Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Ingen som sier du er NØDT TIL å tøye ut rett etter du har trent. Gjør ingen skade å tøye ut helt uavhengig av treningen. To dager etterpå, f.eks.

 

Uten at han er noe bedre kilde enn gymlærere og PT, så sa ene befalet vårt at det å strekke ut mens kroppen enda var varm hadde redusert effekt pga muskelene bare trakk seg sammen igjen. Man burde vente ca 30 min etter trening før man strakk ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var stolt når jeg klarte 220kg (10 reps) benpress men fikk meg en kjempenedtur når jeg leste på iform.no at Linda Antonsen på spingle 69kg har klart 390(1 rep?`) :thumbdown:

 

10 reps med 220 kg er jo ikke dårlig ffs! ;)

 

Er du styrketreneren in disguise kanskje? :tease:

Jeg hadde stagnert deluxe i benpress. Men så la jeg til litt løping på tredemøll (Jeg har aldri brukt å løpe før). Helt ny lårmuskler nå .) Bare 1-2 uker etter første økt.

Lenke til kommentar

Kan være en erstatning, men best kondis får du av jogging, mener jeg å ha lest/ sett/ hørt. Har ikke kilder på dette her, så ikke ta det som et direkte faktum før det er bekreftet.

 

Men, selvfølgelig, sykling gir deg bra trening, det også. Svømming er kanskje et enda bedre alternativ om du sliter med ryggskade.

Lenke til kommentar

Jeg var stolt når jeg klarte 220kg (10 reps) benpress men fikk meg en kjempenedtur når jeg leste på iform.no at Linda Antonsen på spingle 69kg har klart 390(1 rep?`) :thumbdown:

 

10 reps med 220 kg er jo ikke dårlig ffs! ;)

 

Er du styrketreneren in disguise kanskje? :tease:

Jeg hadde stagnert deluxe i benpress. Men så la jeg til litt løping på tredemøll (Jeg har aldri brukt å løpe før). Helt ny lårmuskler nå .) Bare 1-2 uker etter første økt.

åherre. Syns det sto benkpress! It all makes sence now! :blush:

Lenke til kommentar
Buldring (fra engelsk boulder, «stor stein») er klatring uten tau på store steiner eller kunstige formasjoner laget for å likne store steiner. Buldring er en sport i seg selv, men brukes også som trening av klatrere. Den amerikanske klatreren John Gill regnes som pionér for buldring som en selvstendig gren av klatringen på 1950- og 1960-tallet.
Endret av Ght0 Ret4rd
Lenke til kommentar

Buldrer litt nå og da, det er seriøst tungt i fingrene og latsen... :thumbup:

Ja, en merker det mest i fingrene egentlig. Hadde min første økt i dag. Det var ganske gøy! Kan anbefales videre.

 

Nest mest fordi det å "buldre" høres så jævlig kult ut!

Lær deg å låse av langfingeren og pekefingeren, det gjør det noe lettere å henge og avlaster handleddet i tillegg.

Lenke til kommentar

Et spørsmål ang. HST

 

De 6 første treningene er jo på 15 reps. Og man skal øke vekt hver økt. Hva om du ikke klarer 15 reps? Prøver du igjen neste økt da, uten å øke i vekt?

 

 

Tok en liten test i dag og fant ut startvekt jeg skal begynne med og hvor lang tid det tok.

 

Gikk i underkant av 1 time, og det er med 10 minutters oppvarming. Noe som er helt greit syntes jeg :)

 

Noen tips til oppvarmingsøvelser som tar hele kroppen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...