Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Klart du kan nevne jack3d :)

 

Bare det at Craze er bedre siden man slipper den jævla metamfetaminkløen som jack3d tilbyr...

 

Eventuelt efedrin, som forøvrig er helt fantastisk. Jeg får det på resept så jeg har lov å si at det er digg :D

 

Er det ikke aminosyren Beta-Alanine som skaper denne kløen/prikkingen? 1.3-dmaa fungerer vel ganske likt som koffein? Har også lest at det ikke nødvendigvis er 1.3-dmaa som skaper en "crash" etter treningen, men heller koffeinen, eller disse to sammen. Dette fordi effekten av koffein avtar mye raskere enn effekten av 1.3- dmaa. (2t vs 5t+ ). Når du ikke får sove om natten er det nok heller 1.3- dmaa som har skylden.

post-160026-0-60669900-1345979242_thumb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det? Koffein sto vel også på "dopinglisten" for få år siden.

 

Edit: For noen måneder siden sto 1.3 dmaa ogaå kun på listen over stoffer som ikke er lov under konkurranser, men var lov ellers. har det I Norge skjedd noen forandringer siden det?

Endret av magb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det? Koffein sto vel også på "dopinglisten" for få år siden.

 

Edit: For noen måneder siden sto 1.3 dmaa ogaå kun på listen over stoffer som ikke er lov under konkurranser, men var lov ellers. har det I Norge skjedd noen forandringer siden det?

Koffein står fortsatt på IOCs dopingliste. Riktignok skal det litt større doser til for å teste positivt for det. Rundt 6-8 kopper kaffe, tror jeg. Det er nok lignende for Norge(pdf) også.

Det står vel fortsatt under hva som er forbudt under konkurranse.

Men tolker jeg deg rett, blir det da fort kun en diskusjon om semantikk.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hei

 

Sliter med at jeg får veldig fort melkesyre i lårmuskulaturen. Bare jeg f.eks. skal gå opp en trapp, eller bøye meg ned så får jeg straks melkesyre. Noen som vet om det finnes kosttilskudd (om det er det som er problemet)?

Lenke til kommentar

Har du fobier mot diskusjoner, Doofen?

 

Har han ikke et legitimt poeng da?

Og ang. den forrige diskusjonen er jeg enig i at det ikke er ufordelaktig å skaffe seg kunnskap. Det jeg stiller spørsmål ved (og slik jeg forstår doof sitt utgangspunkt), er at det er flere her som er mer interessert i å lese en bok, enn faktisk trø til i gymmen (eller på kjøkkenet :p ).

Man lærer mer av å prøve å feile er ihvertfall mitt ståsted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er tildels enig. Jeg personlig bruker mer enn nok tid på treningssenteret, at jeg ønsker å tilegne meg mer kunnskap betyr ikke at jeg ikke trener.

Når det gjelder sistnevnte post, så kom mitt spørsmål som følge av at han "ble oppgitt av" den forrige diskusjonen, og nå av denne diskusjonen. Jeg er egentlig enig med han, det har ingenting å si, for veldig få her er med i konkurranser. Men likevel, hva er problemet med å diskutere det? Det er da et interessant nok tema til at det blir tatt opp, at det ikke er et aktuelt tema betyr jo ikke at det ikke skal diskuteres.

 

 

Edit: ...mener jeg.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

 

Og ang. den forrige diskusjonen er jeg enig i at det ikke er ufordelaktig å skaffe seg kunnskap. Det jeg stiller spørsmål ved (og slik jeg forstår doof sitt utgangspunkt), er at det er flere her som er mer interessert i å lese en bok, enn faktisk trø til i gymmen (eller på kjøkkenet :p ).

 

Om noen er mer interesserte i teorien enn praktikken, er vel det en ærlig sak? Hvem bryr seg hvordan andre legger opp tiden sin..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du fobier mot diskusjoner, Doofen?

Nei, men er på tur å utvikle en aversjon mot folk som bare teoriserer trening og nåde de som er uenige. Er mye keyboardheroes rundt om. Det gjelder ikke bare diskusjon.no Det er mange eksempler på dette på treningsforum, fitnessbloggen, iform o.s.v...

 

Og janteloven er så sterkt representert at det er helt sykt. "Herr Brun" klarte jo det kunststykket å få en bruker til å forlate tråden med sine holdninger til kardio og muskelvekst.

 

Men så er det vel slik det blir når akademikere skal diskutere fysiske ting... http://trommelyd.no/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Poenget er vel gjerne det at du taper ingen potensiell trening av musklene du henviser til ved bruk av beltet selv om du løfter mer med det slik jeg har forstått det.

I

Da er jeg med :) så vi konkluderer med at med et belte trener man core, mage, rygg like bra som uten. bonusen er bedre trening av resten pga tyngre vekter, så belte er da en vinner :)

Like bra, så lenge man løfter tilsvarende tyngre enn om man ikke hadde belte. Viktig å ikke glemme av at kjernen trenger sin del også. Det er veldig lett å slappe litt for mye av med belte.

Lenke til kommentar

Og janteloven er så sterkt representert at det er helt sykt. "Herr Brun" klarte jo det kunststykket å få en bruker til å forlate tråden med sine holdninger til kardio og muskelvekst.

Hva faen er dette slags pisspreik? Alt jeg reagerte på var passiv-aggressiv klaging på at "det ikke er lov til å diskutere kardio" i tråden her. Hva folk diskuterer eller ikke diskuterer gir vel jeg f i. I motsetning til hva tilfellet tydeligvis er for deg har jeg andre ting å bry meg med enn hva andre leser og skriver, jeg bare lar være å skrive om jeg ikke er interessert. Men når folk tydeligvis krever å bli diskutert med, og sutrer når de "ikke får lov til å omtale kardio" reagerer jeg på det. Det er ingen menneskerett at andre skal være interessert i det du skriver, det er ikke det samme som sensur.

 

At du ennå ikke har forstått det, og fortsatt gneger om det, det gjør meg litt trist.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...