Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til de av dere som har nevnte at dere savner en egen Half-Life2 multiplayer: På denne siden fant jeg info om at multiplayerkode faktisk er integrert i Half-Life2 (jeg tenker da ikke på Counter-strike: Source). Ved å laste ned et par multiplayerbrett og skrive noen linjer tekst i konsollen, kan man faktisk starte en multiplayerserver i Half-Life2, slik at man får tilgang til HL2 sine våpen og slikt i multi.

 

Jeg testet dette selv, og kan meddele at det fungerer. I allefall fikk jeg løpt rundt på et par noe sære brett folk har laget, selv om jeg ikke hadde noen å spille mot. Det viktigste er i allefall at det ikke ser ut til å være noen stor sak å få til multiplayer i HL2.

 

Hvis ikke Valve selv gir ut en offisiell oppdatering her, vil det utvilsomt uansett komme en uoffisiell modifikasjon som gir oss den typen multiplayer flere av oss husker fra gode gamle Half-Life. :)

 

Jeg venter i spenning på å spille multi med gravitygun, det MÅ bare bli kult. :thumbup:

Lenke til kommentar

Super omtale, og jeg må si meg enig i karakteren. Ventetiden var allikevel ikke forgjeves. Trodde aldri jeg skulle oppleve å sitte med det coveret i hånden... Hadde nesten mistet håpet. Men det skuffet ikke når det endelig kom. Egentlig er jeg ikke så glad i spill med monster osv. Men dette var virkelig saker! :love:

Lenke til kommentar
9 kunne det ha fått men ikke 10 da skal det vere perfekt og det er det ikke

Ingen spill blir perfekte. Ta en titt her for mer informasjon om hvordan vi vurderer spill: http://gamer.no/art.php?artikkelid=11793

nei det er sant

men å gi HL2 , 10 er ikke helt bra.

 

Historien i spillet er ikke akkurat noe å juble over , den er rett og slett boring.

jeg syntes at det var litt kjedlig å spill igjenom HL2 , når man spiler så sitter man å tenker jaja nå kommer det sikert noen finder der og der så går det 1 min og findene er der du tenkte dem ville komme , heldig vis er dem litt smartere i HL2 en doom 3, satt faktisk å halv såv mens jeg løp\kjørte runt og skøyt monstere.

 

Men pent å se på er det , kansje det bare er meg men jeg begyner å bli lei spill som likosm skal vere så uber grafikk at folka som lager dem glemmer bort det som er viktigst , historien og ting som skjer helt uventet. Doom 3 var ikke så mye bedere der dem heller men pent å se på var det jo.

 

HL2 er bra man kunne ha vert bedere

 

ps masse bugs osv er det og men vilken spill har ikke det :)

Lenke til kommentar
9 kunne det ha fått men ikke 10 da skal det vere perfekt og det er det ikke

Ingen spill blir perfekte. Ta en titt her for mer informasjon om hvordan vi vurderer spill: http://gamer.no/art.php?artikkelid=11793

nei det er sant

men å gi HL2 , 10 er ikke helt bra.

 

Historien i spillet er ikke akkurat noe å juble over , den er rett og slett boring.

jeg syntes at det var litt kjedlig å spill igjenom HL2 , når man spiler så sitter man å tenker jaja nå kommer det sikert noen finder der og der så går det 1 min og findene er der du tenkte dem ville komme , heldig vis er dem litt smartere i HL2 en doom 3, satt faktisk å halv såv mens jeg løp\kjørte runt og skøyt monstere.

 

Men pent å se på er det , kansje det bare er meg men jeg begyner å bli lei spill som likosm skal vere så uber grafikk at folka som lager dem glemmer bort det som er viktigst , historien og ting som skjer helt uventet. Doom 3 var ikke så mye bedere der dem heller men pent å se på var det jo.

 

HL2 er bra man kunne ha vert bedere

 

ps masse bugs osv er det og men vilken spill har ikke det :)

Vel.. hva skal man si? Egentlig ikke så mye egentlig, jeg kan jo ikke gjøre det morsomt for deg å spille det. Litt synd, du går glipp av ordentlig spillopplevelse. Du har misforstått helt hvis du tror det er grafikken som gjør utslaget her. Det er kun en god del av et veldig flott spill. Det at du halvsover deg gjennom spillet har vel enten med at du misliker FPS eller at du legger deg litt for seint om kvelden :yes:

 

PS: Pass på skrivefeilene, blir litt slitsomt å lese ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
HL2 er bra man kunne ha vert bedere

 

Følgende er ment som konstruktiv kritikk, ikke sjikanering.

 

Half-Life 2 har en nokså voksen karakter over seg, og nå tenker jeg ikke kun på blodbadene. At du har problemer med å skjønne styrken og det solide i hva 6-7års med Valve-arbeid angår, er heldigvis ikke opp til meg å dømme - men det er påtide å sjekke hva du selv sier.

 

jeg syntes at det var litt kjedlig å spill igjenom HL2 , når man spiler så sitter man å tenker jaja nå kommer det sikert noen finder der og der så går det 1 min og findene er der du tenkte dem ville komme , heldig vis er dem litt smartere i HL2 en doom 3

 

Historien er langt fra kjedelig. Forhåpentligvis har du spilt forgjengeren skjønner du hva Gordon har satt i stand. I mitt syn er dette en av de beste historiene sålangt i et spill - noensinne. Om du hadde en "forutseende" spill-opplevelse anbefaler jeg å prøve deg å prøve å skru opp vanskelighetsgraden. Det er noe med slike legender av spill som gjør at du _skal_ nyte dem, ikke pløye rett igjennom.

 

AI'en i HL2 er noe av de fineste vasene i mindynastiet. Doom 3 tilbydde noe hva man kan kalle slack-cheese AI - det var ikke det som stod i høysetet, det var grøssene. Half-Life 2 får deg til å innse at fiender begynner å skjønne hva du holder på med og dermed er overlevelses-instinktet vekket. Jeg kan garantere deg at på "Hard" vanskelighetsgrad vil selv du få problemer med å runde historien knirkefritt.

 

Beklager, men jeg klarer ikke useriøse og bunnløse synspunkt på noe som blir betraktet som århundrets spill - meg inkludert.

 

mvh

Sobient

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

jeg synes det var en bra omtale og spillet er ufattelig bra etter min mening, tviler på at det kommer mange spill av dette kaliberet. dette kan være et av de aller beste spillene noensinne. alt er liksom så gjennomført; grafikken, atmosfæren, "feelingen", den utrolige ansikts animasjonen, du blir skikkelig sugd inn i HL2 og historien synes jeg, nesten så du føler at du er der.

 

som sagt i en annen anm, grafikken er mer realistisk enn D3 og FC og "skarpere", og samtidig mer kreativt gameplay synes jeg, og enda så utrolige det ser ut så krever det mindre enn både FC og D3.

 

11/10. :w00t:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Burde vært en MP del jah...

Får håpe de kommer ut med en patch senere, eller at det kommer ut noe uofisiellt som gjør noe med dette.

 

Får meg til å tenke på "de gode gamle dager" med hl_bounce :) det var virkelig fett. En MP del i HL2 bare må bli bra, med tanke de nye elementene og finessene. For ikke å snakke om å pælme ei ølflaske i håve på noen me Grav Gun ??? :D

 

Bra omtale forresten...

Lenke til kommentar
Historien er langt fra kjedelig. Forhåpentligvis har du spilt forgjengeren skjønner du hva Gordon har satt i stand. I mitt syn er dette en av de beste historiene sålangt i et spill - noensinne. Om du hadde en "forutseende" spill-opplevelse anbefaler jeg å prøve deg å prøve å skru opp vanskelighetsgraden. Det er noe med slike legender av spill som gjør at du _skal_ nyte dem, ikke pløye rett igjennom.

 

...

 

Beklager, men jeg klarer ikke useriøse og bunnløse synspunkt på noe som blir betraktet som århundrets spill - meg inkludert.

 

Litt vanskelig å si hva du mener med det første avsnittet, men utifra konstruksjonen så virker det som det er historen i HL1 du mener er så bra. Det kan jeg ike skjønne "eksperiment går fryktelig galt, aliens invaderer" er jo ikke akkurat historiens mest orginale plot, for å si det mildt.

 

Og det er nesten litt latterlig å beskylde folks synspunkter for å være "bunnløse og useriøse" bare fordi de ikke mener at HL2 er århundrets spill. Mens vi var inne på voksenhent og alt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig i 10 av 10 i lyd, men ikke på Grafikk, det virker som anmelderen er litt for glad i Half-Life når han anmeldte spillet, for om man ser på mye av textures etc, så er det skammlig stygt og se på, jeg mener det fortjener 8.5 av 10 på det meste. Grafikken er firkantet og geomentri er et fremmedord til tider. (selv om vi ikke har halve karakterer her på gamer.no)

 

Varigheten er jeg ganske enig med, kommer sikkert til å spille det et par ganger, men spillet er fryktlig monotomt til tider.

 

Spillbarhet, vet ikke helt hva som innegår der, men ikke noe feil med systemer eller bugs hvertfall, så jeg kan være enig i 10 av 10, men det er det mange flere spill som fortjener også da:)

 

Kan ikke si meg enig i helhets karakteren heller, Half Life 2 er ikke noe nyskapende, Half Life 2 er Half Life i en ny inpakking med mye fyiskk og scripts, noe vi har sett før:) Og kriteriene på gamer.no for at noe skal få 10 av 10, er at det er nesten buggfritt og meget nyskapende (TST)

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=329848

 

Men uansett, anmeldelsen er godt skrevet, underholdene, selv om jeg uenig i karakterer:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Kan ikke si meg enig i helhets karakteren heller, Half Life 2 er ikke noe nyskapende, Half Life 2 er Half Life i en ny inpakking med mye fyiskk og scripts, noe vi har sett før:) Og kriteriene på gamer.no for at noe skal få 10 av 10, er at det er nesten buggfritt og meget nyskapende (TST)

http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=329848

Vårt offisielle syn på tier-karakteren (og alle de andre) kan du lese her:

http://gamer.no/art.php?artikkelid=11793

 

Nei, vi har ikke tenkt å la det gå inflasjon i tieren. Når tre av våre anmeldere i det siste har gitt denne høyeste utmerkelse, er det etter å ha brukt timesvis på å veie for og imot, samt diskutere med oss andre, og til slutt kommet til at ti var riktig karakter å sette, satt opp mot alternativene som man kan se i den lenkede artikkelen. Det betyr ikke at alle vil være enige, men for hver og en av oss - som spilljournalister - er det vesentlig å kunne stå 100% bak den karakteren man setter - å være så ærlig som mulig. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...