Gå til innhold

Half-Life: HL2 v.s Doom3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vel ein del tråder her om kva spel man burde satse på da Doom3 blei langsert.

Mange meinte at Doom3 var best, andre igjen trudde at HL2 ville bli bedre.

Kva synes dere i dag? Kva spel er best?

Tenker da ikkje så mykje på det grafikkmessige, men gameplayet generelt.

Eg for min del held ein knapp på HL2

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Doom3 var for min del ca 1 time med venting på "når skal det begynne å bli bra?" Deretter ble det slettet.

HL2 er etter min mening ett av de beste spillene noen sinne. Når det i tillegg har CS source som multiplayer blir det for min del ikke sammenlignbart engang. Jeg ville ikke gitt doom3 mer enn 5-6 av 10. Mens HL2 er etter min mening oppe og lukter på 10ern.

Skrevet (endret)

Nå har jeg bare testet HL2 i noen timer.. MEN her kommer min mening:

Doom 3 er fantastisk den første halvtimen, stemmningen i spillet er svært bra og jeg synes det opplegget Id har ordnet med den pda`en er konge. Etter å ha spilt Doom 3 i et kvarter, tenkte jeg dette er uber, årets spill osv.

Men så begynner Doom 3 å repetere seg selv i det uendelige, skal ærlig innrømme at jeg begynte å kjede meg etter omlag 1 time og ga opp etter 4-5.. Det ble rett og slett for kjedelig.

Min konklusjon for dooms tillfelle er at det starter som en 10`er, men ender som en 7er eller noe deromkring!

HL2

Er også fantastisk i starten, men her blir det bare bedre og bedre. Har enda ikke funnet gravity-gun, så her har jeg mange høydepunkter å se fram mot.

Må si at det var en fantastisk følelse når man fikk på seg drakten og hadde fått tak i pistolen, når den musikken kom når man møtte en horde med vakter.

Satt da med en helt unik cinematisk følelse jeg ikke har hatt i spill tidligere..

Nå har jeg riktignok bare spilt HL2 i noen timer, men gleder meg til å spille videre nå. Når jeg hadde spillt Doom3 like lenge, så var det ikke morsomt lengre.

Endret av zaico
Skrevet

Har ikke prøvd HL2 enda, men har spillt D3. Det var jo kjekt i begynnelsen, var skikkelig skummelt osv, men det begynte å bli kjedelig når man satt å spillte en stund. Det kom det samme om og om igjen :/ Hvis HL2 er noe som 1'ern så blir det nok en diger suksess :D

Min mening blir nok:

HL2 > Doom3

Skrevet

Melder meg inn i koret... HL2 stiller i en helt annen klasse enn Doom3. Doom3 var ok, bra osv men ga ikke meg noe mer enn det.... Derimot, Half Life2 er helt der oppe med klassikerne.. Half Life 1, Deus Ex 1.

Grafikkmessig trives jeg bedre med HL2 også. Men uansett, spillbarheten, gleden når jeg spiller er mye større når jeg nå sitter med HL2.

Dr.Peedee

Skrevet

Jeg er enig i at D3 blir litt ensformig, og HL2 er litt mer spennende, selv om jeg bare har spilt det siden i går. :) Men begynnelsen på D3, og grafikken syn jeg er jævlig mye mer spennende. HL2 introen var bare meningsløs.

Skrevet
Jeg er enig i at D3 blir litt ensformig, og HL2 er litt mer spennende, selv om jeg bare har spilt det siden i går. :) Men begynnelsen på D3, og grafikken syn jeg er jævlig mye mer spennende. HL2 introen var bare meningsløs.

Doom III:

"Hei, velkommen til Mars bla.blabla." "Stikk og meld deg i Marine Command". Ja ok så rusler du dit, der får du beskjed om å finne en kis. *finne kisen* Så bryter hælvette løs. Skyt monster, lys med lommelykt, skyt monster, skyt monster som dukker opp bak deg, lys med lommelykt og skvett når monster dukker opp bak deg, next level med akkurat samme pakka, dra til hælvette, skyt monster som dukker opp bak deg, tilbake i samme gamle korridorene, lys med lommelykta. Gjenta xxx ganger! Ferdig!

HalfLife II:

Ja det snakker egentlig for seg selv. Ingen vits og si noe. Eneste man må passe på for lommebokas skyld er og ikke skade underkjeven når haka smeller i bordplata med jevne mellomrom ... eller steike kretskortet i tastaturet ved å sikle på det.

Pure phønn ... Doom 3 var eeeeeegentlig kjedelig!

Skrevet

Doom3: lite variasjon, og 3 forskjellige graderinger av skygge, orka ikke mer en 5-6 timer med det så var jeg lei..

MP biten syns jeg var morsom i D3

HL2:

Utrolig nais, bra detaljer, veldig bra designede brett etc..

Litt kort, men det kan spilles maaaange ganger :yes:

MP biten var litt dum, syns de skulle hat coop/dm i HL stil...

Løpe rund i en liten bydel av C17 hadde vært moooorrroo!!

Så, HL2 eier D3!!!

\\Sp33D

Skrevet

all ære til ID-software, dem lager veldig bra 3D-motorer, og er flinke til å programmere, men rent spillmessig, så er HL2 en klasse for seg selv. Doom3 ble jeg lei av etter et par timer, det fenger rett og slett for lite.

så jeg føyer meg inn i rekken av "HL2 fremfor Doom3 gjengen".

Skrevet

fot det første så var jeg helt gal etter å spille doom 3 når det skulle komme ut!!

jeg begynte spillet,og det var helt greit

men etter 5-6 timer ute i spillet var alt bare akkuratt det same som som 3 timer før

SPILLET HAR JO LIKE MASSE VARIASJON SOM SUPER MARIO BROS 1 til den første nintendoen!!

og hvorfor skryter alle av grafikken?!!!! den er jo ikke så bra!! folk ser feite og firekanta ut i ansiktet, på nært hold er texturane uklare som helvete uansett hva grafikken står på!

(har ATI X800) fysikken er lite brukt og kjedlig! spillet var ikke skummelt en gang og slutten er noe av det teitaste jeg har sett!

slettet spillet etter å ha rundet det!

jeg ventet leng på HL2!

var det verdt forventningene??

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

med en gang vart jeg helt gira!!

musikken,grafikken,historien,fysikken ALT var bra!!

følelsen når Gordon får drakta er helt for jævli BRA!!!! musikken settter spillet inn i en fantastisk filmoplevelse! når det kommer fiender kommer det en slags trancemusikk som er konge!! digger det!

historien er konge! må bare vite hva som skjedde etter BLACK MESA og hvorfor det er alien alle plasser, hva slags by det er og masse annet, HER ER DET VARIASJONER AV ALT!!

til slutt: vil bare si at HALF-LIFE 2 overgår forventingene og er det beste spillet siden HALF-LIFE 1! DET SLÅR ALLE SPILL PÅ ALLE MÅTER!

DOOM 3 vart bare for kjedlig og stinker drit!

PS: JA DET ER BEDRE ENN HALO 2 OG!!!

Skrevet

Synes Doom3 var til tider kjekkare enn HL2, atmosfæren er ijallefall eindel betre enn HL2. Grafikken er veldig mykje betre enn HL2 og det er mindre bugs og eg synes ytelsen på high end pc'er var mykje meir stabil enn HL2.

Men som dei fleste seier så blei Doom3 for repetivt og du gjekk veldig fort lei.

Hl2 er betre enn Doom3 men bare litt.

Skrevet

Desidert Hl2.. får mere frihet til å bevege seg ogsp. å ikke bare gå i endeløse korridorer.. man får utforske litt mere.. Å som alle dere har sagt. D3 blir KJEDELIG i lenged.. mens Hl2 blir bare bedre å bedre :yes:

Skrevet

Half Life 2 uten tvil

HL2 har mye bedre grafikk enn Doom 3 imo... Source er også mye mer effektiv... Klarer å kjøre lettere på min rigg enn Doom 3. Gameplayet var i seg selv mye bedre på HL2

Doom 3 var gørrkjedelig og repetetivt, orket ikke spille særlig lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...