Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

 

Kalk tror jeg ikke blir så popluært der inne. Har ikke sett noen andre bruke det. Omvendt grep og stangroing skal prøves!

 

 

Bruk flytende kalk. Det blir ikke så mye gris av det.

 

Ellers er vel kroc rows (høyrep manualroing) en god øvelse for å øke grepsstyrke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Doof: Takk, men har alt sett den. Er dette jeg kaller franskpress, selv om det kanskje ikke er helt rett.

 

Grunnen til at jeg ser etter en erstatning er at "frankspress" gruser albuene mine..

 

Det er fordi franskpress lett kan føre til betennelse i albuen. På samme måte som folk som utfører push-down med et stopp midt i (der strekken i albuen er størst) isteden for og kjøre helt opp og la tricepsen få strekken. Prøv smalbenkpress med kloss, eller benkpress med strikk/kjetting for triceps.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Fordi du ikke ble vant med det, sikkert. Forrige gang jeg makset i markløft var ikke grepet noe problem i det hele tatt. Krok all the way. Ikke la grepet begrense hvor mye du kan løfte!

Mogleg det, men eg likte det i alle fall ikkje. Prøvde så lenge eg hadde tolmod.

Med mixed er ikkje grepet noko problem. Kjører overhand til eg kjenner grepet er i ferd med å svikte, så går eg over på mixed.

Lenke til kommentar

*kremt* Klarer stanga + 15 kg. Veier ikke så mye selv. :p

 

Du tar altså 35 kg? Er ikke det litt lite? Kan jeg spørre hvor mye du veier?

Jeg er jente og veier 55 kg. Startet ikke å trene før for 2-3 mndr siden.

 

Takk for masse bra tips!

Fruen veide det samme og dro mer enn kroppsvekta i mark etter bare to måneder! Såeeee... Keep going :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...