Gå til innhold

White Metal (metall laget av kristne)


Petrvs Romanvs

Anbefalte innlegg

Synes at Black Metal får altfor mye oppmerksomhet, men sånn er det nå bare.. :innocent:

 

Post gjerne litt info om og MP3er (eller linker til MP3er) av White Metal band, de behøver ikke å ha blodkristne tekster e.l.

 

Mye bra å velge mellom, men jeg tar for meg disse to:

____________________________________________________________________

King's X:

With their highly unique blend of traditional metal rhythms and extensive vocal harmonies (often referred to as Beatles-esque), Kings X have carved a nice career for themselves.

 

These three guys should have been the biggest thing of the 1990's, like Cream in the 60's and ZZ Top in the 70's. Instead of being distributed to the public, they became the fuel that inspired all the shallow corporate-rock bands whose members heard them.  What no one knew then, but everybody found out later, was one of the keys to that grinding sound: Drop tuning. That's right, YEARS before the Korns and Creeds started jamming in garages.

 

In 1990, vocalist/bassist Doug Pinnick was asked by Deep Purple to join as a replacement for vocalist Ian Gillan, but he turned them down. Doug Pinnick also did guest vocals for Dream Theater on their Falling Into Infinity album.

Beste perioden er fra 1989 til 1994, finner ingen hele MP3er, men her er linker til noen småsnutter:

____________________________________________________________________

Kekal:

First off, let me tell you one thing: Kekal is one of the most original and most innovative metal bands ever exist on the current underground metal scene! What we can hear today (along with their TRADEMARK symphonic black/death metal style) are mature traditional progressive rock/metal elements, avantgarde elements (hip-hop beats, drum n bass, jazz, analog synths, world ambient groove), and technically advanced theories of fusion.

 

Kekal uses so many unusual 'crazy' chords on  "1000 Thoughts of Violence", and awesome key-changes that are rarely used by average metal bands. The drum patterns are completely INSANE! You have it all: Cymbal-circus, odd-time signature carnival, unexpected meter and tempo-changes, difficult syncopations, double-kick madness and catastrophic hyperblastbeats!  You can hear the kick drums doing triplets while the hihat and cymbals in standard 16 or 32 beats. Also you can hear the dual-kick groove technique. I can't believe a drum can be programmed that natural and difficult! Kekal is widely known for using their own unique IRON-MAIDENsque melody layers, and the harmonizations of these layers. If the chords (the main riffs) are doing some jazzy-weird thing, the melodies doesn't get stuck with it. The layers are both distorted and clean. There are some melody layers done in harmonics! Something new to extreme metal!

 

It is very questionable whether Kekal will conquer a firm place in metal with this album, as it is perhaps too versatile, yet they show the guts to try and that should be rewarded as well. If you come across this album, do at least give it a listen, yet be warned for the drastical and abrupt mixture of styles. It is with Kekal's music like the food from Indonesia: you must learn how to eat it, otherwise you will burn your taste buds!

"Vox Diaboli" - 1000 Thoughts of Violence (03).

"A Dream for A Moment" - Acidity (05).

____________________________________________________________________

Hen to Pan.

post-200-1101499248_thumb.jpg

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du snakker om kristne metal band også har du glemt Extol!!! :ohmy:

EDIT: Er visst noen andre som har nevnet de. :)

Hvis du liker Opeth så kommer du til å like Extol også! (utenom den siste plata, den er thrash, men det kan godt være at du liker den og... ;))

 

Eg hører egentlig ikke såå mye på denne typen musikk da musikk smaken min ikke følger relegion og lyrikken til musikken. Men har en kamerat som digger Stryper, Extol, Antestor og lignende. :)

 

EDIT: Synes forøvrig du burde skrive christian metal, evt. kristen metal i stedet for white metal da dette ordet blir brukt om nazi metal.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Dette innlegget har blitt redigert av Ueland, 27/11/2004 : 01:08

Uh-oh. ;)

 

Hører ikke så mye på WM, men jeg har et par spor av Vaakevandring fra mp3.com, og det er ganske bra greier. Lyd og vokal minner definitivt om old-skool black metal (kanskje en noe fetere variant av gammel Darkthrone eller Ulver), men tekstene er überkristne. Jeg har 'Fader Vaar' og 'Og Sorgen Stilnet I Smertens Vann', sistnevnte er veldig, veldig bra.

Lenke til kommentar
Det var p.g.a kristne og kommersielle BM-band at Dead begikk selvmord. Dette sier vel litt om han... :w00t:

Hvor har du hørt dette?

Dead hatet alt untatt Black Metal, da Black Metal ble mer kommersielt, og da man ikke behøvde å være Goth for å spille Black Metal, gikk han inn i leiligheten sin og blåste hodet av seg selv med en hagle. Det var ihvertfall det han gjorde i følge Euronymous, om det var noe han sa for å gjøre de kristne og de kommersielle til syndebukker vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Når har man behøvd å 'være goth' for å spille black metal? Jeg har aldri vært 'goth', og jeg har spilt/lyttet til black metal i, tja, 10 år? Dead var sykelig opphengt i døden, og sikkert ikke helt 100% i toppen, men den begrunnelsen du kommer med har jeg ikke hørt før. Hvor har Euronymous sagt dette? Jeg bryr meg egentlig fint lite og jeg liker ikke Mayhem noe særlig uansett, men jeg synes det er en noenlunde spesiell grunn for å gå og skyte skallen av seg med hagle.

Lenke til kommentar
Det var p.g.a kristne og kommersielle BM-band at Dead begikk selvmord. Dette sier vel litt om han... :w00t:

Hvor har du hørt dette?

Dead hatet alt untatt Black Metal, da Black Metal ble mer kommersielt, og da man ikke behøvde å være Goth for å spille Black Metal, gikk han inn i leiligheten sin og blåste hodet av seg selv med en hagle. Det var ihvertfall det han gjorde i følge Euronymous, om det var noe han sa for å gjøre de kristne og de kommersielle til syndebukker vet jeg ikke...

Euronymous hatet jo det komersielle og alt det der i mye større grad enn dead...

så eg tror heller man skal være skeptisk til han's forklaring:

En annen teori er at Varg sendte Dead en kule i posten...

 

Men dette er offtopic....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...