Gå til innhold

Play.com og toll på spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Au au... Jeg har bestilt 9 filmer på Play for noen dager siden. Samtlige kommer under 200,- pr stk. Det kan ikke være at Posten skulle finne på noe så latterlig som legge på tollgebyr på totalsummen? Det ville vært gledesdrap! :-/

Igjen, det skal ikke skje. Hvis det gjør det, si ifra, og få en bekreftelse på at det er separate pakker når du henter, og ta vare på innpakning + faktura. Klag, og få pengene tilbake.

Eller ring Postens kundetlf (810 00710), be om å få snakke med utlands-avdelingen, fortolling, og forklar om forskjellige pakker..

Lenke til kommentar
Bestilte nettopp Futurama fra play.com til 14,99 pr sesong...

 

Dette er under 200kr grensa, men pakkene fra play.com blir sendt som "gift" og da er jo grensa 1000 kr da?

 

Tar jeg feil nå... Noen som veit ?

Nei, play.com sender ikke som "gift"

Jeg sier at dem sendte som "Gift", jeg fikk pakkene merket med "gift"

 

Og er ikke grensa 1000 kr da?

Lenke til kommentar
Bestilte nettopp Futurama fra play.com til 14,99 pr sesong...

 

Dette er under 200kr grensa, men pakkene fra play.com blir sendt som "gift" og da er jo grensa 1000 kr da?

 

Tar jeg feil nå... Noen som veit ?

Du tar feil, de sende ikke som gave/gift, men som varer/Merchandise.

Siden avsender er et firma ville det uansett ikke hatt noe å si; I toll-sammenheng er varer noe som gis av en privatperson uten at det betales noe, og det må også være en privatperson som avsender (nytter ikke å bytte-bestille med en venn/kjæreste/familie, og få det sendt som gave fra Play/Amazon e.l.). At en del av dem som grovsorterer utenlandspakker til ikke/fortolling er sløve/lettlurte/gir blaffen er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Du ender jo godt under det siden filmen selv ligger under mva-grensa (stryk mva-en og fortollingsgebyret). Endte opp med å bestille den fra Amazon.com selv for en måned eller så siden.

Vet ikke hva jeg tenkte på... :blush:

Hodet var vel ikke helt med... :)

 

Var vel fremdeles i rus pga Spurs endelig vant igjen!!!!

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...