PC Gamer Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) Hvilket spill syntest dere er best? Gi begge spillene karakter til både lyd, stemning, gameplay og grafikk Half Life 2: Lyd: 9,5/10 Grafikk: 9,5/10 Stemning: 9/10 Gameplay: 9,7/10 Samlet: 9,7 HALO2: Lyd: 9/10 Grafikk: 8,8/10 Stemning: 9/10 Gameplay: 9,5/10 Samlet: 9,3 Selv mener jeg at HL2 er best Endret 18. november 2004 av PC Gamer
christaaah Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 gir du halo2 og hl2 9,7 til sammen? stilig!!1
PC Gamer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Skrevet 18. november 2004 Hehe, glemte HALO2 karakteren, fikset det nå
Zeph Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) Utan tvil Half-Life 2. Storyen er deet ingenting å utsetje på i HL2, musikken er genial, som gjer miljøet fantastisk, stemningen er imo eit resultat av alt det andre, med andre ord, kjempebra. Grafikken er kanskje ikkje den beste samanlikna med Doom 3 og Far Cry, men det er gameplay, og ikkje grafikk som gjer eit spel bra, imo. Endret 18. november 2004 av zeph
ZeroFlameX Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Begge er gode spill, Dette vs tullet blir for dumt i nesten alle tilfeller..
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 Virker ikke som dere har spilt Halo2 da. Selv har jeg begge deler, og jeg må si at Halo2 sin historie er minst like fasinerende!
apoxdigital Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) HALO 2. Uten tvil. Historien er mye kulere, lydmessig er det overlegent, selve spillfølelsen er bedre i HALO2 og gameplayet er bedre. Vechiles i HALO2 er noe av det beste jeg har styrt i spill. Grafikken er bedre i HALO2, ihvertfall når det blir lansert på PC. Halo 2 = 9.8 HL2 = 8.8 Virker ikke som dere har spilt Halo2 da.Selv har jeg begge deler, og jeg må si at Halo2 sin historie er minst like fasinerende! Enig her. Endret 18. november 2004 av apoxdigital
M@R7!N Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 PQh, Halo 2 sin grafikk er ikke mye aa skrye av syntes jeg Faar se naa spillet kommer paa pc ja, men det er ikke aktuelt naa Uten tvil HL2!! Beste spillet jeg noensinne har spillt, og absolutt ingenting aa utsette paa det Halo2 derimot er nesten likt 1ern, og det eneste som er morsomt (IMO) er coop :/
PC Gamer Skrevet 18. november 2004 Forfatter Skrevet 18. november 2004 Hehe, VS poster kanskje ikke det beste i verden, men å sette de to mest etterlengtede spillene i verden opp mot hverandre er "spennende"... Man kan ikke dra HALO 2 PC versjon inn i bildet, da det ikke engang er annonsert... og dermed er det en selvfølge at HL2 overgår HALO2 i grafikk, men uansett mener jeg at utviklerne av HALO2 slurvet litt, da normal mappingen forsvinner noen ganger og det oppstår litt andre grafikk bugs.. Har selv begge spillene, og jeg er enig i at HALO2 er minst like bra som HL2 sin, selv mener jeg dessuten at HALO2 knuser HL2 storyen... Men jeg ble skuffet over de tingene som manglet i HALO2, utviklerne lovet flere kjøretøy, blant annet en ATV og Warthof med belter til å kjøre på isen med,, 2 timer med cut scenes, dobbelt så langt som HALO1, combos, alt destructable og bedre grafikk (som man så i annonse traileren), mens derimot HL2 har mer enn det jeg hadde ventet og var dobbelt så kult som jeg hadde ventet
Ol'H Skrevet 18. november 2004 Skrevet 18. november 2004 (endret) HALO 2. Uten tvil. Historien er mye kulere, lydmessig er det overlegent, selve spillfølelsen er bedre i HALO2 og gameplayet er bedre. Vechiles i HALO2 er noe av det beste jeg har styrt i spill. Grafikken er bedre i HALO2, ihvertfall når det blir lansert på PC. Halo 2 = 9.8 HL2 = 8.8 Virker ikke som dere har spilt Halo2 da.Selv har jeg begge deler, og jeg må si at Halo2 sin historie er minst like fasinerende! Enig her. i Halo2 får du historien inn med spiseskje, i halflife2 må du finne den ut selv. Å gjøre egne tolkninger av saker å ting, uten å få alt servert på et brett! Men så er det jo av å til ganske vanskelig og tenke selv... Endret 18. november 2004 av Hyrlen
Glipp Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 synes ikke man kan sammenligne Hlo2 å hl2... halo2 = xbox.... DRITT gfx... HL2 sin gfx er bare Døds-rå man kan liksom ikke sammenligne PC å Xbox..
Mato Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 nå må det jo nevnes at HL2 trengs det en pc til 15K+ for og spille det siklig og halo2 trenger du bare en X-box til 1300 kr , vil si at vist man ser på det sånn så knuser halo2 HL-2 og så trenger kan ingen kunskper for og spille halo2 mens HL-2 trengs det grunleggende pc kunskaper nå har jeg ikke spilt HL-2 for jeg har ikke en pc som i mine beste drømmer kunne kjørt det , så jeg sammenligner bare prisene for og totalt kunne spille spillet
PantZman Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 nå må det jo nevnes at HL2 trengs det en pc til 15K+ for og spille det siklig og halo2 trenger du bare en X-box til 1300 kr , vil si at vist man ser på det sånn så knuser halo2 HL-2 og så trenger kan ingen kunskper for og spille halo2 mens HL-2 trengs det grunleggende pc kunskaper nå har jeg ikke spilt HL-2 for jeg har ikke en pc som i mine beste drømmer kunne kjørt det , så jeg sammenligner bare prisene for og totalt kunne spille spillet Kjøper du en pc til 1300,- så får du... stort sett ingenting, og da tviler jeg på du får kjørt noe som helst
rulleguru Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 nå må det jo nevnes at HL2 trengs det en pc til 15K+ for og spille det siklig og halo2 trenger du bare en X-box til 1300 kr , vil si at vist man ser på det sånn så knuser halo2 HL-2 og så trenger kan ingen kunskper for og spille halo2 mens HL-2 trengs det grunleggende pc kunskaper nå har jeg ikke spilt HL-2 for jeg har ikke en pc som i mine beste drømmer kunne kjørt det , så jeg sammenligner bare prisene for og totalt kunne spille spillet Oi, for noen elendige sammenligningsgrunnlag! Nissan Micra med automatgir er en bedre bil enn en en ferrari, pga den er lettere å kjøre og mye billigere. I spillverden må jo ludo være av det beste, det er jo nesten gratis, og trenger ikke noe særlig kunnskap heller. Personlig synes jeg Halflife 2 er utrolig mye bedre enn Halo2. I halo2 får man historien på en måte som jeg misliker sterkt, fortalt gjennom videosekvenser, ikke synes jeg historien er noe særlig heller. Grafikken er mye penere i halflife, ikke ett sted fikk jeg "wow-følelse" i halo2.
Bloody Mess Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Halo 2 er jo grei nok FPS til Xbox å være, men ikke noe mer enn det. HL2 er i en helt annen liga.
Shimano Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 (endret) Jeg synes historien i Halo 2 er fantastisk og det bidrar selvfølgelig enormt til stemningen. Lyden på Halo 2 er kanskje det beste jeg har hørt i et spill noensinne - helt utrolig! HL2 er også et supert spill, men hvis jeg må sette disse to titlene opp mot hverandre så vinner Halo 2. Endret 19. november 2004 av Shimano
GoldlaXiE Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 Grafikken er bedre i HALO2, ihvertfall når det blir lansert på PC. :!: Du har for en pc da?
SkyMarshall Arts Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 (endret) Jeg skal si meg enig i at lyden i Halo 2 var skikkelig bra. Men sammenligning av Halo 2 og HalfLife 2 er egentlig litt feil. Det er to spill i helt forskjellig klasse. Lyden i HalfLife 2 er kanskje enda bedre, for den skaper en atmosfære jeg ikke har vært borti før. Skal jeg utnevne en vinner av de to - så er det helt klart HalfLife 2. Grunnen til det er enkelt og greit at jeg måtte stoppe og spille vært 15.minutt for å plukke opp haka fra skrivebordet. I Halo 2 var det aldri noen slike øyeblikk, men det var deilig stemning gjennom hele spillet. Så Halo 2 er også et kongespill. Forskjellen er at jeg nesten har glemt Halo 2 nå - mens HalfLife 2 står som en milepæl for min del og skal vare i mange mange år til om det går som det skal. Og akkurat nå, så skal jeg pakke ned Halo 2, og spille over HL2 på Hard en gang til. OK, egentlig er jeg ikke så nøytral alikevel. For ser man litt objektivt og teknisk på disse to titlene, så er det Valve som går av med seieren på nesten alle punkter. Det er nyvinning og fantasifull kvalitet rundt vært eneste hjørne i HL2 - mens Halo 2 rett og slett bare fortsetter der andre har vært før. Det er ingen diskusjon egentlig - HalfLife 2 er kongen! Endret 19. november 2004 av SkyMarshall
Pastor Lorentzen Skrevet 19. november 2004 Skrevet 19. november 2004 (endret) Man kan ikke dra HALO 2 PC versjon inn i bildet, da det ikke engang er annonsert... og dermed er det en selvfølge at HL2 overgår HALO2 i grafikk, men uansett mener jeg at utviklerne av HALO2 slurvet litt, da normal mappingen forsvinner noen ganger og det oppstår litt andre grafikk bugs.. Det er fordi grafikk og teksturer blir streamet fra DVD til harddisk til minne mens du spiller, nettopp for å unngå de latterlige 30 sekunders pausene med "loading..." som totalt ødelegger flyten i Half-Life 2 (og for de som er så uheldige å ha mindre enn en gig med ram, så tar enkelte loadingpauser over fire minutter! Vi snakker om loadetider fra C64-kassettspilleren her). Bortsett fra det så er alle vs-tråder latterlige og burde gasses ihjel før de blir postet. Og som andre har nevnt her så er de to spillene helt forskjellige. Mens Half-Life 2 byr på en fantastisk atmosfære, er alle kamper og events 100% scriptede. AI-en til fiendene er ikke mye å skryte av, og når man spiller igjennom spillet for andre gang så kan hver eneste situasjon håndteres på en alternativ måte. Halo 2 er mye mer en kampsimulator, når man spiller på Heroic (eller om man tør, Legendary) byr hver kamp på unike opplevelser. Man må hele tiden tilpasse seg fiendens posisjoner, og selv om man spiller gjennom samme kamp 50 ganger, forløper nesten aldri to kamper på samme måte. At man kun kan ha med seg to forskjellige våpen gjør også at man må tilpasse taktikken basert på hvilke våpen man har med seg. Det handler mye mer om instinkter og kamptaktikker, Half-Life 2 handler mer om å lære seg hvor fiendene dukker opp og hvordan man best bør ta de der og da. Og selvsagt å bruke ting man finner underveis som våpen med gravitasjonsredskapet. Begge to er fantastiske spill, hvorfor er folk så besatt av å kåre en "vinner" i alt? Min teori: dårlig selvtillit. Man må ha bekreftelse fra andre på at noe man liker er bra, gjerne på bekostning av andre ting som også er bra. Endret 19. november 2004 av Pastor Lorentzen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå