Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Når jeg trener knebøy trener jeg med bredt grep, har håndflatene på platene fordi jeg får vondt av å bruke ett smalt grep. Burde jeg heller vende meg til og holde nært? Mener og ha lest her at man får mer spenning gjennom kroppen av og holde ett smalt grep. Er det noe stor forskjell?

 

Du kan se hvor bredt grep mannen med verdensrekorden i knebøy har. Jeg synes også at det er vondt med smalt grep. Dessuten er balansen bedre med et bredt grep. Det er nok ikke nødvendig å holde smalt for å løfte tungt.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg trener knebøy trener jeg med bredt grep, har håndflatene på platene fordi jeg får vondt av å bruke ett smalt grep. Burde jeg heller vende meg til og holde nært? Mener og ha lest her at man får mer spenning gjennom kroppen av og holde ett smalt grep. Er det noe stor forskjell?

 

Du kan se hvor bredt grep mannen med verdensrekorden i knebøy har. Jeg synes også at det er vondt med smalt grep. Dessuten er balansen bedre med et bredt grep. Det er nok ikke nødvendig å holde smalt for å løfte tungt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gbWYt1ef9bw

Oja okey :) Var kanskje litt dumt spørsmål, men lurte. takk btw

Lenke til kommentar

Smalere grep vil gjøre det lettere og få albuene under stanga, og dermed holde brystet mer opp. Ville ikke holdt like bredt som CYC gjør, husk på at han er en stor og brei man, og da passer kanskje ikke smalt like godt for han. Hvorfor får du vondt av og holde smalt? for stiv? da er det bare og starte med tøying og bedre oppvarming ;)

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke uvanlig at man opplever smerter i albue etc ved smalt grep rundt stanga på knebøy. Hold der du har best teknikk/kraft ratio. Det trenger ikke være vanskeligere enn det. Folk er forskjellige, og det trenger ikke slå negativt ut.

 

Se på Konstantinovs f.eks, som omtrent smalbenker opp noen latterlig tunge vekter. Fordi det fungerer for ham og et bredere grep er problematisk.

Lenke til kommentar

Dersom problemene mine med tåleddet er så alvorlig at det trengs en liten operasjon så er jeg så heldig at ventetiden kun er på 52 uker. Jeg trenger uansett røntgen, noe som kun har en ventetid på 32 uker.

 

Yippi fuckin' yeah. Noen som har et nummer til et privat sykehus i Øst-Europa?

Hva faen. Ventetid på 32 uker for røntgen? Det er i overkant drøyt.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at lange ventetider er et sjeldent fenomen.

 

Det er derfor vi stemmer AP, slik at vi skal spare pengene til det blir krakk og pengene ikke er verdt noe som helst så vi blir fattige, istedenfor å bygge sykehus/ -plasser og veier og bruke pengene på noe fornuftig. Sånn at vi får lange ventetider. Heia Norge AS.

Endret av Diskutant
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...