (tror det het kreatin/muskelpulver :S ) bare så dere vet det! :)

 

skal ha det til neste uke, torsdag :)

Lenke til kommentar

Hellu!

 

Skal ha Coopertest og ønsker å ha mest som mulig energi når jeg skal jogge i 12 min, med best som mulig tid. Derfor lurte jeg på om dere kunne fortelle meg noen matretter som gir utrolig mye energi til gymøkta/coopertesten.Ønsker ikke drikke sånn pulver (tror det het kreatin/muskelpulver :S ) bare så dere vet det! :)

 

skal ha det til neste uke, torsdag :)

Sukker rett før testen (ca 1 min før). Det kicker inn etter noen minutter, kjenner det bra.

 

Et annet tips er å holde følge med en som løper rask men som du kan klare å holde følge på. Siste runden/minuttet gir du alt. Ja, coopers og 3000m er blant de som gjør mest "vondt", uansett form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hellu!

 

Skal ha Coopertest og ønsker å ha mest som mulig energi når jeg skal jogge i 12 min, med best som mulig tid. Derfor lurte jeg på om dere kunne fortelle meg noen matretter som gir utrolig mye energi til gymøkta/coopertesten.Ønsker ikke drikke sånn pulver (tror det het kreatin/muskelpulver :S ) bare så dere vet det! :)

 

skal ha det til neste uke, torsdag :)

Sukker rett før testen (ca 1 min før). Det kicker inn etter noen minutter, kjenner det bra.

 

Et annet tips er å holde følge med en som løper rask men som du kan klare å holde følge på. Siste runden/minuttet gir du alt. Ja, coopers og 3000m er blant de som gjør mest "vondt", uansett form.

 

 

Ren sukker? Altså svelge kun sukker?

 

Og varer det lenge? i ca 20-30 min?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kan noen fortelle meg hvilken puls jeg bør vedlikeholde over, f.eks 30min - 1time med kondisjonstrening der hovedmålet er å forbrenne litt fett, men også selvfølgelig å få bedre kondisjon.

 

Jeg har kjøpt meg en pulsklokke slik at jeg kan passe på pulsen.

 

Jeg begynner selvfølgelig med en litt rolig oppvarming før jeg når pulsen som jeg vil vedlikeholde gjennom joggeturen.

 

Noen som vet?

 

Mann

175cm

70kg

Lenke til kommentar

Hei.

Kan noen fortelle meg hvilken puls jeg bør vedlikeholde over, f.eks 30min - 1time med kondisjonstrening der hovedmålet er å forbrenne litt fett, men også selvfølgelig å få bedre kondisjon.

Jeg har kjøpt meg en pulsklokke slik at jeg kan passe på pulsen.

Jeg begynner selvfølgelig med en litt rolig oppvarming før jeg når pulsen som jeg vil vedlikeholde gjennom joggeturen.

Noen som vet?

Mann

175cm

70kg

 

60-80% av makspuls.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Det jeg har pleid å kjøre er 10-20 min oppvarming (lett jogging 60-80%) og deretter 4 minutter hard jobbing på 85-95% av maxpuls. 2 minutter eller mindre pause, der jeg ligger på 70%. Gjentas 4 ganger som du sier.

 

Har ikke kjørt programmet nok til at jeg merker resultater, men det er gøy og krever ikke mer tid enn at nesten alle får tid i løpet av dagen. Jeg liker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...