Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har stått opp med feil fot?

 

Når noen har absolutt ikke en dritt å bidra med i en tråd som denne, så tillater jeg meg selv å gi beskjed om det! Ikke diskuterer han, ikke kommer han med noe matnyttig, bare en haug med spørsmål som han har fått svar på 300 ganger før og masse barnslig dritt!

 

Edit: Næmmen se, så søtt.

3 plusser. Lurer på hvilke feiginger som gjemmer seg bak disse plussene.

 

Hva er anbefalt for volumbygging? Lette vekter med mange reps eller tunge vekter med få reps? Hvor mange sett og reps?

 

3 x 10 med max vekt.

Eksempel: 3 sett med 10 rep av 20 kg. Den siste repen skal du såvidt greie løfte.

Endret av Corey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rippetoe er ikke enig med deg!

han sier jo på de 3 siste linjer at man løft litt mere med belte?

 

men for min del merker jeg hva som er det svake punktet i løftet. og det er rygg og stabilisering. men det blir vel bedre frem mot jul :)

Poenget er vel gjerne det at du taper ingen potensiell trening av musklene du henviser til ved bruk av beltet selv om du løfter mer med det slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Er det ikke en (sort) 10/15kg? skive mellom 20kg skiva og den andre 20/25 skiva?, kan jo være 140kg.

For meg ser det ut som at den innerste skiva er ca dobbelt så tykk som den ytterste. Sikkert 35kg eller mer, ikke noe plastikbelegg der i gården.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Poenget er vel gjerne det at du taper ingen potensiell trening av musklene du henviser til ved bruk av beltet selv om du løfter mer med det slik jeg har forstått det.

 

Da er jeg med :) så vi konkluderer med at med et belte trener man core, mage, rygg like bra som uten. bonusen er bedre trening av resten pga tyngre vekter, så belte er da en vinner :)

Lenke til kommentar
Poenget er vel gjerne det at du taper ingen potensiell trening av musklene du henviser til ved bruk av beltet selv om du løfter mer med det slik jeg har forstått det.

Da er jeg med :) så vi konkluderer med at med et belte trener man core, mage, rygg like bra som uten. bonusen er bedre trening av resten pga tyngre vekter, så belte er da en vinner :)

Ja, mer eller mindre. Men samtidig så sier han at man trenger hovedsaklig kun belte hvis du løfter tungt eller hvis du har eller har hatt ryggproblemer. Det er ikke feil å ikke bruke belte, men det er feil å si at man trener musklene dårligere med belte :)

 

A8lJE.png

 

Har du lyst på inngående kunnskap i alt mulig slik så anbefaler jeg deg å lese boka. Den er litt tung, men du får mye nyttig og interessant kunnskap som vil effektivisere treningen din. Føles dog ut som om jeg studerer til fysioterapi eller noe lignende, går mye inn på muskulatur osv. :p

 

Er ikke meningen å være bedreviter eller noe slikt, har virkelig ikke mye erfaring å skilte med, men boka gir som sagt mye god kunnskap, som igjen er fint å dele.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du syntes Starting Strength er tung kan du prøve deg på Dreschlers Drechslers "Weightlifting encyclopedia", eller "Science and practice of strength training" av Zatsiorsky og Kraemer. Fantastiske bøker begge to, selv om den første er litt mer rettet mot vektløfting.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Du kan få kjøpt den i paperback for ca. 180 kr på Amazon. Jeg tok AmazonGlobal Priority Shipping og det tok 2 dager å få den levert på døra av UPS noe som også kostet ca. 180 kr. Til sammen så er det fortsatt billigere enn ca. 500kr fra Amazon DE :p Du kan selvsagt velge billigere shipping men da vil det fort ta litt tid.

 

Den finnes også på nettet i høykvalitets PDF, også 3rd edition. Det er den jeg har postet bilder fra, men jeg ville gjerne kjøpe boka da jeg setter pris på den samt er deiligere å lese enn på PCen.

 

Det er også en DVD som hører til boka. Finnes endel av den på YouTube.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Isåfall les noe som kan kutte proteinkostnadene med 30%

Kanskje gjerrigknarker kan kjøpe isolater også siden man bruker lenger tid pr boks.

 

At 2,0 og 2,2g pr kg var noe høyt,(mer en forskningen) men man lå der med vilje har man visst om hele tiden. Men nå som man vet at protein ofte faktisk hemmer så kan man jo senke litt først som sist.

 

Lang nese til de som står opp om natta for å drikke protein, det har faktisk negativ effekt :wee:

 

http://fitnessbloggen.no/dette-er-siste-nytt-om-forskning-pa-protein/

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...