Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite tips; aldri les på sånne "diagnosesider". Etter en betennelse i stortåleddet var jeg overbevist om at jeg hadde leddgikt.

Ah, fortell meg om det. Ble senest i dag overbevist om at jeg har spondylolistese (puh) og bestilte legetime med en gang. Nåja. Vi får se.

 

Hva er målet ditt med øvelsene?

Det er faktisk et jævla godt spørsmål. For benøkten er det jo for ROM i knebøy, men jeg sliter ikke med noen andre bevegelsesmønstre. For skadeprevensjon, for eksempel? Skuldre er jo blant annet utsatt. Bør man ikke tøye og bøye overkroppen litt også, selv om man ikke sliter veldig med bevegelighet der?

Ja, man bør opprettholde et visst nivå bevegelighet. Viktigste stedene er skuldre, lats, traps og bryst. Har du tilgang til strikk så er det mange gode øvelser du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Litt usikker på om jeg har lov til å spørre et spørsmål ang. (mulig ulovlig) kosttilskudd her, hvis ikke bare rapporter posten eller si ifra.

 

 

 

 

 

Er ganske ny til kosttilskudd, men har trent en stund. Aldri brukt noe annet enn kreatin fra XXL og en protein bar. Vet ikke så mye om hva som er bra eller dårlig når det kommer til kost-tilskudd, men i Norge er det ikke alltid lett å få noe som kanskje fungerer.

 

Her er det jeg har tittet på:

Kreatin: http://www.bodybuilding.com/store/beast/creature-powder.html

Protein: http://www.bodybuilding.com/store/bev/muscle.html

Noen som vet om jeg kan få dette til Norge?

 

Fra før har jeg Universial Animal Pak(med piller jeg ikke aner hva er, ser ganske ubrukelig ut), men mangler Pre-workout saker. Skeptisk til å bestille noe med høyt kofein innhold.

 

Lenke til kommentar

Jeg sliter med 100kg i markløft uten kalk.. men med kalk går alt lett. Ergo: Bruk kalk, det tillater også at grepet kan bli sterkere.

 

Kalk har så sinnssykt mye å si. Prøver å unngå å måtte ty til noe annet enn kalk. Fornøyd med å se grepet fortsette å holde følge når jeg dro 3x3 127,5kg overhånds med kalk igår, uten fare for at det skulle glippe.

 

Kjøp flytende på eBay. Null søl, og flaska holder i evigheter. Har hatt min i snart et år.

Endret av Fredrik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sliter med 100kg i markløft uten kalk.. men med kalk går alt lett. Ergo: Bruk kalk, det tillater også at grepet kan bli sterkere.

 

Kalk har så sinnssykt mye å si. Prøver å unngå å måtte ty til noe annet enn kalk. Fornøyd med å se grepet fortsette å holde følge når jeg dro 3x3 127,5kg overhånds med kalk igår, uten fare for at det skulle glippe.

 

Kjøp flytende på eBay. Null søl, og flaska holder i evigheter. Har hatt min i snart et år.

 

Ja. Kjører vanlig grep så langt det går, deretter kjører jeg hook grip, altså låser tommelen på tunge. Grepet er aldri et problem for meg :) Kjøper flytende kalk på en sportsbutikk/klatre butikk. 100kr for en tube som holder veldig lenge.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Jeg sliter med 100kg i markløft uten kalk.. men med kalk går alt lett. Ergo: Bruk kalk, det tillater også at grepet kan bli sterkere.

 

Kalk har så sinnssykt mye å si. Prøver å unngå å måtte ty til noe annet enn kalk. Fornøyd med å se grepet fortsette å holde følge når jeg dro 3x3 127,5kg overhånds med kalk igår, uten fare for at det skulle glippe.

 

Kjøp flytende på eBay. Null søl, og flaska holder i evigheter. Har hatt min i snart et år.

Takk for tipset. Kjøpte akkurat ei flaske for 80kr. Då er det lett å bare dra eit papir over stanga etterpå for å fjerne det?

Lenke til kommentar

hvordan i all verden kan 3.4 g proteiner pr 100g være nok? spinkle tullinger som aldri har løftet mer enn bæreposen fra kiwi er de eneste som kan påstå noe slikt.

litt brød med ost og et glass melk, ja da blir du buff...

 

hvordan i all verden kan 3.4 g proteiner pr 100g være nok? spinkle tullinger som aldri har løftet mer enn bæreposen fra kiwi er de eneste som kan påstå noe slikt.

litt brød med ost og et glass melk, ja da blir du biff...

 

edit: mener så klart ikke at proteinpulver er et must. men "spesialister" som sier at proteiner er unødvendig kan ta seg en bolle.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

hvordan i all verden kan 3.4 g proteiner pr 100g være nok? spinkle tullinger som aldri har løftet mer enn bæreposen fra kiwi er de eneste som kan påstå noe slikt.

litt brød med ost og et glass melk, ja da blir du buff...

 

edit: mener så klart ikke at proteinpulver er et must. men "spesialister" som sier at proteiner er unødvendig kan ta seg en bolle.

 

Jeg drikker to liter helmelk hver dag, det blir 70g proteiner. Jeg vil påstå at det er ganske mye proteiner fra mat som er enkel å få i seg.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...