Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg spilt Doom 3 veldig mye, men etter alt jeg har sett, lest og hørt så virker det som at CryEngine er en langt sterkere allround-motor, som sannsynligvis også ville kunne dratt Doom 3 sin grafikkstandard hvis man hadde valgt å gå i retning av trange og begrensede områder, slik Doom 3 gjorde. For min del er valget enkelt hvis alternativet er forkrøplet leveldesign av type Doom 3 og Thief: Deadly Shadows, satt opp mot store, frie områder slik som i Far Cry. Spillflyt og spenning først, dernest grafikk.

Samt også at Far Cry i starten ikke skulle ha innendørsomtråder. Det ble lagt til i de siste månedene i utviklingen bare for å gi et litt mer variert gameplay.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har ikke jeg spilt Doom 3 veldig mye, men etter alt jeg har sett, lest og hørt så virker det som at CryEngine er en langt sterkere allround-motor, som sannsynligvis også ville kunne dratt Doom 3 sin grafikkstandard hvis man hadde valgt å gå i retning av trange og begrensede områder, slik Doom 3 gjorde. For min del er valget enkelt hvis alternativet er forkrøplet leveldesign av type Doom 3 og Thief: Deadly Shadows, satt opp mot store, frie områder slik som i Far Cry. Spillflyt og spenning først, dernest grafikk.

Samt også at Far Cry i starten ikke skulle ha innendørsomtråder. Det ble lagt til i de siste månedene i utviklingen bare for å gi et litt mer variert gameplay.

Er det sant? Store deler av Far Cry foregår jo innendørs. Hadde blitt et veldig kort spill hvis de hadde droppa det ihvertfall...

Lenke til kommentar

Selv om jeg også tror HL2-motoren krever mindre av hardwaren, så blir det ikke helt riktig å sammenlikne Doom 3 MED skyggeeffektene aktivert mot HL2-motoren som ikke har samme typer skygger i det hele tatt (det kalles vel enviromental shadows tror jeg). Har i allefall ikke sett noen slike skygger i HL2 enda, og ikke i FarCry heller for den saks skyld.

 

Skal man sammenlikne hastigheten i 3D-motorer, bør vel spillene i såfall ha samme innstillinger og omtrent samme type map under sammenlikningen.

Lenke til kommentar

Personene i FarCry ser ut som tegneseriefigurer mens de i Doom3 ser ut som glatt-plastikk. Bare Half-Life2 motoren av de 3 som jeg mener ikke bare prøver å være vakker og pen for øyet, men vise ting mest mulig realistisk. De bruker effekter som ville være naturlig i virkeligheten, og ikke bare slenger det på alt. (Doom3)

Lenke til kommentar
jeg synes de i doom3 og halflife2 ser meget realistiske ut.

De i Farcry hadde også vært meget bra, hadde det ikke vært for overdrevet specular map, som får de til å se "plastic fantastic" ut :)

Kanskje Dr Krieger ga alle leiesoldatene en liten facelift før han sendte dem ut på slagmarken? Jeg har lest ett sted at mutantene kun var en fasade for hva som egentlig skjedde, nemlig et topp-hemlig plastisk kirurgi prosjekt. I Far Cry 2 får vi antakeligvis vite mer...

Lenke til kommentar
jeg synes hvertfall dette er det beste spillet jeg har spilt noensinne, ikke bare av skytespill... utrolig bra gjort..

Gamer.no: hvis den overaskelsen som kommer til neste uke er en slags HL2 DM ting, vil dere øke karakteren på Varighet da ?

Jeg er ikke helt sikker på om det er riktig, vi oppdaterer ikke omtaler etterhvert som nye patcher kommer ut etter omtalen, men på den annen side sørger sikkert Steam-tilknytningen for at dette blir noe alle får glede av automatisk. Vi skal tenke litt over saken, eventuelt kan det være aktuelt å legge til en kommentar i slutten av omtalen som kommenterer at det nå har kommet ut en MP-del, og at karakteren som ble satt ikke tar med denne i betraktningen eller lignende.

Lenke til kommentar
Er blue-shift eller opposing force til hl1 noe gøy? i forhold til orignalen. holder på å laste ned som trøst siden jeg eier ikke penger til hl2.

 

Faktisk så kan jeg si at OpFor var bedre en hl1.. bare synd at det vart så kort. Runna det 2 ganger på en dag :D .

 

Blue shift husker jeg ikke så mye av... det er utrolig kort.. 4-5 timer kanskje første gang man runner det.

 

P.S

 

HL2 er MYE MYE bedre en både doom og FC... hvorfor kan jeg ikke si når det gjelder FC, ettersom at FC er i teorien et bra spell... men det ble bare kjedelig for en eller annen grunn. Doom3 er bare løp løp skyt...uten one spess utenatt grafikken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...