Gå til innhold

Play.com og toll på spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er alltid ett regnestykke. Har også opplevd at Amazon.co.uk kan være rimeligere på enkelte ting. De trekker fra VAT, men det skjer først i siste ledd av handelen før du skal bekrefte. De har frakt i tillegg, *men* fordelen her er at frakten blir spesifiset på fakturaen slik at det da kun er selve varens verdi som må være under 200NOK. Vare+frakt kan dermed være høyere. Siden play.com opererer med fraktfrie priser, så kan ikke de skille frakt ut i fra prisen.

 

Dette har vært diskutert mange ganger i forumet, så vidt jeg husker. Gjør ett søk for flere detaljer.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit regnestykke, er det du skal bestille fra play.com dyrere enn tilsvarende i norge, så ikke bestill. Men ofte så er play.com fremdeles billigere når alt er lagt til av moms og gebyrer.

 

Total pris fra play blir 290,-*1.24 + 70,- = 430,-

 

 

 

PS. Det er ikke toll på spill, det er MOMS. Toll er en ekstra importavgift som er til for å sikre norske handelsinteresser (eller noe sånt), spill og elektronikk har ikke noe slikt.

Lenke til kommentar

I desse juletider er DVDer og spel alltid populære, men blir det billigare?

 

Eg skal kjøpe LOTR Extendede Edition Triology (12 plater)

 

I Norge koster pakken 1139,- NOK ekskludert frakt,

På Play.com koster den £45 og det er gratis frakt. Det står iallefall "FREE DELIVERY ON ALL ITEMS" på sida deira, men kanskje det ikkje gjeld når pakken blir så stor?

 

Uansett så blir det 45*11.5*1.24 = 650, NOK. Det er jo ein ganske stort forskjell frå 1139 kroner, men er det fleire utgifter som kjem inn i bildet?

Lenke til kommentar
I desse juletider er DVDer og spel alltid populære, men blir det billigare?

 

Eg skal kjøpe LOTR Extendede Edition Triology (12 plater)

 

I Norge koster pakken 1139,- NOK ekskludert frakt,

På Play.com koster den £45 og det er gratis frakt. Det står iallefall "FREE DELIVERY ON ALL ITEMS" på sida deira, men kanskje det ikkje gjeld når pakken blir så stor?

 

Uansett så blir det 45*11.5*1.24 = 650, NOK. Det er jo ein ganske stort forskjell frå 1139 kroner, men er det fleire utgifter som kjem inn i bildet?

Det blir nok ikke noe mer og betale nei. Men det kan lønne seg og handle ifra www.cd-wow.fm De merker ikke pakkene med pris så du slipper unna uten og betale moms. Jeg har aldri betalt moms på varer over 200 ifra cd wow

 

Edit: Det står value under 20€ no tax eller noe lignende på alle varene ifra cd wow

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar
Vet at dette har vært opp før, men har ikke helt forstått det som er blitt sagt.

Ganske enkelt så lurer jeg på hvor toll grensa på spill ligger? Skal som dere sikkert skjønner bestille spill fra play.com og dette kommer på ca 290nok. Må det da betales toll for denne summen?

Jeg bestilte fra play.com for over kr 200,- Regnetstykket ble som følger:

 

Prisen for produktet (i dette tilfellet £32.99) Legg til moms kr 91,44,- for dette tilfellet , samt forenklet tollgebyr (tror det heter det) kr 73,-

 

=kr 545,- totalt.

 

:w00t:

Lenke til kommentar

anngående cdwow. så er det ikke alle pakkene som går i gjennom. min sesong 4 av buffy ble stoppet og fikk beskjed av tollvesenet om å dokumentere pris fordi pris ikke var blitt oppgitt. Noen ganger går de i gjennom uten å bli stoppet andre ganger ikke. uansett sparte jeg med moms og tollgebyr (fortollet selv) mellom 150 og 200 i forhold til å kjøpe den her i norge.

Lenke til kommentar

Jeg har vært kunde hos Play.com i et par år nå, og har bestilt en god del derfra. Det jeg lurer på er enkelt og greit, at hvis jeg bestiller en DVD Box til la oss si £40,00, så er det jo 24% moms, samt 70 kroner for fortollingen. Hvor lang tid vil det ta?

 

Jeg er medlem hos toll.no eller noe slikt, og jeg har mottatt passord og slikt i posten for mange mnd siden om at jeg kan fortolle selv. Hva er egentlig fordelen med noe slikt?

 

Bare lurer, siden jeg har mer enn nok penger til overs denne mnd:p

Lenke til kommentar

Etter at Posten innførte lavere sats på fortollingsgebyret på varer under kr1000 er det vel ikke egentlig noe poeng med å kunne bruke TVINN/toll.no til egenfortolling lenger, siden både grensen (kr1000) og gebyret (70?) er det samme for forenklet og egenfortolling over 'net.

Tida det tar for Posten å fortolle varierer veldig. Fra i underkant av en uke ekstra til tett på en måned (det siste ved stor trafikk + underbemanning, stort sett pga sykdom). Tida framover nå er nok den det stort sett tar lengst tid: Ekstra mange pakker pga jula, + forkjølelses og influensa-tid.

 

Edit: Pølsefingre+skrvlf.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...