Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har aldri hatt så god grunn til å gå til anskaffelse av internett nå da. Koste hva d koste vil sa du. :thumbup:

Har jo internett på denne pc'n, men dette er familiepc'n som jeg kun ser i helgene. Dette vil føre til at hvis jeg kjøper HL2 i morgen, så kan jeg bare se på coveret fram til fredag :cry:

Lenke til kommentar
Men spørsmålet er om anmelderen synes det er bedre enn Halo 2?

Hvorfor det? Det er to helt forskjellige spill, som prøver å gi deg helt forskjellige spillopplevelser med fokus på helt forskjellige spillferdigheter. Selv om begge spillene sees i første person, og involverer våpen man skal avfyre mot fiender, er de svært forskjellige på veldig mange andre punkter.

Lenke til kommentar
Men spørsmålet er om anmelderen synes det er bedre enn Halo 2?

Hvorfor det? Det er to helt forskjellige spill, som prøver å gi deg helt forskjellige spillopplevelser med fokus på helt forskjellige spillferdigheter. Selv om begge spillene sees i første person, og involverer våpen man skal avfyre mot fiender, er de svært forskjellige på veldig mange andre punkter.

Som sagt, orker ingen Halo 2 vs Half-Life 2 debatt hvor alle sitter i skyttergravene og sier "Det er best fordi det er det" osv...

 

Men nå som året snart går inn sin siste måned hadde det vært gøy å vite hva gamer.no og andre inne på forumet synes er det beste actionspillet i år. Kanskje vi får en avstemmning på årets beste spill?

 

Uansett så er Halo 2 og Half-Life 2 absolutt sammenlignbart. Begge spillene sees i førsteperson, omhandler skyting, fiendene er aliens, hovedpersonen har som oppgave å redde jorda (ihvertfall i sin helhet), spillene har innslag av diverse kjøretøy.

 

Med andre ord er det en hel del grunner til å kunne sette disse to spillene opp mot hverandre. Personlig synes jeg Half-Life 2 er det beste spillet, men jeg kommer til å ha mange gode timer med Halo 2 fremover også...

Lenke til kommentar
Men nå som året snart går inn sin siste måned hadde det vært gøy å vite hva gamer.no og andre inne på forumet synes er det beste actionspillet i år. Kanskje vi får en avstemmning på årets beste spill?

En slik avstemning tror jeg avhenger mer av hvor mange som faktisk har Halo2 sammenliknet med antall som har Half-Life2, enn hvordan de faktisk sammenlikner spillene, så det blir ganske meningsløst. Er ganske sikker på at det er flere med Xbox og Halo2 der ute enn det er folk med PC og Half-Life2, og dermed vinner antakeligvis Halo2 uansett.

 

Selv om Half-Life2 selvsagt er best, vel og merke. :p

 

Men seriøst, kan vi ikke holde oss til HL2 fremfor enn å begynne å sammenlikne mot Halo2? En slik sammenlikning blir vi neppe ferdige med uansett, og det finnes vel et par slike på forumet her allerede regner jeg med.

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke HL2 har vært helt toppen hittil. Har kommet til 8 eller 9 kapittel. Og hittil synes jeg spillet har vært preget av for lite morsomme dyr (dvs mennesker), zombiene og headcrbsene er jo bare irriterende. Og alt for mye kjøring, skulle tro det var ett bilspill.

 

Fysikkmotoren er dog ganske kul, og spillet er relativt egnasjerende, ville nok ikke gi det mer enn 7/10 foreløpig, men skal spille det helt ihjennom før jeg sier noe sikkert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Synes egentlig ikke HL2 har vært helt toppen hittil. Har kommet til 8 eller 9 kapittel. Og hittil synes jeg spillet har vært preget av for lite morsomme dyr (dvs mennesker), zombiene og headcrbsene er jo bare irriterende. Og alt for mye kjøring, skulle tro det var ett bilspill.

 

Fysikkmotoren er dog ganske kul, og spillet er relativt egnasjerende, ville nok ikke gi det mer enn 7/10 foreløpig, men skal spille det helt ihjennom før jeg sier noe sikkert.

 

AtW

Ja, men det går jo litt på hva slags spill du liker også da. Er ganske sikker på at du ikke var den store fan'en av Half-life heller da?

 

Jeg syntes i allfall spillet har en helt utrolig god atmosfære og AI'en er helt topp - og alle de dyrene du møter er jo litt gøy å slakte også da, spesiellt om du spiller på hard. :love:

 

Alt utenom slutten likte jeg, den siste delen var liksom ikke noe spesiellt vanskelig å komme seg gjennom. Det var litt lite detaljer på slutten, som f.eks var det bare å løpe rett frem, man kunne jo ikke bomme.

 

Egentlig så var spillet litt for presset sammen: Du kunne ikke gjøre feil, og mye var bare lagt ned foran deg, nesten så det stod: Gå her så finner du Alyx. :p

 

men: 10/10, den er jeg helt med på. Noe av det beste jeg har spillt.

Lenke til kommentar

Herlig, spillet får som fortjent ser jeg. Og takk for at dere skrev omtalen på bokmål, jeg har ikke orket å lese Halo2 omtalen enda, selv om det er et spill jeg også har gledet meg enormt til, jeg hoppet bare rett til karakterene. (ikke misforstå, omtalen holder sikkert like høy kvalitet som resten av artiklene på gamer.no, men jeg gidder bare ikke å konsentrere meg for å skjønne alt)

 

Så jeg takker og bukker for en flott omtale

Lenke til kommentar

half-life 2 er ett veldig lineært spill. jeg opplevde noe veldig merkelig mens man drev å kjørte den luftbåten tidlig i spillet. Når man skal hoppe fra en liten plattform og inn i ett rør, kom jeg meg til den plattformen på en litt heldig måte, da var det noe usynlig som stoppet meg midt i luften, når jeg skulle hoppe inn i røret. Når jeg da fant ut at jeg kunne komme meg til plattformen ved å sprenge ett par tønner, kunne jeg plutselig hoppe lett over. Merkverdig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...