Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Doping er det uansett.

INGEN her i tråden vil noensinne stille i noen konkurranser så om det er doping eller ikke er ikke relevant. Det er lite annet enn mat for moralpolitiet...

INGEN? Virkelig? ;) Vi får nå se. Skal holde deg/dere oppdatert. :wee:

 

 

For mye testo for en tråd på diskusjon.no. Hva tenker folk om tiden det vil ta å nå målene sine, og tror du at du klarer/orker å holde på så lenge?

Målene forandrer seg stadig vekk. Målet mitt er ikke å nå noe mål, det blir for antiklimaks når den tid kommer. Jeg vil egentlig bare se hvor langt jeg klarer å komme med min kropp og mine predisposisjoner. DET er målet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For mye testo for en tråd på diskusjon.no. Hva tenker folk om tiden det vil ta å nå målene sine, og tror du at du klarer/orker å holde på så lenge?

Målet er og bli en bøsing på 90kg+ iløpet av vinteren (blitt jævlig mye flinkere på kontakt med musklene i det siste og får alltid mongopump på treningene (8-12reppere ftw)) også mageruter iløpet av våren.

 

Delmål er 170kg/100kg/150kg iløpet av vinteren men om jeg klarer det er ett fett så lenge hovedmålet går.

 

Langtidsmålet utseendemessig ;)

 

LeanJimWEndler-450x600.jpg

 

Lenke til kommentar

Ja, da trenger jeg litt tips her!

 

Har vært borte 3-4 måneder fra trening og er i elendig form, fått litt mage også.

 

I fjor trente jeg veldig godt og var veldig dedikert, men så gikk jeg lei, og lot det gå hele sommerferien og lenger uten noe som helst trening. Nå er det på tide å komme seg opp på hesten igjen og få kroppen jeg vil ha.

 

Makset 100kg i benk og 130kg i knebøy før jeg har hatt "pause". Regner med at jeg er en del svakere nå.

 

Men er mest opptatt av å få en bra kropp enn å løfte tyngst mulig. Men er selvfølgelig gøy å løfte tung også.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal starte. Kjørte noen runder med HST for en stund siden og det funket veldig bra for meg, så tror jeg kjører på med det igjen. Vil starte i morgen, men er kanskje lurt å ikke starte på selv "programmet" i morgen? Kommer sikkert til å bli utrolig stiv i musklene de første treningene også.

 

Skal jeg bare ta en uke og trene litt forsiktig nå, og starte på HST igjen neste uke? Noen tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte litt på personale, klientell og sånn. Om de har merkelige regler som at det ikke er lov til å lage litt lyd når en tar markløft osv. Var der i dag,og musikken var helt ræva som du sier. Foretrekker faktisk mp3 over det som ble spillt der inne.

Det på EVO-senteret jeg trener ved er halve arealet til friløfting og den andre halvdelen til maskiner/mølle/magetrening. Jeg synes det er litt liten plass der, men det ligger nesten i sentrum og jeg tror ikke de trodde det skulle komme så mange som de gjorde. PT er ofte innom synes jeg og er alltid hjelpsomme som jeg har sett. Det som irriterer meg mest er musikken og det at få rydder opp etter seg, spesielt i helgene.

 

Det står noen regler på døra når du kommer inn som at du skal ha med deg sko, vise hensyn, vaske etc. men siden det ikke er noen ansatte der er det innimellom noen som gir litt f. Alt i alt er det greit å trene der :)

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Tenkte litt på personale, klientell og sånn. Om de har merkelige regler som at det ikke er lov til å lage litt lyd når en tar markløft osv. Var der i dag,og musikken var helt ræva som du sier. Foretrekker faktisk mp3 over det som ble spillt der inne.

 

Jeg er veldig fornøyd med Evo hvertfall, billig månedspris og bra utstyr der. Hantlene går til 40kg men det er vel heller vanlig for sentrene, noen sentre er litt små men har aldri vært noe "bråke-policy" som jeg har hørt om. Lager lyd når jeg løfter tungt og bruker magnesium uten at noen har sagt noe, men er på god fot med PT'ene da. Musikken er drit ja, ha mp3 på øret.

 

Men hadde jeg hatt en fitness xpress nærmere meg hadde jeg kanskje byttet, de er 200kr i måneden etter 9mnd og har hantler til 50kg og virker større, men har ikke testet.

Lenke til kommentar

TMW kom opp med noe plausibelt broscience, som jeg funderar lite på.

Di sa at for folk som absolutt må ha en shake direkte etter trening gjør noe dumt, pga dette setter igang insulin-produksjonen, som igjen hemmer hormonet for å bygge muskler.

 

Efter litt Gøgling kom jeg fram en artikkel som beskriver dette:

 

Our body continue to produce HGH usually in short bursts during deep sleep, intense exercise and when the hormone insulin is low.

 

Jeg prøvde lese et par doktor-avhandlinger om temaet, men jeg har ingen doktorgrad så det der er umulig for meg å lese.

 

I samme artikkel sto også dette:

 

GH has a half-life in the blood of approximately 17 to 45 minutes.

 

Så hvis dette er sant, så bør vel folk slutte å innta den obligatoriske store shaken etter en hard økt? Personlig pleier jeg vente en time, rett og slett fordi det tar så lang tid å komme seg hjem.

 

Sauce:

http://www.rippednaturally.com/bodybuilding_hgh_human_growth_hormone.html

Lenke til kommentar

130 kg x 5 i mark i dag! Noen tips til hvordan jeg kan klare å ha mer fokus på å holde ryggen rett under tunge løft? Sliter litt med dette, ettersom jeg fokuserer mer på å løfte selve vekten fremfor teknikken som å stramme mage, rumpa ned og brystet opp..

 

Du må stramme opp og finne en bra holdning før du starter løftet.

Lenke til kommentar

130 kg x 5 i mark i dag! Noen tips til hvordan jeg kan klare å ha mer fokus på å holde ryggen rett under tunge løft? Sliter litt med dette, ettersom jeg fokuserer mer på å løfte selve vekten fremfor teknikken som å stramme mage, rumpa ned og brystet opp..

 

Hold stangen nærme kroppen hele tiden, skyv hoftene fram stram ræva, stram magen, brystet opp, og skuldrene tilbake..

Lenke til kommentar

Noen her som har testet ut Starting Strength? Lyst til å prøve ut et nytt program etter mange måneder med RYP.

Er også litt usikker på hvilket program, da det er tre programmer innenfor "Starting Strength". (Eller er det enda fler?). Synes det er et godt utvalg av øvelser. Ikke mange øvelser, men synes øvelsene som er valgt er gode. Mark og knebøy for eksempel.

Eneste jeg er tvilsom til er Power Cleans. Synes det virker litt skummelt :p

 

Har jo 5x5 også såklart.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...